Paras laukku?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Paras on

1
2
29%
2
3
43%
3
2
29%

Ääniä yhteensä : 7

Re: Paras laukku?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2013 23:19

Mirri:
Muistelen keskusteluketjua, jossa vakuuteltiin kalleuden olevan laadun tae; senkin vuoksi kysyn.

Ei tuollaista ole vakuutettu missään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2013 23:27

En muista tarkasti. Enkä esitä arviota, koska en halua erehtyä. Pitääkö nyt ruveta kaivamaan kuitteja?

Haluan mainostaa käsintehtyjä. Syrjäiseltä ostamani on iltalaukkumallinen, jota ei enää mallistossa. Nämä myös näyttävät mielestäni tyylikkäiltä ja eritoten ryhdikkäiltä:

http://www.harrisyrjanen.fi/nahka031.htm

Kalevalakorun valmistama on myös hyvä. Kahdesti siihen on vaihdettu hihna. Muistuttaa vähän kameralaukkua, jollaisia ennen tehtiin laatikkokameroille. Kuosinsa pitävät vielä 30-vuotiaanakin. Enää Kalevalakoru ei tee nahkalaukkuja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.08.2013 23:28

Pitää sanoa suunnilleen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 08.08.2013 23:41

Hinta oli 275. Veikkaanpa, että paljon halvempi kuin varsinaiset merkkilaukut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.08.2013 23:50

Psykopatologia kirjoitti:Mirri:
Muistelen keskusteluketjua, jossa vakuuteltiin kalleuden olevan laadun tae; senkin vuoksi kysyn.

Ei tuollaista ole vakuutettu missään.

Ok, tulkitsin väärin.

Hilppa, kiitos vastauksesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 00:56

Beth kirjoitti:Lyön vetoa että jos saisit aidon Chanelin, katselisit sitä loppuun elämääsi.

Mikä siinä on niin katselemisen arvoista, että riittää lopuksi elämäksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 01:44

Ostin lomareissullani tämän:
http://www.esprit.fi/women/casual/lauku ... A1O063_092

Mielestäni kätevä ja näppärä. Eikä ollut kallis; maksoin siitä 'vain' vajaat kolmekymmentä euroa. Suurempaan tarpeeseen tietysti tarvitaan suurempi laukku, mutta onneksi sellaisiakin löytyy. Tai voidaan turvautua reppuun, kuten tähän:
http://www.littlefashiongallery.com/eu/ ... tore=en_eu

Maailman paras 'laukku' kaksine kahvoineen...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 02:23

Tris kirjoitti:Onpa kova hinta noilla Kankeneilla. Niitä näkee mutta ovat muotonsa ja logon vuoksi mielestäni rumimmasta päästä repuistakin. Pussukkamaisemmat reput miellyttävät enemmän minun silmääni. Liittyykö tuohon joku eläinoikeussanoma?

En tiedä sanomista, olen tykästynyt kyseisiin reppuihin niiden käytännöllisyyden ja toimivuuden vuoksi. En ole tavannut muita reppuja, jotka olisivat kassimaiseen tyyliin varustettuja kahdella kantokahvalla. Logon ratkoin aikanaan pois, ja sain täysin yksivärisen repun. Nyt 'himoitsen' samanlaista reppua ja toivon logon olevan poistettavissa yhtä kätevästi kuin ennenkin oli.

Kalliita ne ovat verrattuna muihin 'arkipäiväisiin' reppuihin. Toisaalta varmaan löytyy paljon kalliimpiakin reppuja - kaikki on suhteellista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.08.2013 02:48

Tris kirjoitti:Mutta mihin tarvitset niitä kantokahvoja jos pidät sitä kuitenkin selässä?

Kaksikahvainen reppu on erittäin kätevä kassina.
Kassi on käytännöllinen moneen tarkoitukseen, ja vielä käytännöllisemmäksi menee, kun kassin saa repuksi ja selkään. Vaikkapa ostosreissun päätteeksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 09.08.2013 08:07

Minä en tarvitse kalliita laukkuja lainkaan. Kaikki mitä tarvitsen kulkee taskussa.

Miksei nainenkin voisi oppia laukuttomaksi, siitä koituisi huomattavat säästöt eikä tarvitsisi kanniskella tarpeetonta romua mukanaan.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 11:02

Taidatkin olla muovikassien kuluttaja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 09.08.2013 13:29

Mix hän on tänään noin piikikäs? :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 21:56

Millä tavalla muovikassit kuvaavat piikikkyyttä? Kannatko niissä piikkikorkokenkiä naisille?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 22:03

Tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti: Aito nahkalaukku on periaatteessa elämänikäinen, kunhan muistaa silloin tällöin siivellä nahanhoitoaineella.

Minä ainakaan en jaksa katsoa samaa laukkua koko elämääni.

Jotkut jaksavat toisiaankin katsella ikänsä.

Nuorena tuli tehtyä virheostoksia tai oikeastaan sellaisia laukkuja tuli ostettua, joista ihmettelisi nyt, että miten ihmeessä on joskus voinut tykätä jostain niin tätimäisestä tyylistä. Mutta ennen kolmeakymppiä naksahti eikä enää virheostoksia juuri tullut. Se oli sellainen hetken vaihe, ne virheostokset.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 22:12

Beth kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Beth kirjoitti:Lyön vetoa että jos saisit aidon Chanelin, katselisit sitä loppuun elämääsi.

