Delizione tumma suklaa 1,59

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Delizione tumma suklaa 1,59

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2013 14:06

DELIZIONE tumma suklaa 78% (Rainbow), 100 g; 1,59 €
rasva 47 g, tyydyttynyttä 29
hiilihydraatti 26 g, josta sokeria 20 g
proteiini 8,8 g
suola 0 g
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Delizione tumma suklaa 1,59

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.10.2013 21:36

Ostan vain Lindtin 85-prosenttista. Enkä vaihda.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.10.2013 21:59

Manus Dei kirjoitti:Stockan Herkusta ei saa yli 70-prosenttista suklaata. Sellaista ei siis voi olla olemassa :D

Olisit katsonut tarkemmin! Olen ostanut sieltä jopa 99-prosenttista suklaata. Se ei maistunut miltään ja toi mieleeni öylätin.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.10.2013 22:33

Minulla on jääkaapissa ysi ysiä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 07.10.2013 22:39

Minä en syö missään muodossa raaka-ainetta jonka keräämisessä on lapsi voinut menettää koulunkäyntimahdollisuudet, sormensa, kätensä tai jopa henkensä
mr jalsan

ViestiKirjoittaja untuva » 08.10.2013 00:08

mr jalsan kirjoitti:Minä en syö missään muodossa raaka-ainetta jonka keräämisessä on lapsi voinut menettää koulunkäyntimahdollisuudet, sormensa, kätensä tai jopa henkensä

Joissakin maissa on periaatteena se, että lapsetkin osallistuvat töihin. Siinä ei ole mitään pahaa. Lähes sama asia kuin se, että kohta suomessa eläkeikäiset joutuvat raatamaan hautaansa saakka.
untuva

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 08.10.2013 05:34

untuva kirjoitti:
mr jalsan kirjoitti:Minä en syö missään muodossa raaka-ainetta jonka keräämisessä on lapsi voinut menettää koulunkäyntimahdollisuudet, sormensa, kätensä tai jopa henkensä

Joissakin maissa on periaatteena se, että lapsetkin osallistuvat töihin. Siinä ei ole mitään pahaa. Lähes sama asia kuin se, että kohta suomessa eläkeikäiset joutuvat raatamaan hautaansa saakka.

Et lie tosissasi?
mr jalsan

ViestiKirjoittaja untuva » 08.10.2013 11:43

Jokaisella mielipiteensä.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.10.2013 17:57

Joiltain lapsilta menee käsiä ym, mutta ilman työtä näiden perheiden asema voisi olla vielä huonompi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.10.2013 22:14

Psykopatologia kirjoitti:Joiltain lapsilta menee käsiä ym, mutta ilman työtä näiden perheiden asema voisi olla vielä huonompi.

Ei saa käydä koulua, mikä on ehkä pahin. Silloin putoaa pyörästä ja menettää mahdollisuutensa parantaa tilannettaan. Mutta on vieläkin pahempaa. Lapsisotilaat ja lapsiprostituoidut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 00:08

Fazerin Sininen keräsi varoja koulun rakentamiseen

Kasvatamme vastuullisesti tuotetun kaakaon määrää ostoissamme koko ajan. Fazer on ollut World Cocoa Foundationin jäsen vuodesta 2005 ja teemme yhteistyötä kansainvälisten kaakao- ja suklaateollisuuden toimijoiden kanssa.

http://www.fazer.fi/Pala-Fazeria-Blogi/ ... ntamiseen/

Koulurahat ovat siis koossa. Se on kuitenkin vasta pieni alku.
Hilppa

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 09.10.2013 01:15

Minun suklaasuu pystyy olemaan ilman kunnes olot ovat oikeasti parannetut.
Tehkää muut mitä tykkäätte, mutta selityksenne ovat onnettoman näppikseltä
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 12:58

mr jalsan kirjoitti:Minun suklaasuu pystyy olemaan ilman kunnes olot ovat oikeasti parannetut.

Kirjoitukseni eivät ole selityksiä sen koommin kuin suklaansyönnin puolustuksia tahi onnettoman henkilön kirjoittamiakaan. En ole viime aikoina juuri syönyt suklaata, mutta muista syistä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 13:31

mr jalsan kirjoitti:Minun suklaasuu pystyy olemaan ilman kunnes olot ovat oikeasti parannetut.

Olet joutunut paljosta luopumaan.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 21:27

untuva kirjoitti:

Siis ihan oikeesti?
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 21:30

Hilppa kirjoitti:
untuva kirjoitti:

Siis ihan oikeesti?

Sinulla on omat syysi olla syömättä. En tiedä suhdettasi suklaaseen. Minä en jätä suklaata, koska joudun luopumaan paljosta. Olenhan riippuvainen.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 21:36

untuva kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
untuva kirjoitti:

Siis ihan oikeesti?

Sinulla on omat syysi olla syömättä. En tiedä suhdettasi suklaaseen. Minä en jätä suklaata, koska joudun luopumaan paljosta. Olenhan riippuvainen.

Minusta logiikkasi on nyt merkillinen.

Pidän suklaasta ja olen huomannut, että syön sitä enemmän, jos ylläpidän suklaanhimoa syömällä sitä vähänkin päivittäin. Jos en syö vähään aikaan suklaata lainkaan, en enää muista, miten hyvää se olikaan, eikä minun enää tee mieli suklaata. Siis "riippuvuus" katoaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.10.2013 21:42

Mainitsit aikaisemmin, ettet pysty tällä hetkellä syömään suklaata. Itse olen riippuvainen suklaasta, ja kysyin oletko itsekin riippuvainen. Minulla riippuvaisuuteen ei vaikuta väli milloin syön, mutta tiedän kuitenkin olevani riippuvainen siitä, koska minulla on kofeiiniriippuvuus. Kofeiiniriippuvaisuuttani kuittaan juomalla joka päivä kahvia ja silloin tällöin on pakko saada suklaata.
untuva

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.10.2013 21:50

untuva kirjoitti:Mainitsit aikaisemmin, ettet pysty tällä hetkellä syömään suklaata. Itse olen riippuvainen suklaasta, ja kysyin oletko itsekin riippuvainen. Minulla riippuvaisuuteen ei vaikuta väli milloin syön, mutta tiedän kuitenkin olevani riippuvainen siitä, koska minulla on kofeiiniriippuvuus. Kofeiiniriippuvaisuuttani kuittaan juomalla joka päivä kahvia ja silloin tällöin on pakko saada suklaata.

Kirjoitin, että en ole viime aikoina juuri syönyt suklaata, mutta muista syistä kuin eettisistä syistä. En halua nyt nopeita hiilareita, koska valmistaudun maratoniin.

Suklaanhimo on minusta vähän eri juttu kuin riippuvuus. Mutta ihmiset ovat tietenkin yksilöitä himojensa ja riippuvuuksiensa suhteen. Suklaasta on mielestäni helpompi päästä eroon (jos haluaa tai on tarve päästä siitä eroon), kun jättää sen vaikkapa pariksi viikoksi syömättä, minkä jälkeen sitä ei enää yleensä tee mieli ainakaan sietämättömästi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.04.2015 19:22

Rainbow 80%, 15,90 kg.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko