Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Muun muassa sinun kirjoittelustasi saa sellaisen kuvan, että et ole kovin kriittinen etkä neutraali linkkien poiminnoissasi. Olisi pitänyt kehottaa sinua kriittisyyteen tarkastellessasi tuotteiden selosteita ja vedotessasi niiden sisältöön.
Sinunko olisi pitänyt kehottaa minua kriittisyyteen, vai kenen olisi pitänyt antaa tuollainen kehotus?
Sitä minä tarkoitin tuolla kehotuksellani ajatelkaa ihmiset tarkemmin. Mielestäni se ei ole paha toteamus vaan ystävällisessä hengessä annettu moite. Tietenkään en olisi saanut moittia. Mutta kun ärsyttää tuo luonnonmukaisuuden mainostaminen aineista, joiden valmistus on kaikkea muuta kuin luonnonmukaista. (Ja sekin vielä, että kasvien tieteellistä nomenklatuuria ja koostumustietoutta käytetään harhaanjohtavasti tuotenimikkeissä.)
Ajatelkaa nyt ihmiset hyvät syvemmin ja tarkemmin.
Hyvä tietää, että ylimieliseksi ja toisia kirjoittajia halveksivaksi koettu viesti voikin olla
ystävällisessä hengessä annettu moite - ei paha ollenkaan. Toivottavasti sinäkin muistat tuon 'viisauden' silloin, kun sinusta tuntuu, että sinua loukataan, tai että sinuun suhtaudutaan ylimielisesti.
Määrittelet oman ylimielisen suhtautumisesi 'ystävällismieliseksi moittimiseksi', joten mielestäni voisit käyttää samaa määritelmää toisten kirjoittajien viesteihin - myös niiden kohdistuessa sinuun.
Nämä tekstisi laitan vielä erikseen:
Olisi pitänyt kehottaa sinua kriittisyyteen tarkastellessasi tuotteiden selosteita ja vedotessasi niiden sisältöön.
Sitä minä tarkoitin tuolla kehotuksellani ajatelkaa ihmiset tarkemmin.
En yhtään ihmettele, että minulla sinun viestiesi ymmärtäminen menee niin usein 'päin honkia'. Mistäs tuostakaan olisin voinut arvata, että minulle kirjoittamasi teksti tarkoitti sitä mitä sanot tarkoittaneesi; puhuitkin ihan yleisellä tasolla...
Olisi tosi mukavaa, jos näkisit toisille kirjoittamiesi viestien lisäksi sinulle kohdistetut ja loukkaaviksi kokemasi viestit
ystävällisessä hengessä esitetyiksi moitteiksi - et minään sen vakavampina asioina. Mutta tulkintasi mukaan siinä kuin sinä vain esität moitteita (ystävällisessä hengessä) toiset loukkaavat ja ovat ylimielisiä.