Turha ketju...

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Turha ketju...

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 12:30

Jos tietäisit jotain mt-ongelmista, ymmärtäisit kuinka ihmisen elämä ja ajatus voi muuttua ihan mihin suuntaan tahansa vuosien aikana.

Sitä en ymmärrä enkä hyväksy, että toisille mt-ongelmaisille kirjoittajille aiheutetaan hämmennystä vaihtelemalla nimimerkkejä sen mukaan kuin oma elämä ja ajatukset muuttuvat vuosien varrella. Mielestäni olisi reilua - ja muita mt-ongelmaisia kohtaan ajattelevaista - jättää nimimerkkivekslailut sikseen, ja pysytellä 'nimimerkkiuskollisena' kaikista elämän, ajatusten ja mielipiteiden muutoksista huolimatta, jos ja kun haluaa hoitavaksi tarkoitetuilla mt-foorumeilla aktiivisesti kirjoitella. Ettei aiheuttaisi toisille 'epätodellisia oloja'...

Minä voisin tuon sitaatin kirjoittajalle kertoa, että jos hän tietäisi mt-ongelmista jotakin, hän ymmärtäisi miten pirullista touhua 'nimimerkkipelleilyt' voivat todellisuudentajunsa - 'dissoilun' - kanssa taistelevien kirjoittajien kannalta olla. Mutta jätän kertomatta, koska käsittääkseni hän tietää mt-ongelmista siinä kuin minäkin. Miksi hän halusi kyseenalaistaa minun tietämykseni, sitä en ymmärrä, mutta tuskin minun tarvitseekaan.

12.41. Lisäys.
Tuli vielä mieleeni... 'Dissoiluun' ja epätodellisiin oloihin liittyvä ongelma minulla tuli eteen siinäkin, että tein toiselta foorumilta löydön; löysin vanhan ketjun, jonka tajusin liittyvän minuun. Siellä vilahteli hymyilyttäviä ilmaisuja; puhuttiin jankkausautomaatista, ja ajokoiruuteen kykenevistä kissa- ja sorkkaeläimistä. Tulkitsin ketjun aloitusviesteineen niin, että syystä tai toisesta kirjoitteluni on aiheuttanut harmistusta, jota sitten 'naapuripalstalla' purettiin. Ja ainakin näin jälkikäteen hymyilyttävällä tavalla.
Olin aivan vakuuttunut, että tulkintani ja havaintoni oli oikea ja yhtäpitävä todellisuuden kanssa. Ja sitten sain kuulla, ettei ollutkaan, vaan että ihan ilkeilymielessä toimin niin kuin toimin - tuon löytöni esille. Tällainen on rajua silloin, jos mt-ongelmaisena muutenkin elää 'epätodellisissa tunnelmissa' ja epävarmana oman todellisuudentajunsa luotettavuudesta, sekä tulkintojensa ja havaintojensa oikeellisuudesta. Kuten minä tällä hetkellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 16.07.2013 13:25

Tämä on eri foorumi kuin se missä kirjoittelin tapiona.
Kirjoittelen myös tukinetissä, tukiasema. orgissa ja monilla muilla foorumeilla eri nimimerkeillä.
On suorastaan sairasta levitellä itsestään samalla nimimerkillä kaikki mahdolliset asiat nettiin.
Minulla on myös perhettä, joita haluan suojella jos itsestäni en välittäisikään niin paljon.
En koskaan tule laittamaan perhettäni siihen tilanteeseen, että he huomaisivat netissä, että isä tai ukki kirjoittelee meistä.

Mutta tällä foorumilla olen ollut vain asko.
'Ihminen tai nimimerkki joka julkaisee hänelle laitetun yksityisviestin voisi olla hiljaa moraalista.
Yksityisviestin julkaisu on paljon törkeämpää kuin päiväkirjan viestien laitto yleiseen keskusteluun.

Perun anteeksipyyntöni Mirrille, et ole sen arvoinen nimimerkki.
asko

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 13:40

asko kirjoitti:Perun anteeksipyyntöni Mirrille, et ole sen arvoinen nimimerkki.

