Ilmoitusluontoinen asia

Re: Ilmoitusluontoinen asia

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 13:00

Kyllästynyt kirjoitti:Sanamuoto oli se, että sinä ilmoitit kieltäväsi minua käyttämästä sanaa "ex-vaimosi".

Älä kiertele, vaan kerro minkälaisella lauseella tuon väittämäsi kiellon ilmaisin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 14:42

Kyllästynyt kirjoitti:Epätarkasti sanottu, mutta en tuo silti mitään höpinää ole. En nimittäin ole hetkeäkään kuvitellut, että jälkikäteen annettu rangaistus olisi realistinen vaihtoehto.

Ei sinun tarkoitusperistä saa erkkikään tolkkua. Ensin sitä, jossain vaiheessa ei mitään ja nyt joku neljän kohdan lista. Taidat vain heitellä noita hatustasi keskustelun edetessä.

Eikä tuo listasikaan ole mikään selvä juttu.
Mitä minun pitäisi tajuta tehneeni?
Miten osoitan häpeäväni tekojani?
Kuka määrittelee kiusaanko ym, sinäkö?
Miksi en saisi vitsailla, vaikka omalla kustannuksellani?

Kaikennäköistä sitä näemmä heittelet. Aikuinen ihminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 14:48

Kyllästynyt kirjoitti:Tarkkaa sanamuotoa en pysty sinulle antamaan, mutta ne sanat joita sinä viestissäsi käytit olivat: "Kiellän", "käyttämästä" sekä "ex-vaimosi"

Jos olen noita sanoja käyttänyt, niin todennäköisesti lauseeni on jatkunut esim "taikka ketään muutakaan asiayhteyteen täysin liittymätöntä läheistäni". Sinähän olet aikaisemminkin lukenut minun(kin) lauseistani vain alku-osia, mikset siis nytkin.

Ylipäätäänkin viestieni tulkintasi on mennyt usein pahasti metsään. Miksei siis nytkin.

Ja silti väität tätä asiaa ikäänkuin se olisi ehdoton totuus, vaikka mitään muuta evidenssiä sinulla ei ole asian suhteen kuin muistikuvasi - joka perustuu siis moneen kertaan virheellisiksi havaituiksi omaan tulkintaasi.

Lopetatko siis arveluttavien tulkintojesi levittämisen "totuutena". Kiitos.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 14:48

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Pidänkin erittäin epätodennäköisenä, että joku nainen olisi protestoinut kohteliasta käytöstä vastaan, mutta jos on, en silti ymmärrä miten se olisi osoitus tai esimerkki seksismistä, sovinismista tai miesvihamielisyydestä.

En tiedä kuinka paljon moisia naisia on, mutta heitäkin löytyy. Veikkaisin, että valtaosa naisista kyllä katsoo hyvällä näitä hyviä käytöstapoa. Määrillä ja/tai ilmiön yleisyydellä ei tosin ole mitään ratkaisevaa merkitystä tässä yhteydessä.

Mutta miksi moinen ei voisi olla naisten harrastamaa seksismiä? Mitä se sitten on?

Yksittäisen ihmisen mielipide joka luullakseni kumpuaa siitä, että häntä on tytötelty ja vähätelty yli hänen sietokykynsä.

Ja tämä mielipide, jonka koet olevan ymmärrettävä, ei ole seksismiä, koska...?

No?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 18:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Epätarkasti sanottu, mutta en tuo silti mitään höpinää ole. En nimittäin ole hetkeäkään kuvitellut, että jälkikäteen annettu rangaistus olisi realistinen vaihtoehto.

Ei sinun tarkoitusperistä saa erkkikään tolkkua. Ensin sitä, jossain vaiheessa ei mitään ja nyt joku neljän kohdan lista. Taidat vain heitellä noita hatustasi keskustelun edetessä...

Satuitko huomaamaan, että se neljän kohdan lista oli sinun laatimasi!

Ei ollut minun laatimani, vaan sinun. Miten sen muistisi kanssa on, kun et enää edes muista tänään aamupäivällä ( klo 10.30) kirjtoittamaasi viestiä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 18:56

Kyllästynyt kirjoitti:En. Yritän vain saada tolkkua sinun vaatimuksistasi ja vastata tivaamisiisi.

Et ole kertaakaan kysynyt minun vaatimuksiani.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 18:57

Kyllästynyt kirjoitti:Tilanne on jokseenkin toivoton, jos et vieläkään tajua, mitä sinun pitäisi tajuta tehneesi

Ehkä, mutta miksi ihmeessä et ihan suoraan vastaa kysymykseen vaan kiertelet (taas) asiaa taivastelemalla?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 18:58

Kyllästynyt kirjoitti:Jospa vaikka ensimmäiseksi lopettaisit ruikuttamisen siitä, että minä muka olen kiusannut sinua tai etten ole kysymyksiisi vastannut etkä enää vastaisuudessa nimittelisi kirjoituksiani höpinäksi.

Miksi toimisin näin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:01

Kyllästynyt kirjoitti:Sinun muistisi on aiemminkin osoitettu huonoksi, miksei siis nytkin?

Muistaakseni kerran on voitu todeta, että muistini ei ole ollut täydellinen - silloinkin se liittyi puolen vuosikymmenen takaisiin tapahtumiin.

Mutta varmaksi en mene sanomaan, että mitä ensimmäisen kerran menin sanomaan asiasta. Siitä kuitenkin olen varma, että käytännössä välittömästi kuitenkin aloin puhumaan "asiaan liittymättömistä läheisistäni" - enkä pelkästään ex-vaimostani.

Eikä muuten minun muistini liity yhtään mitenkään siihen, että kuinka luotettava sinun muistisi ja viestien tulkintasi on.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:03

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä muuta evidenssiä sinulla on kuin omat luulosi ja muistikuvasi? Sinun muistisi on jo aiemmin osoitettu olevan surkean huono, muistatko edes sitä?

Tunnen itseni, joten olen käytännössä täysin varma siitä, mitä olen aikanaan tästä asiasta kirjoittanut.

Muistiani ei muuten ole osoitettu olevan surkean huono.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:04

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä ihmettä sinä taas tivaat? Jos jokin ei ole seksismiä vaan yksittäisen ihmisen mielipide, miten sinut saisi uskomaan, ettei se ole seksismiä vaan yksittäisen ihmisen mielipide?

Ai miten niin mielipide ei voi olla seksistinen?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:05

Kyllästyneen vastauksista voimme huomata, että hän ei sinänsä vastaa kysymyksiin, vaan kiertää niitä mm laukomalla säännönmukaisesti syytöksiä vastapuolesta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:14

Kyllästynyt kirjoitti:Se, mitä olet sanonut tai jättänyt sanomatta sen jälkeen kun olet kieltänyt minua käyttämästä sanaa "ex-vaimosi" ei vaikuta asiaan.

Niin. Helmenkalastaja oli siis ihan oikeassa siinä, että pyyhit perseesi meidän tarkennuksillamme. