Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Vielä kerran, pojat! Ja tytöt.
Ja nämä ovat siis esimerkkejä siitä, että minä näytän tekevän melkein mitä vain, että pääsen osoittamaan antipatiaani. Olenpa tosiaan ollut aktiivinen

...
Kyllästynyt kirjoitti:... Olethan sinä muulloin ja muutenkin kimppuuni käynyt, mutta nuo ovat se perussyy jonka takia tiedän sinun olevan sangen halukas häätämään minut palstalta ja/tai aiheuttamaan minulle mahdollisimman paljon haittaa ja vahinkoa.
Helmenkalastaja kirjoitti:Enimmäkseen olet kokenut kimppuusi käymisenä sen, kun olen oikaissut sinun virheellisiä tulkintojasi minun sanomisistani. Myös omien käsitysteni ja vaikutelmieni esittäminen - vieläpä korostetusti omina käsityksinäni/vaikutelminani - sinun toiminnastasi on mielessäsi kääntynyt kimppuun käymiseksi...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Näyt tietävän minusta sellaista, mitä en parhaalla itsetutkiskelullanikaan onnistu itsestäni löytämään...
Ja sinä minusta! Edellisessä viestissäsi puhuit "ilmeiseltä näyttävään kyvyttömyyteeni nähdä vikaa omassa toiminnassani", vaikka tiedän omassa toiminnassani olevan paljonkin vikaa.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Ei minulla ole minkäänlaista halua häätää sinua miltään palstalta. Vielä vähemmän haluan aiheuttaa sinulle haittaa tai vahinkoa. Toivoisin, että voisit kokea elämäsi helpommaksi...
Kyllästynyt kirjoitti:... Sinä Helmenkalastaja olet kertonut olleesi tyytyväinen siihen ratkaisuun, että Helu käytti taannehtivaa juridiikkaa - (koska sen avulla minut saatiin pois palstalta)!
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tähän kappaleeseen otan kantaa vain siltä osin, että foorumit eivät luo itselleen lakeja vaan sääntöjä...
Mielestäni tuo on saivartelua, mutta hyvä on, muotoilen kysymykseni toisin:
Miksi sinun mielestäsi on oikein tai edes hyväksyttävää, että nettipalstan ylläpitäjä käyttää taannehtivaa sääntöjen soveltamista?
Kyllästynyt kirjoitti:Kun vielä tiedetään (olet sen itse sanonut), ettet puuttunut selkeään kiusaamiseen (minua kiusattiin), vaikka sellaista näitkin, en usko sinun tasapuolisuuteesi tai objektiivisuuteesi - enkä usko sinulla olevan yhtään empaattista ajatusta tai solua varatttuna minua varten.
Helmenkalastaja kirjoitti:... En puuttunut, koska en nähnyt sinun olevan minun puuttumistani vailla. Mielestäni onnistuit vastaiskuissasi ihan kiitettävästi yksinkin. Empatiaa et minussa noiden riitelyiden aikana tosiaankaan herättänyt; et tuntunut olevan missään määrin heikoilla. Ja sitä paitsi olin sitä mieltä ja olen edelleenkin, että tukarilla oli kymmeniä ellei satoja ihmisiä, jotka tunsivat sinut alusta asti ja tiesivät koko historian, minä en. Mikseivät he katsoneet aiheelliseksi ryhtyä sinua puolustamaan. Olisi luullut, että sinulla olisi ollut puolustajia sankoin joukoin, jos kohtelusi oli ollut niin p-maista, mitä väität. Panee mietityttämään, miksi ei ollut...
Lihavointi minun.
Minulla ei ollut kuin yksi ainoa puolustaja; Psykopatologia. Tukiasema.net -palstalla (sekä Suomi24:lla ja Tristanin blogeissa) kiusaamisestani tehtiin yleistä kansanhuvia, ja nyt kansanhuvi näyttää olevan se, että minulle naureskellaan siitä, etten ole kokemaani kiusaamista unohtanut!
Kohteluni Tukiasema.net -palstalla oli räikeän epäoikeudenmukaista, mutta nytkin sinä Helmenkalastaja kirjoitat esittäen ilkeämielisen vähintäänkin vihjauksen siitä, ettei noin olisi asianlaita ollut. Tuo vihjailusi on mielestäni selvä osoitus siitä, kuinka kernaasti sinä haluat minulle empatiaasi osoittaa.
Tukiasema.net -palstalla oli satoja ihmisiä jotka näkivät ja tiesivät mitä tapahtui - ja jokaisen heistä koen samalla tavalla kuin sinutkin Helmenkalastaja; sinä vain olet yksi niitä harvoja jotka eivät ole nimimerkkiään vaihtaneen ja jotka tunnistan.
Se sinun hyväksesi sanottakoon, että sinä sentään tunnustat nähneesi kiusaamisen - vaikka et siihen halunnutkaan puuttua.
Sanot, ettet ajatellut minun tarvitsevan puolustajaa, mutta minulla on sellainen naiivi ajatus, ettei pahoinpitelyä nähdessään pitäisi jäädä odottamaan sitä, että uhri kuolee.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minä olen kertonut, millainen vaikutelma/käsitys minulle sinusta syntyy kirjoittelusi perusteella. En syytä. Saathan sinä, hyvä ihminen, olla ihan minkälainen haluat! Ei minulla ole siihen nokan koputtamista. Minulla on kuitenkin oikeus kertoa omista mielikuvistani. Alunperin ajattelin, että siitä voisi olla sinulle hyötyä. Että tietäisit, miltä kirjoittamisesi perusteella vaikutat. Siltä varalta, että vaikutelma ei heijastelisi sitä ihmistä, joka sinä koet olevasi. Ilmeisesti et kuitenkaan halua muuttaa mitään, ja niinpä vaikutelmani varmasti tulee vahvistumaan edelleen...
En näköjään saa - tai ainakin minun pitäisi siinä tapauksessa suostua nimiteltäväksi, solvattavaksi, uhkailtavaksi sekä väärien ja perättömien väitteiden kohteeksi.
Siinä olet väärässä, etten minä halua muuttaa mitään. Kyllä minä haluan, tarkemmin sanoen aivan kaiken. En kuitenkaan pysty muuttumaan toiseksi ihmiseksi, en vaikka kuinka haluaisin.