KUKA HALUAISI VIELÄ ALISTAA JA

Re: KUKA HALUAISI VIELÄ ALISTAA JA

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.10.2013 23:04

trisse kirjoitti:Mistä sinä tiedät paljon nettisekoiluni minua vahingoittavat? (Ihan uteliaisuuttani - ei mitenkään "haastavaksi" kysymykseksi tarkoitettu. Vastaa jos huvittaa)

Ei minulla tietääkseni ole harmainta aavistusta kuinka paljon nettisekoilusi vahingoittavat sinua. Mutta uskon niiden vahingoittavan.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 27.10.2013 23:07

Mirri kirjoitti:
trisse kirjoitti:Mistä sinä tiedät paljon nettisekoiluni minua vahingoittavat? (Ihan uteliaisuuttani - ei mitenkään "haastavaksi" kysymykseksi tarkoitettu. Vastaa jos huvittaa)

Ei minulla tietääkseni ole harmainta aavistusta kuinka paljon nettisekoilusi vahingoittavat sinua. Mutta uskon niiden vahingoittavan.

Siltikään en toivo, että Trissen pitäisi sekoilujensa takia poistua täältä. Hän vastaa vahingoista itse, mitä hänelle aiheutuu, jos ei halua ottaa apua vastaan tai ymmärrä ottaa vastaan. En tiedä kenen hän soisi auttavan itseänsä. Sitä paitsi hän voi kokea, ettei häntä pysty auttamaan, että hän ei tästä mihinkään muutu. Minä olen jokatapauksessa hänen kaverinsa, sekoilee hän tai ei. Itse en pyri täällä ilkeilemään, mutta mulla on kokemusta siitä, että miltä tuntuu olla ilkeyden kohde (esim. koulukokemukseni, kotikokemukseni), ja olla sen uhrina ja vieläpä niin avuttomana, että ei ymmärrä ottaa apua vastaan, mutta myöskään kukaan ei yritä auttaa eikä itse osaa hakea apua. Missään nimessä en trisse hyväksy ilkeilyjäsi. Enkä myöskään halua joutua niiden kohteeksi. Jos joudun niin tiedän kyllä mitä vastata, minua ei varsinkaan kannata alkaa kiusata, minä vastaan niillä tunteilla mitä olen itse kokenut, ja siitä ei toinen vähällä selviä. Minulla on todella kovat keinot siihen, miten pystyä satuttamaan. Isäni on kouluttanut minut siihen, niin on myös äiti ja kaksi veljeäni sekä koulukiusaajat. Nyt olen heitä vahvempi. Olen aseistettu. Kenenkään muun ei missään nimessä pidä minua pelätä vain jos minua aletaan kiusata tai joku heittäytyy ymmärtämättömäksi.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 27.10.2013 23:35, muokattu yhteensä 1 kerran
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 27.10.2013 23:31

trisse oletko yhtään tietoinen siitä, miksi PP:ia joutuu käyttämään sinuun: Mene pois -metodia? eli heittämään sinut viesteinesi pois foorumilta.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 00:03

Psykopatologia kirjoitti:Kun et vastannut kysymykseen äitisi iästä. (Poistin Trissen viesteineen.)

Vaikka moinen kielenkäyttö ei sinua häiritsisikään, se ei ole suotavaa foorumilla ylipäätään.

Mirri sanoit sentään nätimmin trisselle; sivusuun Mene pois. Mutta trisse kosti ja sanoi painu vittuun! Kumpikaan ei ole oikein. Mene pois sanaa ei koskaan voi sanoa kovin kauniisti.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2013 00:17

untuva kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kun et vastannut kysymykseen äitisi iästä. (Poistin Trissen viesteineen.)

Vaikka moinen kielenkäyttö ei sinua häiritsisikään, se ei ole suotavaa foorumilla ylipäätään.

Mirri sanoit sentään nätimmin trisselle; sivusuun Mene pois.

Untuva, ei pidä paikkaansa; nyt sinä tulkitset asioita aivan pieleen. Se, että kirjoittaja omassa päiväkirjassaan jättää vastaamatta sinne ilmestyneisiin kysymyksiin, ei vähimmässäkään määrin tarkoita, että mene pois.
Toinen ja monin verroin järkevämpi tulkinta voisi olla vaikkapa, että en nyt jaksa vastata mihinkään kysymyksiin, en halua keskustella kanssanne, en kykene minkäänlaiseen vuorovaikutukseen päiväkirjani lukijoiden kanssa... Ja: toivottavasti rakkaat lukijat ymmärrätte mielentilani, ettekä loukkaannu 'huonosta käyttäytymisestäni' teitä kohtaan...

Viesti mene pois kohdistuu todennäköisimmin vain niihin päiväkirjalukijoihin, jotka eivät ymmärrä olla hienotunteisia ja tilannetajuisia, vaan jotka kaipailevat itselleen huomiota jopa toisten päiväkirjoissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 00:32

Mirri kirjoitti:
untuva kirjoitti:

Mirri sanoit sentään nätimmin trisselle; sivusuun Mene pois.

Untuva, ei pidä paikkaansa; nyt sinä tulkitset asioita aivan pieleen. Se, että kirjoittaja omassa päiväkirjassaan jättää vastaamatta sinne ilmestyneisiin kysymyksiin, ei vähimmässäkään määrin tarkoita, että mene pois.
Toinen ja monin verroin järkevämpi tulkinta voisi olla vaikkapa, että en nyt jaksa vastata mihinkään kysymyksiin, en halua keskustella kanssanne, en kykene minkäänlaiseen vuorovaikutukseen päiväkirjani lukijoiden kanssa... Ja: toivottavasti rakkaat lukijat ymmärrätte mielentilani, ettekä loukkaannu 'huonosta käyttäytymisestäni' teitä kohtaan...

Viesti mene pois kohdistuu todennäköisimmin vain niihin päiväkirjalukijoihin, jotka eivät ymmärrä olla hienotunteisia ja tilannetajuisia, vaan jotka kaipailevat itselleen huomiota jopa toisten päiväkirjoissa.

Vastaan nyt tuohon kohtaan, jonka värjäsin siniseksi. Halusit olla yksin vai haluat olla hiljaa? vai molempia? Haluatko kuitenkin olla trissen kaveri?
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.10.2013 00:43

Untuva, en kaipaile omaan päiväkirjaani itselleen (päiväkirjan pitäjältä) huomiota hakevia kommentoijia. Luulen, että aika harva nettipäiväkirjan kirjoittaja haluaa sellaisia omaan päiväkirjaansa.
Päiväkirjan kirjoittaminen on hyvin itsekeskeistä ja omaan napaan tuijottelevaa puuhaa - tai 'autistista', kuten tämän foorumin ylläpitäjä kenties ilmaisisi asian.

Ja vielä: sinulle ei millään lailla kuulu haluanko olla Trissen - tai jonkun muun kirjoittajan - 'kaveri' vai enkö halua.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 00:53

Mirri kirjoitti:Untuva, en kaipaile omaan päiväkirjaani itselleen (päiväkirjan pitäjältä) huomiota hakevia kommentoijia. Luulen, että aika harva nettipäiväkirjan kirjoittaja haluaa sellaisia omaan päiväkirjaansa.
Päiväkirjan kirjoittaminen on hyvin itsekeskeistä ja omaan napaan tuijottelevaa puuhaa - tai 'autistista', kuten tämän foorumin ylläpitäjä kenties ilmaisisi asian.

Silloin, kun kirjoitan päiväkirjaasi haluan antaa sinun ajatuksillesi huomiota. Keskitän huomioni sinuun ja yritän saada sinulle lisäpohdinnan aihetta, jos sellaista pystyn antamaan, sen takia saatan kertoa jonkin omankin kokemuksen.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 28.10.2013 00:56

Monesti se, että sanoo toiselle, että mene pois johtuu siitä, että pelkää toista. Siinä varjelee itseänsä. Joskus varjelu on aiheetonta, mutta pelko ohjaa eniten. Tuntee jotenkin niin, että ei itse pääse siitä tilanteesta livahtamaan pois, joten on käskettävä toista pois. Sillä oletuksella Mene pois ei aina tarkoita loukkausta, vaan sitä että pelkää tulevansa itse loukatuksi. Mene pois yhdistelmää pystyy kyllä käyttämään loukkauksenakin oikeassa yhteydessä. Riippuu siis missä yhteydessä sitä käyttää. Aina kuitenkaan se kohde ei tiedä onko kyseessä loukkaus vai ei kuten taisi trisselle käydä. Mirri ymmärsinkö oikein, että pelkäät trisseä?
untuva

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.10.2013 11:28

Psykopatologia kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
trisse kirjoitti:En tiedä. Ehkä olen joutunut kasvuiässä piilottamaan pahan mieleni niin syvälle
että nyt kun on mahdollisuus haluan kaikkien tietävän jos mulla on paha mieli.

Hyvä pointti.

Huono pointti.

Kyllä minusta on aina hyvä, kun ihminen edes yrittää miettiä syitä omalle käytökselleen. Syiden ymmärtämisen kautta kun on käsittääkseni paras tapa korjata käytöstään - ja varsinkin se antaa mahdollisuuden päästä myös käsiksi johonkin oleelliseen omassa psyykeessään.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.10.2013 14:43

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
trisse kirjoitti:En tiedä. Ehkä olen joutunut kasvuiässä piilottamaan pahan mieleni niin syvälle

Hyvä pointti.

Huono pointti.

Kyllä minusta on aina hyvä, kun ihminen edes yrittää miettiä syitä omalle käytökselleen. Syiden ymmärtämisen kautta kun on käsittääkseni paras tapa korjata käytöstään - ja varsinkin se antaa mahdollisuuden päästä myös käsiksi johonkin oleelliseen omassa psyykeessään.

Eihän tuossa trissen toiminnassa ainakaan tällä palstalla ole mistään mainitsemasi kaltaisesta "syiden ymmärtämisen kautta käytöksen korjaamiseen" ollut tietoakaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.10.2013 15:06

(--)
Hilppa kirjoitti:Eihän tuossa trissen toiminnassa ainakaan tällä palstalla ole mistään mainitsemasi kaltaisesta "syiden ymmärtämisen kautta käytöksen korjaamiseen" ollut tietoakaan.

Minusta tuo oli selkeä askel siihen suuntaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 31.10.2013 16:04

Kahvi kirjoitti:
(--)
Hilppa kirjoitti:Eihän tuossa trissen toiminnassa ainakaan tällä palstalla ole mistään mainitsemasi kaltaisesta "syiden ymmärtämisen kautta käytöksen korjaamiseen" ollut tietoakaan.

Minusta tuo oli selkeä askel siihen suuntaan.

Mielestäni nimenomaan ei ole. Kun henkilö toteaa "haluavansa kaikkien tietävän, jos hänellä on paha olo", ei se ole sama kuin oman käytöksen korjaaminen. Sehän on toisten käytöksen eli tässä tapauksessa palstalaisten käytöksen korjaamisyritys. Ei palstalaisilla ole mitään osaa eikä arpaa yksittäisen kirjoittajan sellaiseen pahaan oloon, joka johtuu hänen lapsuudessaan kokemistaan vääryyksistä.

[Lisäys 15.20: m-kirjain sanaan sama.]
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 31.10.2013 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Golden flower » 31.10.2013 16:15

^Minä käsitin niin, että kyse oli tuossa hetkessä tiedostamisessa, jolloin tiedostamisen seuraukset tietenkin näkyvät vasta tulevaisuudessa. Trissen kannalta olisi hyvä, jos tulevat näkymään.
Golden flower

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.10.2013 17:25

Golden flower kirjoitti:^Minä käsitin niin, että kyse oli tuossa hetkessä tiedostamisessa, jolloin tiedostamisen seuraukset tietenkin näkyvät vasta tulevaisuudessa. Trissen kannalta olisi hyvä, jos tulevat näkymään.

Joo, noinkin.
Itse pongasin trissen jutusta sen, että hän ei saanut näyttää lapsena tunteita, joten nyt ne tulevat sitten "korkojen kera" ulos itkupotkuraivareiden muodossa. Ja/tai hänen pahaa oloaan ei huomattu lapsena. Miten vaan, mutta ihan hyvä pointti minusta on havaita, että lapsuuden jutut vaikuttavat käyttäytymiseen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.10.2013 18:12

Ko. "tiedostaminen" on ollut Trisselle selvää jo monta vuosikymmentä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.10.2013 18:24

trisse kirjoitti:
untuva kirjoitti:Meillä on Trisse kai aikalailla samantapainen ongelma: kumpaakin meistä on alistettu ja loukattu liikaa. Itselläni riitojen lomassa ja luulen, että sun kohdalla on sama juttu. Olen joutunut myös kiusaamisen uhriksi.

Ei minulla ollut niin pahaa. Pahinta oli yksinäisyys. Jos minua joku yritti enemmän kiusata niin ihmiset tulivat kyllä puolustamaan - outo juttu että hyvin sama reaktio tapahtuu netissäkin. Olin vaan yksinäinen.

Tosi outo.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 31.10.2013 19:35

Eri viestiesi falskiutta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.11.2013 02:17

En ehdottelisi.
Psykopatologia