Läksiäisviesti

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Läksiäisviesti

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 17.08.2013 11:08

Jaxuhalit Kylvikselle, jota naiset taas kiusaavat.
Obelix2

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.08.2013 11:20

Kiitos Obelix. Olet tosi ystävä. En pärjäisi noitten raivotarten kynsissä ilman tukeasi. :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Obelix2 » 17.08.2013 16:04

Tämän takia maailma tarvitsee herras mies kerhoja!
Obelix2

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 02:38

Näin ulkopuolisen silmin näyttäisi siltä, että Beht tosiaan tuntee kokeneensa
vääryyttä ja ehkä olisi sen takia anteeksipyyntöä tms vaille - mutta samalla
vaikuttaa siltä, että hän muistaa mahdollisesti tekijöitä tapahtumahetkiä ym
väärin ja mahdollisesti myös asiat ovat suurentuneet ja/tai vääristyneet hänen
muistissaan.Tunteet tuntuvat puhuvan enemmän kuin rationaaliset
muistikuvat tms.

Mirri ja Helmenkalastaja lienevät tuohtuneet siitä, että heitä "syytetään"
tapahtuneista joko heidän mielestään jyrkästi suurennellen tai täysin
vääristä asioista - joko muiden tekemistä tai sellaisista joita heidän mielestään
ei kukaan ole tehnyt (ovat tapahtuneet vain Bethin "ajukopassa").

Riidankylväjään lienee suivaannuttu sen takia, että koetaan hänen asettuneen
"väärintekijän" puolelle - mikä on tietty omiaan ärsyttämään silloin kun
oma oikeudentunto on vahva, niinkuin kaikilla meillä tuntuukin olevan.

Entiedä mitä on tapahtunut Tukiasema.orgissa ym, olinhan poissa "kuvioista" 2007-2012.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 02:51

Jatkan vielä:
Beth ilmeisesti ei kykene omista syistään muistamaan tapahtumia objektiivisesti,
mikä on minusta ihan inhimillistä jos ja kun ao tapahtumat aikanaan ovat
aiheuttaneet voimakkaita tunteita. Tekijät ja syy-yhteydet ym ovat ehkä
hänellä sekaisin, mikä tietty osin (mutta ei ollenkaan kokonaan) selittyy
kielimuurilla - ainakin vaikeuttaa "rivien välien" ymmärtämistä tms.

Behtin täällä esittämät väitteet/"syytteet" muita kohtaan ovat minusta olleet
aivan liian voimakkaasti ilmaistuja, ehkä myös osin täysin perättömiä -
että ei ihme jos Mirri ja Helmenkalastaja ovat "pillastuneet" Bethin kirjoituksista.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.08.2013 02:55

+Trisse kirjoitti:Miksi noin monet laínausmerkit? Ainoastaan ajukoppa kaipaa yhtään sellaisia ja sekin olisi parempi ilman.

Tervettä(?) epävarmuutta siitä, että mikä olisi oikea termi tms - ja yritys
"pehmentää" viestiä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.08.2013 01:47

En Beht epäile muistamaasi täysin vääräksi tms, mutta ymmärrät
varmaan itsekin että voimakkaat tunteet voivat haitata objektiivista
havaintokykyä - ihminen se sinäkin vain olet. Sama tietty koskee muitakin
tähän(kin) kiistaan osallisia.

Minullakin muuten on hyvä visuaalinen muisti, ainakin huomattavasti paljon
parempi kuin kuulomuisti. Paitsi kielissä, joissa pärjään vain korvieni muistin avulla.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 09:27

Homma riistäytyi käsistä muutama päivä sitten. Yritin mennä väliin ja saada pahimman raivoamisen loppumaan. Seurauksena sain Mirrin ja Helmiksen vihat päälleni.

Jossain kaukaisuudesa on päähäni iskostunut muutama reilun tappelun sääntö:
-kaksi tai useampi ei saa hyökätä yhden kimppun
-maassa makaavaaa ei saa lyödä
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.08.2013 12:15

Usein tekee mieli asettua sen puolelle, joka tuntuu olevan heikoilla,
vaikka "heikko" olisi "väärässä" tai vääremmässä,
kuten tässä tapauksessa. Betty tekee väärin varsinkin tasapuoliselle
Helmenkalastajalle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 12:53

Väärässäolijaa saa siis mielestäsi lyödä potkia miten haluaa?

