KUKA HALUAISI VIELÄ ALISTAA JA

Re: KUKA HALUAISI VIELÄ ALISTAA JA

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.11.2013 04:32

trisse kirjoitti:Olet sanonut. Sanoit sen untuvallekin (aiemmin) ja että ylipäänsä on
epätoivottavaa pitää terapeuttia ja varaterapeutteja joille uskoutuu
asioista joista ei terapiassa puhu.

Eihän kukaan järkevä omasta terapiastaan täällä puhu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.11.2013 09:43

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:Olet sanonut. Sanoit sen untuvallekin (aiemmin) ja että ylipäänsä on
asioista joista ei terapiassa puhu
.

Miksi kiusaat Trisseä?

Trisse, tuo lihavoitu on ratkaiseva asia: jos puhut täällä asioista, joista et puhu terapiassa,
se haittaa terapiaasi. Ei Pertti silti ole ollut sitä vastaan, ettei täällä saisi kirjoittaa,
jos käy terapiassa. Hän on vain painottanut sitä, ettei sitä pitäisi tehdä terapeutilta salaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Golden flower » 01.11.2013 10:31

asioista joista ei terapiassa puhu.

Mistä järkevät täällä puhuvat?
Golden flower

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.11.2013 10:41

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Eri viestiesi falskiutta.

Ei halveksunta varmaankaan tuo kenestäkään parhaita puolia esiin. Varsinkaan jos ei ymmärrä mistä
halveksitaan (joskin silloin tietenkin jää osin turvaan koko halveksunnalta).

Jos tarkoitit viitata siitä että on falskia ja pelkkää omaa kuvitelmaa että on edes muka ollut yksinäinen
jos ihmiset kuitenkin puolustavat kiusaamiselta niin kuitenkin nuo kummatkin olivat totta. Olin samassa
koululuokassa koko peruskoulun eli luokkalaiset tottuivat minuun eivätkä sallineet minua kiusattavan
vaikken ollutkaan kenenkään kaveri.

Viittaan huonotapaisuuden selityksiisi (2 kpl.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.11.2013 14:05

Helmenkalastaja kirjoitti:
asioista joista ei terapiassa puhu
.

Miksi kiusaat Trisseä? PP

Trisse, tuo lihavoitu on ratkaiseva asia: jos puhut täällä asioista, joista et puhu terapiassa,
se haittaa terapiaasi. Ei Pertti silti ole ollut sitä vastaan, ettei täällä saisi kirjoittaa,
jos käy terapiassa. Hän on vain painottanut sitä, ettei sitä pitäisi tehdä terapeutilta salaa.

Kun tykkää(kin) siitä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 01.11.2013 16:58

trisse kirjoitti:Olet sanonut. Sanoit sen untuvallekin (aiemmin) ja että ylipäänsä on epätoivottavaa pitää terapeuttia ja varaterapeutteja joille uskoutuu asioista joista ei terapiassa puhu.

Olen maininnut PP:ialle etten halua hänen ryhtyvän terapeutikseni, koska asiasta ei ole sovittu; minulla on jo terapeutti ja kahden terapeutin pitoa yhtä aikaa ei suositella enkä halua nettiterapiaa. Minä kerron täällä itsestäni asioita, en sen vuoksi, että etsisisin terapeuttia vaan sen vuoksi, että haluan kertoa itsestäni; samaan tapaan kuin Mirri: ymmärtääkseni hänkään ei etsi terapeuttia. En kirjoita niinkään päiväkirjaan, koska haluan että kertomukseni itsestäni ovat siellä täällä eikä samassa paikassa. Pelkään tunnistettavuutta, siksi kirjoitan sinne tänne. Tärkeimmät tekstit tulostan terapiaan ja sitten puhun minuun liittyvistä episodeista hänelle.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 01.11.2013 18:54

PP saa vastata omasta puolestaan. Trisse minä tuon tässä nyt muutaman asian esiin viitaten käyttäytymiseesi täällä. Väität, että olet ollut yksinäinen, mutta sinua on silti puolustettu ja, että ei sinua niin pahasti ole loukattu ja alistettu: ensinäkin se, että sinua on puolustettu ei vähennä alunperin saamaasi loukkausta ja alistusta lievemmäksi; et ole kyennyt puolustamaan itseäsi vaan muut ovat puolustaneet sinua. Sitten olet kertonut, että haluat täällä tuoda julki miltä sinusta tuntuu, koska et ole aikanaan saanut kotonasi ilmaista tunnetilojasi; täällä pätee samat säännöt kuin muuallakin toisten loukkaamisen ja kiusaamisen suhteen; nyt sinusta on tullut se alistaja ja loukkaaja, mitä olet ehkäpä kohdannut perheenjäsenten sinulle tehneen, itse olet ollut puolustuskyvytön etkä ole saanut loukata ja alistaa vastaan, olet ollut heikon osassa. Puolustat asiaa sillä, että haluat näyttää olevasi voimakas etkä heikko rassukka: Kotonasi olit se heikko rassukka; nyt teet muista heikkoja rassukoita; voisit miettiä mistä se heikkous johtuu; siitä että loukataan ja alistetaan ja että itsellä on keinot vähissä. Tietyllä tapaa täällä foorumilla ollaan siinä määrin mahdottomassa tilanteessa, että täällä on pärjättävä kanssasi, koska kukaan ei halua lähteä täältä sinun takiasi ja täällä ei edes saa käyttää vihamiestoimintoa. Kanssasi on keinot vähissä, jos et itse uskoudu parempaan käytökseen. Toivottavasti saat itse keinoja toimia toisin.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 01.11.2013 18:56, muokattu yhteensä 1 kerran
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 01.11.2013 18:58

trisse kirjoitti:Sinuako täällä olen mielestäsi alistanut? Vai ketä? En ymmärrä...

Et tällä hetkellä minua, joskus silloin, kun olin viimekerralla täällä ja nyt kun olen uudemman kerran tullut tämän foorumin käyttäjäksi olet muuttanut kanssani käytöstapoja. Mitä olen huomannut isket aika voimakkaasti PP:iaa vastaan. Kyllästyneen kanssa sinulla oli myös jotain. Joka tapauksessa ilmituomani asiat ovat pohtimisen arvoisia, sinulla on niissä ongelmaa, sen kuulee kertomastasi.
untuva

ViestiKirjoittaja Maaria » 01.11.2013 19:42

Jos joutuu tilanteeseen, jossa joku toinen käyttäytyy sinua kohtaan aliarvioiden ja vähätellen,
se on todella inhottavaa.

Minäkuvan täytyy olla aika voimakas ja ehjä, että sellaista sitten jaksaa ja sellaisesta selviytyy
elävien kirjoihin.

Mitä "vihamiehet" voivat opettaa meille meistä itsestämme?
(Joskus kysyn tuota kysymystä, kun kohtaan hankalia ihmisiä.)

Olen oppinut, että minun tulee pystyttää
rajat ympärilleni, ei muuria vaan jonkinlainen turva, jonka läpi
en päästä ketään.

Ja jos päästän jonkun, minulla on oltava tarpeeksi voimaa kohdatakseni asiat, jotka
sieltä läpi päästän, jos minulla ei ole voimia, se on merkki, siitä että täytyy
vetäytyä.
Maaria

ViestiKirjoittaja untuva » 01.11.2013 19:49

trisse kirjoitti:Dynamiikka sinun kanssasi on tosiaan nyt erilaista mutta aiemmin kun olit täällä olit epävakaa ja tosi herkkähipiäinen - pahoitit mielesi milloin mistäkin, mm. kerran kun lähdimme kahville vladimirin kanssa emmekä pyytäneet sinua mukaan (kunnes sanoit pahastumisesi ja silloin mielestäni pyysin). Vaikea kutsua ihmistä kiusaajaksi tai alistajaksi jos ei ole olemassa edes uhria. PP ei ole minun uhrini - hänhän minua koko ajan aliarvioi ja suhtautuu alentuvasti. Kyllästynyt usutti kiusaamisellaan itsemurhayritykseen asti. Siksihän yritän olla ärhäkkä ettei kukaan pääsisi minua alistamaan.

Olen käsitellyt tässä puolenvuoden aikana terapiassa sellaisia asioita, jotka ovat johtaneet minutkin parempaan käytökseen kanssasi Trisse. Alistamisen, alistumisen ja loukkaantumisen teemaa olen terapiassa pohtinut.
[xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, PP]
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.11.2013 23:03

Niitähän ovat muut(kin) hieman käsitelleet.
Auttaisi, jos postaisit vastauksesi tähän nokan alle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 02.11.2013 12:21

Psykopatologia kirjoitti:Niitähän ovat muut(kin) hieman käsitelleet.
Auttaisi, jos postaisit vastauksesi tähän nokan alle.

Puhuitko mulle vai trisselle?
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 02.11.2013 14:04

PP miksi poistit pätkän viestistäni?
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.11.2013 15:19

Koska se sisälsi arvostelukyvyttömän Trissen aloitteesta sellaista sisältöä muista,
jota ei täällä tuoda esiin varsinkaan yksipuolisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 02.11.2013 15:37

Psykopatologia kirjoitti:Koska se sisälsi arvostelukyvyttömän Trissen aloitteesta sellaista sisältöä muista,
jota ei täällä tuoda esiin varsinkaan yksipuolisesti.

En sotkeudu tähän trissen ongelmoinnin käsittelyyn enää millään tavalla, ellen tule itse kyseeseen.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.11.2013 20:15

trisse kirjoitti:Minkä niistä?

Näytät tarvitsevan liikaa apua, jotta keskustelu kävisi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.11.2013 21:35

trisse kirjoitti:Minkä niistä?

Näytät tarvitsevan liikaa apua, jotta keskustelu kävisi.

Teillä on mielenkiintoinen keskustelu käynnissä.
Kahvi

Edellinen

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet