Ylihuolehtiva äiti

Re: Ylihuolehtiva äiti

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.06.2013 16:26

Olen ymmärtänyt sinun miettineen sellaistakin mahdollisuutta, että olisit peräti muuttanut äitisi luokse putkiremontin ajaksi. Olet jopa pitänyt aika itsestään selvänä, että voit halutessasi työntyä asumaan äitisi kotiin. Ehkä äitisi mieluummin hommaa tilapäisasunnon kuin majoittaa keski-ikäisen tyttärensä luokseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 29.06.2013 16:37

Ei kai se asunto ainakaan kauhean huono voi olla, jos vuokrakin on lähes 1000 euroa? Asuntoasioissa kyllä tarvitaan monesti toisten apua. Ihan yksin ei aina pärjää. Jos otat apua vastaan tässä asiassa, niin ehkä voit yrittää olla itsenäisempi jossakin muussa?
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.06.2013 16:40

Otsikon tulisi olla "riippuvainen tytär".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 29.06.2013 16:45

Mistä johtuu, jos aikuinen on riippuvainen esimerkiksi äidistään?
Illusia

ViestiKirjoittaja Hermes » 29.06.2013 17:27

Illusia kirjoitti:Mistä johtuu, jos aikuinen on riippuvainen esimerkiksi äidistään?

Äidistä.
Hermes

ViestiKirjoittaja faarao1 » 29.06.2013 17:37

Personallisyyshäriö
faarao1

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 29.06.2013 18:06

Ymmärrän kyllä halun itsenäisyyteen ja ärsytyksen mikäli asioita hoidetaan kysymättä selän takana, mutta hyväähän "äiti" varmaan tarkoittaa.
Toivottavasti asiat selkiytyy.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.06.2013 21:05

Mikä älynväläys tuo aloitus oli? "Soitin äidilleni, että en halua tuota asuntoa..." Mitäs vikaa siinä asunnossa on? Muuta kuin ehkä se, että aloittaja mahdollisesti voisikin hakea töitä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Jail » 29.06.2013 21:40

Olen riippuvainen miehestäni.

Ennen olin riippuvainen vanhemmistani.

Riipun lähes aina jossakin.
Jail

ViestiKirjoittaja Jail » 29.06.2013 22:29

Se johtuu minulla huonosta itsetunnosta.
En ole tietääkseni lepakko ollut koskaan.

Kumpi on pahempi äiti, joka huolehtii liikaa, vai äiti, joka ei ollenkaan välitä?
Jail

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.06.2013 01:33

Kyllästynyt kirjoitti:Väität potevasi kiitollisuudenvelkaa (pahimmillaankin vain) muutaman kuukauden vuokranmaksusta, mutta lusmuat yhteiskunnan kustannuksella vuosikymmenet ilman minkäänlaista tunnontuskaa?

Piileekö käytöksessäsi jotain logiikkaa, vai kuvittelenko vain sinun olevan täysin sokea omalle toiminnallesi?

Myöskään isoilta yhteisöiltä tai valtiolta varastaminen ei tunnu samalta kuin yksityiseltä ihmiseltä varastaminen.

Samoin busseja ja junia "saa" tärvellä, ei niinkään henkilöautoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja faarao1 » 30.06.2013 13:36

Ooksä tärvelly junia
faarao1

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2013 18:32

Parin kuukauden vuokra-avustus on parituhatta euroa; ei ehkä mikään pikkusumma vanhempien kukkaroista. Minusta se on ymmärrettävää, että aikuinen ihminen empii ottaessaan niin isoa avustusta omilta vanhemmiltaan vastaan. Yhteiskunnan tuet eivät ole rinnastettavissa vanhemmilta saatuihin raha-avustuksiin.

Kyllästynyt, kysymyksesi oli tyhmä siinä mielessä, ettet ilmeisesti ymmärrä tätä asiaa. Kuvittelet, että jos ihminen kykenee ottamaan yhteiskunnalta tukia vastaan tuntematta jäävänsä yhteiskunnalle kiitollisuudenvelkaan, hän pystyy yhtä surutta ja huolettomasti ottamaan ikääntyviltä vanhemmiltaan vastaan satojen ja tuhansien eurojen lahjoituksia ilman kiitollisuudenvelkaa heitä kohtaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.06.2013 20:27

Velka yhteiskunnalle jakaantuu meidän kunnon ihmisten suhteen pieniin osiin.

Palkonkohan minulla on Trisin osuus?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2013 20:55

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä tyhmää on siinä, että ihmettelen miksi ihminen joka ilman minkäänlaista vaikeutta kykenee loisimaan vuosikymmeniä yhteiskunnan tukien varassa, yhtäkkiä on niin tuskissaan koska vanhempansa ovat järjestäneet tyttärensä putkiremontin aikaisen asumisen hänen puolestaan?

En ilmeisesti kykene selittämään sinulle ymmärrettävästi ja järkeesi käyvästi miksei raha-avustusten vastaanottaminen ikääntyviltä vanhemmilta ole rinnastettavissa yhteiskunnan tukien vastaanottamiseen.

Tuhat euroa kuukaudessa voi olla vanhemmille aikamoinen rahamäärä. Silti, vaikka panisivat sen puoliksi ja maksaisivat kumpikin 500 euroa kuukautta kohti.
Sitä paitsi tuhat euroa kuukaudessa on järjettömän iso vuokra yhden ihmisen asunnosta. Jos minä olisin aikuinen lapsi, jonka äiti olisi järjestämässä minulle tilapäisasuntoa tuhannen euron kuukausivuokralla, luultavasti huolestuisin äidistäni.

Toivottavasti Tris aikuisena ihmisenä ymmärtää miettiä asian tätä puolta. Mikä hänen vanhenevan äitinsä panee järjestämään läheisilleen mielettömän kallista vuokra-asuntoa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 30.06.2013 21:04

Psykopatologia kirjoitti:Velka yhteiskunnalle jakaantuu meidän kunnon ihmisten suhteen pieniin osiin.

Miksi täällä kirjoitellaan, ikään kuin Trisse olisi ainut joka saa avustuksia. Miksi hänen avustusten saamisensa olisi sen pahempi asia kuin muidenkaan?
Kuutar

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 30.06.2013 21:05

Kuutar kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Velka yhteiskunnalle jakaantuu meidän kunnon ihmisten suhteen pieniin osiin.

Miksi täällä kirjoitellaan, ikään kuin Trisse olisi ainut joka saa avustuksia. Miksi hänen avustusten saamisensa olisi sen pahempi asia kuin muidenkaan?

Tuota minäkin olen ihmetellyt.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2013 21:25

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:En ilmeisesti kykene selittämään sinulle ymmärrettävästi ja järkeesi käyvästi miksei raha-avustusten vastaanottaminen ikääntyviltä vanhemmilta ole rinnastettavissa yhteiskunnan tukien vastaanottamiseen...

Voisit ainakin yrittää.

Miksi yrittäisin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2013 21:44

Kyllästynyt kirjoitti:No miksi ylipäätään kommentoit kirjoituksiani, jos et halua/viitsi/jaksa/katso tarpeelliseksi yrittää selittää mikä niissä on väärin.

Ei kirjoituksissasi ole mikään väärin; ne ovat sinun mielipiteitäsi siinä kuin minun kirjoitukseni ovat minun mielipiteitäni. Hyvä kysymys tuo, että miksi kommentoin kirjoituksiasi - kun yhtä hyvin voisin olla noteeraamatta niitä.

Hiljennyn miettimään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.06.2013 21:46

Obelix kirjoitti:Minä olen puolellasi Mirriseni.

Hieno homma, että sanoit jotakin selkeää ja ymmärrettävää, etkä vain purissut.
Mirri

Seuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet