Psykopatologia kirjoitti:Kahvilta kysyisin vielä kahdesta Psykopatologiassa keväällä 2102
tapahtuneesta ylilyönnistä ja niiden mahdollisista "sovituksista"
yms.
1) epämääräinen uhkaus tms.
2) itseään sormettava yms.
Kysymys lienee samasta asiasta, joka taisi tapahtua syksyllä / loppuvuodesta 2012, kun Kyllästynyt mainitsi ex-vaimoni (
"ymmärrän ex-vaimoasi" tms) sellaisessa asiayhteydessä, johon hän ei liittynyt mitenkään. Ao viestiketju on poistettu, mutta itse asiaa on käsitelty sen jälkeen useaan otteeseen. Muistelen, että tuolloin myös PP totesi ao Kyllästyneen maininnan olleen
mala fide -henkinen.
Tästä uhkauksesta/lupauksesta on siis kysymys:
Kahvi kirjoitti:Tässä siis uhkaukseni, jonka lupaan pitää: jos keskusteluun tuodaan asiaan täysin liittymättömiä läheisiäni, niin lupaan olla erittäin asiaton - mutta vain ja ainoastaan silloin."
Huomioitavaa minusta tässä on, että varoitin Kyllästynyttä etukäteen ennekuin toteutin uhkaukseni - varoituksestani huolimatta hän edelleen mainitsi uudestaan ja uudestaan asiaan täysin liittymättömän läheiseni keskusteluissa, joten toteutin siis uhkaukseni.
Laitoinhan tuon uhkaukseni myös allekirjoitukseeni, mutta PP:n ohjeistamana sitten myöhemmin poistin sen allekirjoituksestani.
En koe uhkaustani ja sen toteuttamista kiusaamiseksi, vaan puolustautumiseksi - taisin aikaisemmin käyttää termiä "defensiivinen aggressio". Asiallisuudesta ei tietenkään voi puhua; tarkoitushan oli nimenomaan olla asiaton -eli aggressiivinen- jotta muillekin ihmisille selviäisi selvästi, mihin minä asetan omat rajani sen suhteen, että kuinka mm läheisiäni saa käyttää keskusteluissa argumentteina ym.
Huomioitavaa minusta on, että "sormetukset" ym on minun puoleltani tapahtuneet vain tiukasti rajatuissa tilanteissa, jonka ehdot olen etukäteen kaikille ilmoittanut.
Lisäksi vielä: Päinvastoin kuin Kyllästynyt on useasti väittänyt, niin minä en ole kieltänyt minkään sanan käyttämistä. Mm ex-vaimonikin voidaan ihan hyvin mainita, kunhan hän vain jotenkin liittyy keskusteluun.