Jos tietäisit jotain mt-ongelmista, ymmärtäisit kuinka ihmisen elämä ja ajatus voi muuttua ihan mihin suuntaan tahansa vuosien aikana.
Sitä en ymmärrä enkä hyväksy, että toisille mt-ongelmaisille kirjoittajille aiheutetaan hämmennystä vaihtelemalla nimimerkkejä sen mukaan kuin oma elämä ja ajatukset muuttuvat vuosien varrella. Mielestäni olisi reilua - ja muita mt-ongelmaisia kohtaan ajattelevaista - jättää nimimerkkivekslailut sikseen, ja pysytellä 'nimimerkkiuskollisena' kaikista elämän, ajatusten ja mielipiteiden muutoksista huolimatta, jos ja kun haluaa hoitavaksi tarkoitetuilla mt-foorumeilla aktiivisesti kirjoitella. Ettei aiheuttaisi toisille 'epätodellisia oloja'...
Minä voisin tuon sitaatin kirjoittajalle kertoa, että jos hän tietäisi mt-ongelmista jotakin, hän ymmärtäisi miten pirullista touhua 'nimimerkkipelleilyt' voivat todellisuudentajunsa - 'dissoilun' - kanssa taistelevien kirjoittajien kannalta olla. Mutta jätän kertomatta, koska käsittääkseni hän tietää mt-ongelmista siinä kuin minäkin. Miksi hän halusi kyseenalaistaa minun tietämykseni, sitä en ymmärrä, mutta tuskin minun tarvitseekaan.
12.41. Lisäys.
Tuli vielä mieleeni... 'Dissoiluun' ja epätodellisiin oloihin liittyvä ongelma minulla tuli eteen siinäkin, että tein toiselta foorumilta löydön; löysin vanhan ketjun, jonka tajusin liittyvän minuun. Siellä vilahteli hymyilyttäviä ilmaisuja; puhuttiin jankkausautomaatista, ja ajokoiruuteen kykenevistä kissa- ja sorkkaeläimistä. Tulkitsin ketjun aloitusviesteineen niin, että syystä tai toisesta kirjoitteluni on aiheuttanut harmistusta, jota sitten 'naapuripalstalla' purettiin. Ja ainakin näin jälkikäteen hymyilyttävällä tavalla.
Olin aivan vakuuttunut, että tulkintani ja havaintoni oli oikea ja yhtäpitävä todellisuuden kanssa. Ja sitten sain kuulla, ettei ollutkaan, vaan että ihan ilkeilymielessä toimin niin kuin toimin - tuon löytöni esille. Tällainen on rajua silloin, jos mt-ongelmaisena muutenkin elää 'epätodellisissa tunnelmissa' ja epävarmana oman todellisuudentajunsa luotettavuudesta, sekä tulkintojensa ja havaintojensa oikeellisuudesta. Kuten minä tällä hetkellä.