Kun se "vääryyskin" on suhteellista.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 12:56

Sinunkin puolellasi olen ollut, vaikka yleinen käsitys on, että olet väärässä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 13:00

Minulle on syntynyt käsitys, että sinulla on tällä virtuaalimaailmassa enemmän vihollisia kuin ystäviä. Minä haluaisin olla ystävä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.08.2013 13:04

Hyvä noin!

On huomattava, että "sovinistisen" Riidankylväjän
äly ei riitä rauhanrakentajaksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2013 13:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Homma riistäytyi käsistä muutama päivä sitten. Yritin mennä väliin ja saada pahimman raivoamisen loppumaan. Seurauksena sain Mirrin ja Helmiksen vihat päälleni.

Jossain kaukaisuudesa on päähäni iskostunut muutama reilun tappelun sääntö:
-kaksi tai useampi ei saa hyökätä yhden kimppun
-maassa makaavaaa ei saa lyödä

Pyrkimyksesi esiintyä rauhankyyhkynä on ennenkin päätynyt ja päättynyt vain läjäykseen pulunpaskaa.

Ilmankos minulla on sellainen tunne kuin olisin saanut jostakin korkeuksista päälleni jotakin epämääräistä sotkua.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 16:58

Psykopatologia kirjoitti:Hyvä noin!

On huomattava, että "sovinistisen" Riidankylväjän
äly ei riitä rauhanrakentajaksi.

Johtuuko se sovinismista vai älyn puutteesta?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2013 19:44

Beth kirjoitti:Tekisi mieli sanoa sinulle: hanki muuta elämää kun googlettava päteminen netissa ja netti vittuilu-kiusaaminen, mutta mitä tolkkua siinä, et sinä muuhuun kykenee.

Kiva, että maltoit jättää jotakin sanomatta; sen verran rankkaa tekstiä on tässä:
ympäristö huokaisee helpotuksesta kun potkaiset tyhjää, ihan varmasti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.08.2013 21:02

Kultsikaan ei koskaan kaivele vanhoja kaunoja.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2013 22:00

Riidankylväjä, Bethin toisiin kirjoittajiin (kuten minuun) kohdistuvat viestit ovat aivan omaa luokkaansa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 20.08.2013 22:25

Lähes kaikki todistusaineisto on täältä kadonnut taivaan tuuliin. Niinpä meillä kellään ei ole kuin oma muistimme, johon vedota (ellei ole tullut kopioineeksi itselleen täällä kirjoitettua). Minä en kopioinut mitään, koska elin siinä käsityksessä, että tärkein ketju säilytetään. Taisin siinä mielessä tehdä itselleni hallaa, kun kävin siihen ketjuun toteamassa, kuinka monta kertaa Beth (16!) ja kuinka monta kertaa Riidankylväjä (6) oli käynyt muokkaamassa omia viestejään antamatta minkäänlaista selitystä muokkaamisen tarpeellisuudelle. Kumpikin oli selvästi poistanut graaveimpia syytöksiään. Ne (minuun kohdistuvat) kuitenkin ehtivät piirtyä muistiini. Tällaisissa ketjuissa muokkausten perustelut ovat välttämättömiä! (Riidankylväjä oli yhteen viestiinsä todennut poistaneensa linkin, mutta se viesti ei ole noiden kuuden joukossa.) No, ketju lähti vilauksessa nettiketjujen taivaaseen - tai minne ne poistetut ketjut nyt päätyvätkään.

Beth on jo viikon ajan sinnikkäästi väittänyt minun tulleen tauoltani takaisin puolustamaan Mirriä tai ehkä olisi oikeammin sanoa: liittoutumaan Mirrin kanssa tarkoituksena hyökätä Bethiä vastaan. En ole nähnyt järkeväksi kiistää näitä väitteitä, niin virheellisiä kuin ne ovatkin. Tai ehkä juuri siksi; koska ne ovat olleet mielestäni niin absurdeja. Bethin "kanssa" kävin kyseisissä ketjuissa ihan omaa erillistä keskusteluani, jossa minä pyrin tuomaan asiallisesti ja kiihkottomasti esiin omia muistikuviani ja käsityksiäni ja tietojani tukarin tapahtumista ja Beth haukkui minua (mielestäni vähemmän asiallisesti) milloin mistäkin ja esitti täysin tuulesta temmattuja villejä olettamuksiaan. Olen uskonut, että lukijoilla täällä on luku- ja ymmärrystaito kohdallaan, ja niin kauan kuin kirjoitetut viestit ovat olleet tarkistettavissa, olen ajatellut, että on mahdollista hyvällä tahdolla saada todenmukainen käsitys tapahtumista. Nyt kun "kuumat ketjut" on poistettu, tätä mahdollisuutta ei enää ole.

Riippumatta siitä, mikä syyni takaisin tulolleni oli, koen nyt erittäin suurta tarvetta puolustaa Mirriä! Olen suorastaan järkyttynyt siitä, miten häntä on täällä annettu lyödä kuin vierasta sikaa! Suurin osa täällä olevista ihmisistä on kuitenkin lukenut Mirrin päiväkirjaa, tuntee hänen elämäntarinaansa ja tietää hänen nykyisen elämäntilanteensa... Mirri ei ole tämän viimeisimmän konfliktin aikana tehnyt mitään muuta "väärää" kuin kopioinut Bethin vanhan kirjoituksen tukiasemalta tänne! (Omasta päiväkirjastaan hänellä on käsittääkseni kaikki oikeudet kopioida tänne niin paljon kuin haluaa tai katsoo tarpeelliseksi, joten vain yksi kirjoitus lankeaa "paheksuttavien" joukkoon.)

Juuri ennen Mirrin "rikosta" Beth kopioi tänne samaiselta tukiasemalta Leten kirjoituksen, jonka katsoi jollakin tavalla rikkovan häntä (Bethiä) vastaan ja syyllistävän häntä hänen omasta infarktistaan. Mirri ehdotti asian puimista siellä, minne kirjoitus oli alunperin postattu, mikä ei sopinut Bethin pirtaan ollenkaan, ja Bethin mylly lähti pyörimään. Taisi Mirrin linkki, jossa todettiin vihan olevan sairauden riskitekijä (en muista kaikkea ihan tarkkaan; näin asiat ovat mieleeni jääneet), vielä lisätä vettä myllyyn. Eikä sitä myllyä sitten enää pysäyttänytkään mikään. Eivät auttaneet minkäänlaiset selvitykset, ymmärtämisyritykset, ei mikään. Mirri oli taas kerran demonisoitu, ja sanoisin, että hänen oma panoksensa tässä asiassa oli minimaalinen. Minun silmiini näyttää siltä, että kahdesta "keskustelukumppanistani" vertaistukea olisi tarvinnut nimenomaan Mirri. (En ole vielä kuuna päivänä nähnyt näillä nettipalstoilla Bethin riehumiseen verrattavaa toisen käyttäjän äärimmäisen pahantahtoista mustamaalausta. Ja toivon, etten koskaan enää näekään.)

Keskustelun käydessä kiihkeimmillään pyrin olemaan kommentoimatta minuun kohdistuvia älyttömyyksiä. Esitin korjauksia esitettyihin "faktoihin" ja niitäkin hyvin vähäisessä määrin, koska en halunnut kiihdyttää Bethiä enää entisestään. Yritin päästää liekit hiipumaan. Ja sitten paikalle karautti ritari Riidankylväjä valkoisella ratsullaan pelastamaan ahdinkoon joutunutta Beth-neitoa isojen pahojen Mirrin ja Helmiksen kynsistä kuvitellen suuressa ymmärryskyvyssään näkevänsä asiat Selkeämmin ja kykenevänsä tuomaan Rauhan harhautuneiden naispoloisten välille. Eikä Riidankylväjä-ressukka ilmeisesti vieläkään ymmärrä, "mitä teki väärin".

No joo, minä en ole pyhimys, niin kuin ei kai kukaan meistä. Olen näpäyttänyt Bethiä kieliasioissa (mm. siksi juuri niissä, että ne ovat minun ominta osaamisaluettani) ja sanonut tiukasti Riidankylväjälle, mutta sellaiset kommentit kuin "En minä sinua kuitenkaan läpeensä pahana pidä", ovat saaneet leukani loksahtamaan. Vaikka lause on kirjoitettu negaation muodossa, sen takana on olettamus, että olen paha, ja Riidankylväjällä katsoo oikeudekseen tulla korkeuksistaan minua "armahtamaan". Jumalauta! Etten paremmin sano.

Voisin kirjoittaa vielä paljon muutakin, mutta ehkä tämä riittää tässä vaiheessa.

____
Korjaus: tarvitsi -> olisi tarvinnut
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.08.2013 22:55

Beth kirjoitti:Tukiasemalta tänne kopioitu milloin mitäkin ja linkitetty vaikka mihin, muttei koskaan päiväkirjoista (!). Joten älä sotke purut ja vellit äläkä vääristelee todellisuutta.

Yksi tosiasia on, että olen siteerannut tälle foorumille sinun kirjoituksiasi minun päiväkirjastani. Aivan kuten Helmenkalastaja kertoi.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko