Miksi [------] viestiketju poistettiin?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Miksi Mirrin viestiketju poistettiin?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 23:09

Hilppa, epäluuloa Kyllästyneen aikeita kohtaan varmaan herätti se, että miksi hän haluaisi tarjota työpaikkaa inhoamalleen henkilölle, jonka kanssa riitelee jatkuvasti?

Tämä on mielenterveysfoorumi, siksikin työtarjous vaikuttaa vähän erikoiselta.
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 06.06.2013 23:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 23:15

Kuutar kirjoitti:... Kirjoitin etten voi uskoa että saisit vähemmän kuin SAK:n ehdottama minimipalkkaehdotus on, siihen sanoit jotain " sittenpähän et usko" tms...

Kyllästynyt: Eli palkkatasoni paljastui, koska sinä Kuutar et suostunut uskomaan, että palkkani määrä on yksityisasiani josta sinun ei ole korrektia ryhtyä spekuloimaan, mitä se sinun mielestäsi "varmasti on".

Häh? En tajua mitä muka paljastui. Ei ainakaan mitään lukuja.

Hyvä kuitenkin, etten enää luule sinua terveydenhuollon asiantuntijaksi, se asia selvisi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2013 23:32

Kuutar kirjoitti:Hilppa, epäluuloa Kyllästyneen aikeita kohtaan varmaan herätti se, että miksi hän haluaisi tarjota työpaikkaa inhoamalleen henkilölle, jonka kanssa riitelee jatkuvasti?

Siis normaali asia muuttuu tällä foorumilla epäilyttäväksi? Ei ole hyvä.

Mielestäni mielenterveysfoorumilla työtarjous ei vaikuta erikoiselta. Kuten sanoin kaikkien on hyödynnettävä verkostojaan nykyisin. Joten miksi eivät mielenterveysongelmaiset saisi hyödyntää verkostojaan?

Minä näen Kyllästyneen tarjouksen kädenojennuksena Trisille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 23:46

Kyllästynyt: Haukuin miten - ja millä tavalla vähättelin hänen sairauttaan?
Ei minun tarvitsekaan olla pätevä arvioimaan Tristanin terveydentilaa. Riittää, että osaan lukea sen tekstin jonka Tristan itse on lääkärinlausunnostaan paljastanut.
Tuo tietysti olettaen, että Tristan on puhunut totta.

Haukuit häntä lusmuilijaksi, minä en ole ollenkaan vakuuttunut Tristanin työkykyisyydestä.
Niin, netin perusteella ei voi oikeasti tietää hänen todellista kuntoansa. Minä olen kyllä saanut hänen lääkärinlausunnoistaan sen kuvan, että hänellä on vakavia mt-ongelmia, fyysisiä vammoja ja näiden johdosta hän on työhaluton.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06.06.2013 23:51

Hilppa kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Hilppa, epäluuloa Kyllästyneen aikeita kohtaan varmaan herätti se, että miksi hän haluaisi tarjota työpaikkaa inhoamalleen henkilölle, jonka kanssa riitelee jatkuvasti?

Siis normaali asia muuttuu tällä foorumilla epäilyttäväksi? Ei ole hyvä.

Mielestäni mielenterveysfoorumilla työtarjous ei vaikuta erikoiselta. Kuten sanoin kaikkien on hyödynnettävä verkostojaan nykyisin. Joten miksi eivät mielenterveysongelmaiset saisi hyödyntää verkostojaan?

Minä näen Kyllästyneen tarjouksen kädenojennuksena Trisille.

Minä en todellakaan. Kai sinustakin siinä on jotain kummallista, että hän tarjoaa yhtäkkiä lähes arkkivihollisena pitämälleen kirjoittajalle työtä? Sitäkään hän ei suostunut kertomaan, miksi hän saa palkata jonkun siivoustöihin ( ja vielä mt-foorumilta), vaikka ei ole alan työnantaja.

Kyllästynyt kirjoitti tässäkin ketjussa, ettei Tristan ole hänelle sovittanut mitään, vaikka on bannejakin tekemisistään saanut. Miksi Kyllästynyt yhtäkkiä haluaisikin tarjota Trisselle työtä, vaikka selvästikään ei ole antanut anteeksi tälle?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:01

Kuutar kirjoitti:... minä en ole ollenkaan vakuuttunut Tristanin työkykyisyydestä...

Kyllästynyt: Ei sinun tarvitsekaan olla. Mietipä kuitenkin hetki, kuinka todennäköisenä sinä pidät kuntoutumista työkykyiseksi silloin, jos henkilö on ollut työkyvytön/työtön jo vuosia, mutta silti kieltäytyy sekä työstä että tarjotuista kuntoutus- ja hoitomahdollisuuksista.

Ei työkyvyttömän kannatakaan työtä ottaa vastaan.

Mitä kuntoutusta Trisselle on muka tarjottu, jota hän ei ole ottanut vastaan? Onhan hänellä hoitokontakti.
Jos tarkoitat terapiaa, sitä ei kenellekään tarjota, vaan sitä haetaan, eikä ole mikään itsestäänselvyys että sitä saa, varsinkaan Kelan terapiaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2013 00:04

Kyllästyneen alkuperäinen 'tarjous' on tässä:
Voin tältä istumalta hankkia sinulle osaviikkotyön (10 €/h) - jos vain suostut sitä tekemään.

viewtopic.php?f=9&t=672&hilit=p%C3%B6lynimuri&start=230

Asiayhteydestä päätellen kyseessä on heitto, ei tarjous. Vieläkään ei tiedetä millaista palkkaa osaviikkotyö (10 euroa per tunti) käytännössä tarkoittaa. Kun työtarjous tehdään julkisesti (ja myöntävää/kieltävää vastaustakin odotetaan julkisesti?) olisi vähintäänkin kohtuullista tarjouksen tekijän antaa työtä ja sen palkkaa koskeviin kysymyksiin vastauksia julkisesti.

Minä tulkitsen tuon Kyllästyneen viestin niin, että se oli heitto, ei mitään muuta. Lienee selvää, että pienipalkkainen osaviikkotyö ei elätä, ja että pahimmillaan liian pienituloisen osaviikkotyön vastaanottaminen johtaa taloudelliseen katastrofiin.
Hilppa, missä kohdassa mainitsemasi kädenojennus näkyy?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:09

Kyllästynyt: Mitä pahaa työn tarjoamisesta sitten on?

Ei mitään, mutta epäluuloa aikeistasi herätti muissa kirjoittajissa se, että miksi tarjoat sitä henkilölle jota pidät kiusaajanasi ja
" rääkkääjänäsi"?

Kyllästynyt: Kyllä minä sen paljastin; Hyvät suhteet taloyhtiön hallitukseen sekä erityisen tiivis ja pitkä suhde hallituksen puheenjohtajan kanssa.

Ovatko he muka suostuneet siihen, että työhön palkataan vakavasti mt-ongelmainen henkilö mt-palstalta, jota et kaiketi muuten kuin netin kautta edes tunne? Outoa...

Kyllästynyt: Sen takia, koska minua suoraan sanoen vituttaa Tristanin kaltaiset lusmut ja vapaamatkustajat jotka eivät omasta mielestään ole yhteiskunnalle mitään velkaa, mutta kuitenkin surutta kuppaavat verovaroja elatukseensa.

Sinun aikeesi siis eivät olekaan hyväntahtoiset?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:16

Kuutar kirjoitti:... Mitä kuntoutusta Trisselle on muka tarjottu, jota hän ei ole ottanut vastaan? Onhan hänellä hoitokontakti...

Kyllästynyt: Hoitokontakti tarkoittanee hänen kohdallaan sitä, että hän käy uusimassa reseptit ja pyytämässä lisää sairauslomaa.
Tristanille on tarjottu useita eri terapiavaihtoehtoja, mutta niistä jokaisen hän on joko keskeyttänyt, kertonut, ettei "jaksanut herätä" lähteäkseen tapaamaan hoitohenkilöä joka häntä Tristanin omien sanojen mukaan "vitutti niin saatanasti" - tai sitten kieltäynyt edes aloittamasta.

Tristan on mm. kertonut kieltäytyneensä tarjotusta katkaisuhoidosta, koska "siellä on vain pahaa ruokaa, enkä varmasti saa omaa huonettakaan".

Minä muistan hänen kertoneen terapiasta, ettei hänellä ole ollut varaa maksaa niitä tutustumiskäyntejä terapeuteille.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:34

Kyllästynyt: Sanoin jo; koska minua vituttaa Tristanin kaltaiset vapaamatkustajat ja lusmut jotka valittavat, ettei työtä muka ole tarjolla.

Ei sitä kaikille ole. Tarjouksesi on erittäin harvinaislaatuinen. Itse asiassa ensimmäisen kerran minä näen kenenkään tarjoavan nettituttavuuden perusteella työtä, ja varmasti ainoa kerta kun joku on sitä mt-foorumilla mt-potilaalle tarjonnut.

Kyllästynyt: Entä sitten? Satun tietämään, että asiasta päättävät henkilöt ajattelevat työstä kieltäytyvistä työttömistä samalla tavalla kuin minäkin.

Trisse ei ole vain työtön, hän on myös mt-ongelmainen.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:... Mitä kuntoutusta Trisselle on muka tarjottu, jota hän ei ole ottanut vastaan? Onhan hänellä hoitokontakti...
... Minä muistan hänen kertoneen terapiasta, ettei hänellä ole ollut varaa maksaa niitä tutustumiskäyntejä terapeuteille.

Tristan on kertonut, että häntä vituttaa maksaa tutustumiskäynnit itse.
Ja jos hänellä ei ole varaa maksaa tutustumiskäyntejä, hän voisi tiedustella josko sairaanhoitopiiri suostuisi ne kustantamaan.

Minun tutustumiskäyntini (ne joista terapeutti maksun peri) maksoi sairaanhoitopiiri.

Kaikki sairaanhoitopiirit ei maksa, ei kustanna terapiaa välttämättä ollenkaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2013 00:44

Kunpa tässä ketjussa toteutuisi edes se, ettei kirjoitettaisi kirjoituskiellossa olevasta henkilöstä. Olen ymmärtänyt Kyllästyneen pitävän sitä asiaa erittäin tärkeänä.

Näyttää kuitenkin Psykopatologia olevan täynnä mielivaltaisuutta, minkäs sille mahtaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:46

Kyllästynyt: Entä sitten? Kerta se on ensimmäinenkin.

Sinun on turha yleistää näin:

Kyllästynyt: Sanoin jo; koska minua vituttaa Tristanin kaltaiset vapaamatkustajat ja lusmut jotka valittavat, ettei työtä muka ole tarjolla.

Työtä on vähän verrattuna työnhakijoihin, olen laittanut lukuja. Vähän niitä on varsinkin vajaakuntoisille.

Kyllästynyt: Pitäisikö mt-ongelmaisiin suhtautua jonkinlaisina nykyajan spitaalisina joita pitää mahdollisuuksien mukaan välttää?

Ei, vaan mt-ongelmat voivat tehdä työkyvyttömäksi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07.06.2013 00:58

Ei voi yleistää että ne ovat lusmuja, jotka sanovat ettei työtä ole tarjolla. Kyllä työpaikat ovat vähentyneet suhteessa hakijoihin, nyt eletään taantumassa. Vajaakuntoisille työtä on vielä vähemmän.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2013 01:09

Kyllästynyt kirjoitti:Älä suotta ole huolissasi. Tristan ei ole kirjoituskiellossa.

Hyvä tietää.
Mirri

ViestiKirjoittaja asko » 07.06.2013 02:18

Miksi tämä Trisin kiusausketju edelleen on täällä?

Olisiko aika ainakin Kuutaren ja Mirrin lopettaa hänen asioistaan jauhaminen? Te ette vaikuta lukemani perusteella niin mt-ongelmaisilta ettette kykenisi lopettamaan omalta kohdaltanne tätä.
asko

ViestiKirjoittaja asko » 07.06.2013 04:03

Kävinpäs tässä jakamassa aamulehdet.

Surkuhupaisa ketju, kun Kyllästynyt joka viettää kaikki työpäivänsä tällä foorumilla, haukkuu Trisiä lusmuksi.
Lusmu voi olla vaikka saakin palkkaa kun ei tee mitään sen palkkansa eteen.
asko

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2013 05:34

Siivousala kärsii tekijäpulasta
15.6.2008 11:57
Siivousalalla pitäisi lähivuosina saada täytettyä 16 000 siivoojan vajaus, kertoo Väli-Suomen sanomalehtien Sunnuntaisuomalainen.
Siivousalan suurin toimija ISS Palvelut tarvitsee 10 000 uutta työntekijää.
SOL Palvelut ja Lassila&Tikanoja arvioivat tarvitsevansa kumpikin parituhatta uutta työntekijää.

Työntekijöiden tarve on niin suuri, että maan kolme suurinta siivousalan yrittäjää nimeävät ratkaisuksi työntekijöiden saamisen
ulkomailta. Siivoojia on jou houkuteltu Venäjältä, Virosta ja Kiinasta. Uusia rekrytointialueita ovat Itä-Euroopan maat, Afrikka ja Aasia.
ISS ja SOL arvioivat ulkomaalaisten osuuden kasvavan siivoojista vähintään 10 prosenttiin, Lassila&Tikanoja 30 prosenttiin.
Siivoojien tarvetta lisää se, että monia työntekijöitä jää eläkkeelle lähivuosina. Lisäksi julkishallinto ja teollisuus ulkoistavat
siivouspalveluita.

Siivousalan yritysten mukaan nuorten ja alan koulutuksen varaan on turha laskea tulevaisuutta. Nuoret eivät hakeudu alan koulutukseen. Tänä keväänä puhdistuspalvelujen ammatilliseen koulutukseen hakeutui koko maassa 99 ensisijaista hakijaa. Palvelualan ammattiliitton PAM:n puheenjohtaja Ann Selin ei ihmettele, ettei ala houkuttele. Työ on raskasta ja palkka pieni. Siivoojien keskimääräinen kuukausiansio ilman lisiä on 1200-1500 euroa.

http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 0816160/12

Tässä vielä tämä surkuhupaisa amatöörien tekemä porrassiivousvideo, jotta ymmärretään mistä on kysymys:
http://www.youtube.com/watch?v=jKijLlOtgZs (3.04)

Vaikka työ on raskasta, niin ihan noin epäergonomista se ei ole ammattilaisten ollessa asialla. Jos ja kun esim. taloyhtiön hallitus päättää palkata porrassiivoojaksi siivousalan ammattitaitoa vailla olevan henkilön, toivottavasti työhön perehdyttäjä ei ole noin asiantuntematon kuin videolla pyllistelevä 'siivooja'. Jos monta kerrosta siivotaan videolla nähdyllä tyylillä vaikkapa pari kertaa viikossa, niin siinä on kroppa kovalla koetuksella. Ihmekös, että videolla esiintyvä 'siivooja' putsasi kameran edessä vain yhdestä porrastasanteesta pienen pätkän...
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 07.06.2013 08:32

Minusta on hienoa, että joku haluaisi palkata työhön ihmisen, jolla on mt-ongelmatausta. Sellaisia työnantajia saisi olla enemmän! Tuollaisen siivoustyön voisi ottaa kuntokuurina, niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä. En tiedä, miten nykyään työstä karttuu eläkettä, mutta eikö työttömän kannattaisi tehdä työtä, että saisi mahdollisesti hieman suuremman eläkkeen sitten aikanaan?
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2013 10:29

Illusia kirjoitti:Minusta on hienoa, että joku haluaisi palkata työhön ihmisen, jolla on mt-ongelmatausta. Sellaisia työnantajia saisi olla enemmän! Tuollaisen siivoustyön voisi ottaa kuntokuurina, niin fyysisessä kuin psyykkisessäkin mielessä.

Siivousalalla on huutava pula työntekijöistä, joten ei muuta kuin ottamaan tuollainen siivoustyö psyykkisenä ja fyysisenä kuntokuurina. Niin hirmuinen pula siivoojista on, että hämmästelen suuresti mikä ihmisiä pidättelee käyttämästä hyväkseen moista 'kuntokuuria'. Mikä estää ryhtymästä siivoojaksi - elähdyttävälle 'kuntokuurille', josta jopa maksetaan?

Suomalaisille ei ihan oikeasti kelpaa siivoustyö; kumma juttu... Minusta tänne linkittämäni video osaltaan selittää, että miksei kelpaa. Kaikenlaisia asenteita putkahtelee myös pintaan, ja nekin osaltaan selittävät asiaa. Mielestäni se, että tällä foorumilla ryhdyttiin värväämään porrassiivoojaa, kertoo asenteista ammattisiivousta kohtaan järkyttävän paljon. Elantonsa ammattisiivoojina tienaavat ja siinä työssä pitkän uran tehneet ihmiset voisivat jopa loukkaantua moisesta ammattinsa aliarvioimisesta.
Mutta eihän kerrostalojen rappukäytävien siivoaminen mitään ammattitaitoa vaadi - eihän... Sen 'osaa' kuka tahansa, kuten asukkaiden kuvaamalta 'opetusvideolta' nähtiin. Vai miten?
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko