Kirjoittaja Helmenkalastaja » 20.08.2013 22:25
Lähes kaikki todistusaineisto on täältä kadonnut taivaan tuuliin. Niinpä meillä kellään ei ole kuin oma muistimme, johon vedota (ellei ole tullut kopioineeksi itselleen täällä kirjoitettua). Minä en kopioinut mitään, koska elin siinä käsityksessä, että tärkein ketju säilytetään. Taisin siinä mielessä tehdä itselleni hallaa, kun kävin siihen ketjuun toteamassa, kuinka monta kertaa Beth (16!) ja kuinka monta kertaa Riidankylväjä (6) oli käynyt muokkaamassa omia viestejään antamatta minkäänlaista selitystä muokkaamisen tarpeellisuudelle. Kumpikin oli selvästi poistanut graaveimpia syytöksiään. Ne (minuun kohdistuvat) kuitenkin ehtivät piirtyä muistiini. Tällaisissa ketjuissa muokkausten perustelut ovat välttämättömiä! (Riidankylväjä oli yhteen viestiinsä todennut poistaneensa linkin, mutta se viesti ei ole noiden kuuden joukossa.) No, ketju lähti vilauksessa nettiketjujen taivaaseen - tai minne ne poistetut ketjut nyt päätyvätkään.
Beth on jo viikon ajan sinnikkäästi väittänyt minun tulleen tauoltani takaisin puolustamaan Mirriä tai ehkä olisi oikeammin sanoa: liittoutumaan Mirrin kanssa tarkoituksena hyökätä Bethiä vastaan. En ole nähnyt järkeväksi kiistää näitä väitteitä, niin virheellisiä kuin ne ovatkin. Tai ehkä juuri siksi; koska ne ovat olleet mielestäni niin absurdeja. Bethin "kanssa" kävin kyseisissä ketjuissa ihan omaa erillistä keskusteluani, jossa minä pyrin tuomaan asiallisesti ja kiihkottomasti esiin omia muistikuviani ja käsityksiäni ja tietojani tukarin tapahtumista ja Beth haukkui minua (mielestäni vähemmän asiallisesti) milloin mistäkin ja esitti täysin tuulesta temmattuja villejä olettamuksiaan. Olen uskonut, että lukijoilla täällä on luku- ja ymmärrystaito kohdallaan, ja niin kauan kuin kirjoitetut viestit ovat olleet tarkistettavissa, olen ajatellut, että on mahdollista hyvällä tahdolla saada todenmukainen käsitys tapahtumista. Nyt kun "kuumat ketjut" on poistettu, tätä mahdollisuutta ei enää ole.
Riippumatta siitä, mikä syyni takaisin tulolleni oli, koen nyt erittäin suurta tarvetta puolustaa Mirriä! Olen suorastaan järkyttynyt siitä, miten häntä on täällä annettu lyödä kuin vierasta sikaa! Suurin osa täällä olevista ihmisistä on kuitenkin lukenut Mirrin päiväkirjaa, tuntee hänen elämäntarinaansa ja tietää hänen nykyisen elämäntilanteensa... Mirri ei ole tämän viimeisimmän konfliktin aikana tehnyt mitään muuta "väärää" kuin kopioinut Bethin vanhan kirjoituksen tukiasemalta tänne! (Omasta päiväkirjastaan hänellä on käsittääkseni kaikki oikeudet kopioida tänne niin paljon kuin haluaa tai katsoo tarpeelliseksi, joten vain yksi kirjoitus lankeaa "paheksuttavien" joukkoon.)
Juuri ennen Mirrin "rikosta" Beth kopioi tänne samaiselta tukiasemalta Leten kirjoituksen, jonka katsoi jollakin tavalla rikkovan häntä (Bethiä) vastaan ja syyllistävän häntä hänen omasta infarktistaan. Mirri ehdotti asian puimista siellä, minne kirjoitus oli alunperin postattu, mikä ei sopinut Bethin pirtaan ollenkaan, ja Bethin mylly lähti pyörimään. Taisi Mirrin linkki, jossa todettiin vihan olevan sairauden riskitekijä (en muista kaikkea ihan tarkkaan; näin asiat ovat mieleeni jääneet), vielä lisätä vettä myllyyn. Eikä sitä myllyä sitten enää pysäyttänytkään mikään. Eivät auttaneet minkäänlaiset selvitykset, ymmärtämisyritykset, ei mikään. Mirri oli taas kerran demonisoitu, ja sanoisin, että hänen oma panoksensa tässä asiassa oli minimaalinen. Minun silmiini näyttää siltä, että kahdesta "keskustelukumppanistani" vertaistukea olisi tarvinnut nimenomaan Mirri. (En ole vielä kuuna päivänä nähnyt näillä nettipalstoilla Bethin riehumiseen verrattavaa toisen käyttäjän äärimmäisen pahantahtoista mustamaalausta. Ja toivon, etten koskaan enää näekään.)
Keskustelun käydessä kiihkeimmillään pyrin olemaan kommentoimatta minuun kohdistuvia älyttömyyksiä. Esitin korjauksia esitettyihin "faktoihin" ja niitäkin hyvin vähäisessä määrin, koska en halunnut kiihdyttää Bethiä enää entisestään. Yritin päästää liekit hiipumaan. Ja sitten paikalle karautti ritari Riidankylväjä valkoisella ratsullaan pelastamaan ahdinkoon joutunutta Beth-neitoa isojen pahojen Mirrin ja Helmiksen kynsistä kuvitellen suuressa ymmärryskyvyssään näkevänsä asiat Selkeämmin ja kykenevänsä tuomaan Rauhan harhautuneiden naispoloisten välille. Eikä Riidankylväjä-ressukka ilmeisesti vieläkään ymmärrä, "mitä teki väärin".
No joo, minä en ole pyhimys, niin kuin ei kai kukaan meistä. Olen näpäyttänyt Bethiä kieliasioissa (mm. siksi juuri niissä, että ne ovat minun ominta osaamisaluettani) ja sanonut tiukasti Riidankylväjälle, mutta sellaiset kommentit kuin "En minä sinua kuitenkaan läpeensä pahana pidä", ovat saaneet leukani loksahtamaan. Vaikka lause on kirjoitettu negaation muodossa, sen takana on olettamus, että olen paha, ja Riidankylväjällä katsoo oikeudekseen tulla korkeuksistaan minua "armahtamaan". Jumalauta! Etten paremmin sano.
Voisin kirjoittaa vielä paljon muutakin, mutta ehkä tämä riittää tässä vaiheessa.
____
Korjaus: tarvitsi -> olisi tarvinnut