:D
Vähän arvelinkin anteeksipyyntösi olevan hyvin arvokas.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 14:29

asko kirjoitti:Suloista.
Minulta ei kannata pyytää anteeksi vaikka reilusti tulin ratkaisemaan riitanne ko. ketjusta.
Minulla olisi kai jatkossa kaksi kiukkuista akkaa kimpussa jotka kumpikin olisi sitä mieltä, että kiusaan heitä.
Minä mielestäni olen aina sen puolella joka tarvitsee juuri sillä hetkellä tukea.

Vuonna 457 ennen Kristuksen syntymää Kyllästynyt tarvitsi tukea, minun mielestäni, ja viime aikoina hän ei ole tarvinnut ja olen vaihtanut puolta mutta niin ei teidän nettimaailmassa voi tehdä.

Näyttää Kyllästyneen muisti olevan sellainen, että hän muistaa vaan kiusaajat eikä koskaan sitä, että joku on hänen puolellaan. Kuten näkyvästi minä tapiona.
Jopa näin vuosien jälkeen hän yritti tapion muuttaa kiusaajaksi ja kun jäi kiinni, ei osannut pyytää anteeksi.
Minä en myöskään askona ole häntä kiusannut vaan olen puhunut asiasta eli porrassiivouksesta.

En myöskään tapiona kiusannut Mirriä, toin vaan epäsoveliaalla tavalla esiin mielipiteeni hänestä.
Sitä pyydän anteeksi.
Mutta en mitään mitä olen askona kirjoittanut.

lisäys. Huomatkaa kaikki toisesta ketjusta, ettei Kyllästynyttä kiinnostanut kaivaa esiin tapio viestejäni, koska ne olisivat osoittaneet minun olleen hänen puolellaan. Samaan aikaa hän kuitenkin samoista ketjuista on säästänyt kiusaajien viestit. Että tuollaista peliä Kyllästynyt pelaa ja siksi kyllästyin ja lopetin hänen puolustamisen.

(lihavoinnit minun)

Rupesin oikein etsimään, että missä kohdassa se arvokas ja peruutettu anteeksipyyntö lymyää. Löytyihän se sieltä... :D

Sanoit, ettei 'meidän nettimaailmassa voi vaihtaa puolta'. Olet kuitenkin jo käytännössä havainnut, että 'puolen vaihtaminen' onnistuu erittäin helposti ja huomaamattomasti niin, ettei kukaan hoksaa mitään. Uusi ja uudella nimimerkillä varustettu nettihahmo riittää, muuta ei tarvita. Mutta ethän sinä todellisuudessa ole puolta vaihtanut vaihtaessasi nettihahmosi.
Tai ainakaan minä en käsitä mitä tekemistä nettihahmoilla ja nimimerkeillä leikkimisellä olisi jonkin puolen vaihtamisen kanssa; nettihahmot nimimerkkeineen ovat mitä ovat - ne elävät aikansa, kuolevat pois, ja uusi syntyy tilalle.

Sinun entinen nettihahmosi Tapio ja tämä uusi - Asko - ovat näköjään minusta keskenään yksimielisiä, joten senkään vuoksi en oikein ymmärtänyt mistä ihmeen puolen vaihtamisesta nykyinen nettihahmosi kirjoitti. Paitsi tietysti se, että Tapio ilmeisesti piti Kyllästyneestä, mutta onkohan Asko toista mieltä kuin edeltäjänsä... Eipä ole minun ongelmani; luulisin, että enemmän nimimerkkien ja nettihahmojen kanssa pelleily sittenkin aiheuttaa hämmennystä leikkijöille itselleen kuin meille, jotka kirjoittelemme ilman mitään hahmoja. Noin ainakin silloin, jos nimimerkkejä ja hahmoja on kertynyt paljon.

Sitäkään en käsitä, että miksi nettihahmojen(kaan) tarvitsisi olla puolella tai vastaan. Ainakaan elävässä elämässä asiat yleensä eivät ole niin mustavalkoisia ja keskenään jyrkästi vastakkain, että tulisi tarvetta valita puolia. Tai erilaisia puolia on niin valtaisa määrä, että on mahdotonta valita yhtä ainoata, jonka pönkittämiseen kannattaisi ryhtyä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 14:43

asko kirjoitti:Tämä on eri foorumi kuin se missä kirjoittelin tapiona.
Kirjoittelen myös tukinetissä, tukiasema. orgissa ja monilla muilla foorumeilla eri nimimerkeillä.

Muistan tapion Helun foorumilta. Eikä tainnut tapio olla siellä ainoa nimimerkkisi/nettihahmosi, kuten ei asko täällä. Hyvin tiedetään, että mikään ei täälläkään estä kirjoittajaa vaihtamasta nimimerkkiä ja nettihahmoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 16.07.2013 15:31

Siinäpäs sinulle pohdittavaa, ei ihme, että pääsi on niin sekaisin ettei mikään lääke enää näy riittävän. Ja eläkkelläkin pitäisi päästä lusmuileen, kun eihän aikasi millään riitä sekä työntekoon että nettisalapoliisin hommiin.

Mitähän, jos jättäisit netin vähäksi aikaa ja kävisit kesälomasi kunniaksi kattomassa poikiasi ja vävyäsi kuntoutuskodissa. Jätä minut rauhaan ja suo kerrankin aikaasi perheellesi.
asko

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 15:34

asko kirjoitti:On suorastaan sairasta levitellä itsestään samalla nimimerkillä kaikki mahdolliset asiat nettiin.
Minulla on myös perhettä, joita haluan suojella jos itsestäni en välittäisikään niin paljon.
En koskaan tule laittamaan perhettäni siihen tilanteeseen, että he huomaisivat netissä, että isä tai ukki kirjoittelee meistä.

Onko netissä kirjoittaminen mielestäsi 'sairaampaa' kuin muu omaelämäkerrallinen ja oman elämän kokemuksiin perustuva julkinen kirjoittaminen? Ihmiset ovat kirjoittaneet omasta elämästään ja kokemuksistaan toisten luettavaksi jo kauan ennen nettiaikaa, ei ilmiö ole uusi.

asko kirjoitti:
Mitähän, jos jättäisit netin vähäksi aikaa ja kävisit kesälomasi kunniaksi kattomassa poikiasi ja vävyäsi kuntoutuskodissa. Jätä minut rauhaan ja suo kerrankin aikaasi perheellesi.

Asko, taidat pelätä kaltaisiasi ihmisiä, ja haluat suojella läheisiäsi sellaisilta. Ihan inhimillistä ja ymmärrettävää.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 16.07.2013 15:42

Minun osaltani keskustelu tästä asiasta loppui tähän.
Sinä varmaan jaksat jauhaa asiasta seuraavat viisi vuotta.
Viimeksi muokannut asko päivämäärä 16.07.2013 18:29, muokattu yhteensä 1 kerran
asko

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 15:47

asko kirjoitti:Minun osaltani keskustelu tästä asiasta loppui tähän.

Hyvä päätös.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.07.2013 17:02

Tris kirjoitti:Miks koirakuva on poistettu? :(

Siellähän se Kyllästyneen anteeksipyyntöviestissä edelleen on.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.07.2013 18:50

Mirri: Sitä en ymmärrä enkä hyväksy, että toisille mt-ongelmaisille kirjoittajille aiheutetaan hämmennystä vaihtelemalla nimimerkkejä sen mukaan kuin oma elämä ja ajatukset muuttuvat vuosien varrella. Mielestäni olisi reilua - ja muita mt-ongelmaisia kohtaan ajattelevaista - jättää nimimerkkivekslailut sikseen, ja pysytellä 'nimimerkkiuskollisena' kaikista elämän, ajatusten ja mielipiteiden muutoksista huolimatta, jos ja kun haluaa hoitavaksi tarkoitetuilla mt-foorumeilla aktiivisesti kirjoitella. Ettei aiheuttaisi toisille 'epätodellisia oloja'...

Olen samaa mieltä. Minusta eri nimimerkeillä esiintyminen on paljon pahempaa kuin viestien muokkaus, jota täällä pidetään isona ongelmana. Oman viestin muokkaamista on kutsuttu jopa " huijaamiseksi", mutta sen sijaaan eri nimimerkeillä esiintyminen on jostain syystä OK. Eikö sitä voisi lähtökohtaisesti estää mitenkään?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.07.2013 19:16

Kuutar, sinäpä sen sanoit, ja hyvä että toit asian julki. Minullakin on tässä asiayhteydessä pyörinyt mielessä foorumin ylläpitäjän käyttämät käsitteet 'huijaus' ja 'huijari'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16.07.2013 21:02

Sorry, Asko, erehdyin.
Helmenkalastaja

Edellinen

Paluu Romulaatikko