Terapeutitkin saattavat alistaa

Terapeutitkin saattavat alistaa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 19:46

Terapeuttini alistaa niitä potilaitaan, joita vain pystyy. Mua ei uskalla enää, koska osaan hyvin heittää takaisin, tiedän mistä narusta vetää.
untuva

Re: Terapeutitkin saattavat alistaa

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 21:05

Hän on yrittänyt alistaa minua asemani takia. Siihen vastasin, että hän on itse syyllinen asemaani sillä tavoin, että hänellä on varaa nostaa hyvällä hoidolla asemaani. Siihen hän ei voinut sanoa mitään vastaankaan. Hän ei vain aluksi huomannut omaa asemaansa minuun nähden. Hän voisi parantaa asemaani eikä sen sijaan alistaa.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 22:00

Obelix kirjoitti:Mistä asemasta puhut?

En vastaa tuohon, koska en halua tuoda asiaa tänne pohdittavaksi. Olen selvinnyt asiasta ilman muiden tukea.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 22:14

Kyllä se on toi Tampereen asema, haluan huvipuistoon. Voisin ottaa Pertin mukaan Pasilasta.
untuva

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 22:25

Obelix kirjoitti:Syötkö mustaa makkaraa?

En, vain vaalea kelpaa.
untuva

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 09.05.2013 22:33

No, psykologit/terapeutit ovat ihmismielen asiantuntijoita joten en yhtään ihmettele etteikö jotkut psykologit/terapeutit saattaisi käyttää asiantuntemustaan asiakkaansa alistamiseen tai henkiseen väkivaltaan. Etenkin näin voi olla jos psykologi/terapeutti itse kärsii jostain, esim. narsistisesta persoonallisuudesta ja näin ollen saa siitä alistamisesta tai henkisestä väkivallasta jotain nautintoa.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.05.2013 22:36

Tai jos hän ON narsistinen persoonallisuus.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 22:41

Hän uskalsi, koska en katsonut häntä silmiin. Minusta ei ollut riittävästi vaaraa hänelle. Nyt olen VAARALLINEN. Peilaan tunteita takaisin. Enkä anna periksi väistämällä katsettani. Minusta on varmaan tullut narsisti hänen hoidossaan, eikö se niin mene, että terapeutista otetaan mallia.
Viimeksi muokannut untuva päivämäärä 09.05.2013 22:45, muokattu yhteensä 1 kerran
untuva

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 09.05.2013 22:45

Kiitos selvennyksestä PP.
Siis ihminen ON jotain persoonallisuutta, ei kärsi siitä kuten esim. masennuksesta kärsitään.
vladimir1

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 09.05.2013 22:46

Esim. minä olen epävakaa persoonallisuus ja kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.
vladimir1

ViestiKirjoittaja untuva » 09.05.2013 22:49

vladimir1 kirjoitti:Esim. minä olen epävakaa persoonallisuus ja kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.

Kyllä epävakaa persoonallisuus kärsii. Tunteet kokee paljon voimakkaampina kuin ihminen normaalisti; tunteet ovat ylikorostuneet. Ahdistus aiheuttaa kärsimystä. Narsisti ei kärsi, koska on itserakas.
untuva

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 09.05.2013 22:51

untuva kirjoitti:Kyllä epävakaa persoonallisuus kärsii. Tunteet kokee paljon voimakkaampina kuin ihminen normaalisti; tunteet ovat ylikorostuneet. Ahdistus aiheuttaa kärsimystä.

Tiedän. Olen itse epävakaa persoona. Mutta tarkoitinkin että jokin persoonallisuushäiriö on sitä mikä ihmisen minuus on. Eli MINÄ olen epävakaa persoona ja kärsin esim. päänsärystä.

Siis en tiedä saatteko mitään selvää mitä yritän sanoa...
vladimir1

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 17.05.2013 18:49

Ai alistaa vai oletat niin? Onneksi oma terapeuttini on empaattinen, asiallinen, keskittynyt, eikä alista. Rajoja hän osaa asettaa ja hyvä niin ;) Osaa myös huolehtia turvallisuudestani. Itse olen kyllä ollut /olen ehkä vielä joskus vaikka mitä siellä terapiahuoneessa :roll: :oops: Mutta pointsit terapeutille, handlaa hyvin.

Onkohan tämä muuten loukkaavaa kirjoitella terapeuteista tänne?
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Emmanuela » 17.05.2013 18:50

untuva kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:Esim. minä olen epävakaa persoonallisuus ja kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.

Kyllä epävakaa persoonallisuus kärsii. Tunteet kokee paljon voimakkaampina kuin ihminen normaalisti; tunteet ovat ylikorostuneet. Ahdistus aiheuttaa kärsimystä. Narsisti ei kärsi, koska on itserakas.

Narsisti ei rakasta itseään. Ja voi kärsiä voimakkaasti.
Emmanuela

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.05.2013 20:07

Kai tiedätte, että kaksisuuntainen eli bipolaarihäiriö ei ole sama kuin maanis-depressiivinen häiriö?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 17.05.2013 20:18

Psykopatologia kirjoitti:Kai tiedätte, että kaksisuuntainen eli bipolaarihäiriö ei ole sama kuin maanis-depressiivinen häiriö?

Mitä eroa?
Onko maanis-depressiivisyys psykoottinen häiriö ja kaksisuuntainen ei?
vladimir1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.05.2013 20:37

vladimir1 kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kai tiedätte, että kaksisuuntainen eli bipolaarihäiriö ei ole sama kuin maanis-depressiivinen häiriö?

Mitä eroa?

Kaksisuuntaisen toinen ääripää on psykoottinen; toinen on vain syklotyyminen.

Nykyäänhän joka toinen on (muka) "kaksisuuntainen".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 17.05.2013 20:41

Psykopatologia kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:

Mitä eroa?

Kaksisuuntaisen toinen ääripää on psykoottinen; toinen on vain syklotyyminen.

Nykyäänhän joka toinen on (muka) "kaksisuuntainen".

Niin, en mä ole ikinä sataprosenttisena totuutena pitänytkään mun kaksisuuntaisuusdiagnoosia vaan uskoisin että ne oireeni jotka on tulkittu kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi johtuukin epävakaasta persoonallisuudestani.
vladimir1

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.05.2013 20:52

Esimerkiksi juuri tuo on vaikea kohta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 17.05.2013 21:01

Siis vaikea erottaa niitä toisistaan, vai?
vladimir1

Seuraava

Paluu Terapiaa