Mikä siinä on niin katselemisen arvoista, että riittää lopuksi elämäksi?

Sitä myös käytetään, ja jos et nähnyt sitä livena, et koskettanut, sinun on vaikea ymmärtää. Erittäin korkea laatu ja kauneus, jokainen laukku on numeroitu. Kyllä se kuvastakin näkee jos osat katsoa. Siinä laukussa et löytää virheitä. En löytää niitä Mulberryssakaan, mutta Chanel on 3 kerta kallimpi. Joten pakko siinä olla vielä parempi laatu.

Jotkut ihmiset katselevat samat korutkin loppuelämään, ei tarvitse olla mitään arvokoruja edes, muista asioista puhumatta. Mielummin katselisin chanelin loppun asti kun perinasäkki.
http://www.chanel.com/en_GB/fashion/pro ... 96261.html

En pidä tuosta Chanelin merkkilaukusta, joka ei edusta omaa tyyliäni, enkä yleensä muistakaan todella kalliista merkkituotteista. On myös sanottu, että kalliit brandit tukevat itse olemassaolollaan piraattiteollisuutta, jossa taas toteutuvat kaikki muut lieveilmiöt.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 22:20

No. Se oli huono veto. Materian sietäminen ilman, että heti kyllästyy siihen, heittää pois ja ostaa uutta, on toisella tapaa tärkeätä. Ympäristöekologisista näkökulmista ja ajankäytön näkökulmasta. Jää aikaa muuhun shoppailun sijaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 09.08.2013 22:39

Hilppa kirjoitti:Millä tavalla muovikassit kuvaavat piikikkyyttä? Kannatko niissä piikkikorkokenkiä naisille?

Pisteliäs olet ja nenäkäs.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 22:48

Riidankylväjä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Millä tavalla muovikassit kuvaavat piikikkyyttä? Kannatko niissä piikkikorkokenkiä naisille?

Pisteliäs olet ja nenäkäs.

Kuules nyt Riidankylväjä. Kukahan täällä on pisteliäs ja naisten tarpeet ylemmyydentuntoisesti naisia itseään paremmin omasta mielestään ymmärtävä?
Riidankylväjä kirjoitti:Minä en tarvitse kalliita laukkuja lainkaan. Kaikki mitä tarvitsen kulkee taskussa.

Miksei nainenkin voisi oppia laukuttomaksi, siitä koituisi huomattavat säästöt eikä tarvitsisi kanniskella tarpeetonta romua mukanaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.08.2013 23:15

Tris kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:No. Se oli huono veto. Materian sietäminen ilman, että heti kyllästyy siihen, heittää pois ja ostaa uutta, on toisella tapaa tärkeätä. Ympäristöekologisista näkökulmista ja ajankäytön näkökulmasta. Jää aikaa muuhun shoppailun sijaan.

Ymmärrätkö että yksi uusi laukkusi on epäekologisempi kuin minun kymmenen käytettyä? Pois heittäminen ei kuulu varsinaisesti suurimpiin synteihini...

Eikö sinulla ollutkaan niitä viittäkymmentä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2013 10:18

Beth kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En pidä tuosta Chanelin merkkilaukusta, joka ei edusta omaa tyyliäni, enkä yleensä muistakaan todella kalliista merkkituotteista. On myös sanottu, että kalliit brandit tukevat itse olemassaolollaan piraattiteollisuutta, jossa taas toteutuvat kaikki muut lieveilmiöt.

Minusta Chanelit käy monien vaatteiden kanssa, farkkujenkin kanssa. Se kultainen logo merkki on keties vähän sellainen jolloin syntyy kuvitelma että se vaati jotain hienompa päälle, mutta olen nähnyt chanelit puuvillamekkojen kanssa ja hyvin koruttomassa pukeutumisessa. Itse en ole niin tarkka. Ensin minä, ja mun mukavuus ja sitten vasta laukku.

Mutta brandien syyttäminen piraattiteollisuudesta on väärin. Tämä on vähän nurinkurista, vähän kun puistopenkien kanssa, niitä ei laiteta koska juopot makailevat niissä, viis vanhuksista ja muista ei-juopoista, jotka haluavat vain istua ja levätä. Penkit kaupungissa on harvinaisuus, alkuun tässä puistikossa oli useita, nyt ei yhtään.

En pidä Chanelin laukusta itselläni. Jollekin toiselle se sopii, joka haluaa kyseisen brandin arvoja tunnustaa, minä en halua. Enkä maksa laukusta tuhansia euroja, en halua antaa sellaista signaalia ympäröiville ihmisille, että minulla olisi varaa enkä konservatiivista kalliin tuotteen leimaa.

Kalliiden brändien syyttäminen myötävaikuttamisesta piraattiteollisuuden syntymään ei ole väärin. Ajatus ei ole omani, vaan sen jakavia on muitakin. Ei varmastikaan "maailmalla" trendikästä ajattelua eikä valtalinjan mukaista, mutta Suomessa niin ajattelevia ihmisiä on omassa kaveripiirissäni esimerkiksi sekä opiskelu- ja työtovereissani.

En moralisoi heitä, jotka haluavat ja ostavat brandejä; ostakoot. Itse en halua ostaa tolkuttoman kalliita vaate- enkä accessori-tuotemerkkejä.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko