Kuutar kirjoitti:... Kirjoitin etten voi uskoa että saisit vähemmän kuin SAK:n ehdottama minimipalkkaehdotus on, siihen sanoit jotain " sittenpähän et usko" tms...
Kyllästynyt: Eli palkkatasoni paljastui, koska sinä Kuutar et suostunut uskomaan, että palkkani määrä on yksityisasiani josta sinun ei ole korrektia ryhtyä spekuloimaan, mitä se sinun mielestäsi "varmasti on".
Kuutar kirjoitti:Hilppa, epäluuloa Kyllästyneen aikeita kohtaan varmaan herätti se, että miksi hän haluaisi tarjota työpaikkaa inhoamalleen henkilölle, jonka kanssa riitelee jatkuvasti?
Tämä on mielenterveysfoorumi, siksikin työtarjous vaikuttaa vähän erikoiselta.
Kyllästynyt: Haukuin miten - ja millä tavalla vähättelin hänen sairauttaan?
Ei minun tarvitsekaan olla pätevä arvioimaan Tristanin terveydentilaa. Riittää, että osaan lukea sen tekstin jonka Tristan itse on lääkärinlausunnostaan paljastanut.
Tuo tietysti olettaen, että Tristan on puhunut totta.
Hilppa kirjoitti:Kuutar kirjoitti:Hilppa, epäluuloa Kyllästyneen aikeita kohtaan varmaan herätti se, että miksi hän haluaisi tarjota työpaikkaa inhoamalleen henkilölle, jonka kanssa riitelee jatkuvasti?
Tämä on mielenterveysfoorumi, siksikin työtarjous vaikuttaa vähän erikoiselta.
Siis normaali asia muuttuu tällä foorumilla epäilyttäväksi? Ei ole hyvä.
Mielestäni mielenterveysfoorumilla työtarjous ei vaikuta erikoiselta. Kuten sanoin kaikkien on hyödynnettävä verkostojaan nykyisin. Joten miksi eivät mielenterveysongelmaiset saisi hyödyntää verkostojaan?
Minä näen Kyllästyneen tarjouksen kädenojennuksena Trisille.
Kuutar kirjoitti:... minä en ole ollenkaan vakuuttunut Tristanin työkykyisyydestä...
Kyllästynyt: Ei sinun tarvitsekaan olla. Mietipä kuitenkin hetki, kuinka todennäköisenä sinä pidät kuntoutumista työkykyiseksi silloin, jos henkilö on ollut työkyvytön/työtön jo vuosia, mutta silti kieltäytyy sekä työstä että tarjotuista kuntoutus- ja hoitomahdollisuuksista.
Voin tältä istumalta hankkia sinulle osaviikkotyön (10 €/h) - jos vain suostut sitä tekemään.

Kyllästynyt: Mitä pahaa työn tarjoamisesta sitten on?
Kyllästynyt: Kyllä minä sen paljastin; Hyvät suhteet taloyhtiön hallitukseen sekä erityisen tiivis ja pitkä suhde hallituksen puheenjohtajan kanssa.
Kyllästynyt: Sen takia, koska minua suoraan sanoen vituttaa Tristanin kaltaiset lusmut ja vapaamatkustajat jotka eivät omasta mielestään ole yhteiskunnalle mitään velkaa, mutta kuitenkin surutta kuppaavat verovaroja elatukseensa.
Kuutar kirjoitti:... Mitä kuntoutusta Trisselle on muka tarjottu, jota hän ei ole ottanut vastaan? Onhan hänellä hoitokontakti...
Kyllästynyt: Hoitokontakti tarkoittanee hänen kohdallaan sitä, että hän käy uusimassa reseptit ja pyytämässä lisää sairauslomaa.
Tristanille on tarjottu useita eri terapiavaihtoehtoja, mutta niistä jokaisen hän on joko keskeyttänyt, kertonut, ettei "jaksanut herätä" lähteäkseen tapaamaan hoitohenkilöä joka häntä Tristanin omien sanojen mukaan "vitutti niin saatanasti" - tai sitten kieltäynyt edes aloittamasta.
Tristan on mm. kertonut kieltäytyneensä tarjotusta katkaisuhoidosta, koska "siellä on vain pahaa ruokaa, enkä varmasti saa omaa huonettakaan".
Kyllästynyt: Sanoin jo; koska minua vituttaa Tristanin kaltaiset vapaamatkustajat ja lusmut jotka valittavat, ettei työtä muka ole tarjolla.
Kyllästynyt: Entä sitten? Satun tietämään, että asiasta päättävät henkilöt ajattelevat työstä kieltäytyvistä työttömistä samalla tavalla kuin minäkin.
Kyllästynyt kirjoitti:Kuutar kirjoitti:... Mitä kuntoutusta Trisselle on muka tarjottu, jota hän ei ole ottanut vastaan? Onhan hänellä hoitokontakti...
... Minä muistan hänen kertoneen terapiasta, ettei hänellä ole ollut varaa maksaa niitä tutustumiskäyntejä terapeuteille.
Tristan on kertonut, että häntä vituttaa maksaa tutustumiskäynnit itse.
Ja jos hänellä ei ole varaa maksaa tutustumiskäyntejä, hän voisi tiedustella josko sairaanhoitopiiri suostuisi ne kustantamaan.
Minun tutustumiskäyntini (ne joista terapeutti maksun peri) maksoi sairaanhoitopiiri.

Kyllästynyt: Entä sitten? Kerta se on ensimmäinenkin.
Kyllästynyt: Sanoin jo; koska minua vituttaa Tristanin kaltaiset vapaamatkustajat ja lusmut jotka valittavat, ettei työtä muka ole tarjolla.
Kyllästynyt: Pitäisikö mt-ongelmaisiin suhtautua jonkinlaisina nykyajan spitaalisina joita pitää mahdollisuuksien mukaan välttää?
Kyllästynyt kirjoitti:Älä suotta ole huolissasi. Tristan ei ole kirjoituskiellossa.

Siivousala kärsii tekijäpulasta
15.6.2008 11:57
Siivousalalla pitäisi lähivuosina saada täytettyä 16 000 siivoojan vajaus, kertoo Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalainen.
Siivousalan suurin toimija ISS Palvelut tarvitsee 10 000 uutta työntekijää.
SOL Palvelut ja Lassila&Tikanoja arvioivat tarvitsevansa kumpikin parituhatta uutta työntekijää.
Työntekijöiden tarve on niin suuri, että maan kolme suurinta siivousalan yrittäjää nimeävät ratkaisuksi työntekijöiden saamisen
ulkomailta. Siivoojia on jou houkuteltu Venäjältä, Virosta ja Kiinasta. Uusia rekrytointialueita ovat Itä-Euroopan maat, Afrikka ja Aasia.
ISS ja SOL arvioivat ulkomaalaisten osuuden kasvavan siivoojista vähintään 10 prosenttiin, Lassila&Tikanoja 30 prosenttiin.
Siivoojien tarvetta lisää se, että monia työntekijöitä jää eläkkeelle lähivuosina. Lisäksi julkishallinto ja teollisuus ulkoistavat
siivouspalveluita.
Siivousalan yritysten mukaan nuorten ja alan koulutuksen varaan on turha laskea tulevaisuutta. Nuoret eivät hakeudu alan koulutukseen. Tänä keväänä puhdistuspalvelujen ammatilliseen koulutukseen hakeutui koko maassa 99 ensisijaista hakijaa. Palvelualan ammattiliitton PAM:n puheenjohtaja Ann Selin ei ihmettele, ettei ala houkuttele. Työ on raskasta ja palkka pieni. Siivoojien keskimääräinen kuukausiansio ilman lisiä on 1200-1500 euroa.

Illusia kirjoitti:Minusta on hienoa, että joku haluaisi palkata työhön ihmisen, jolla on mt-ongelmatausta. Sellaisia työnantajia saisi olla enemmän! Tuollaisen siivoustyön voisi ottaa kuntokuurina, niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa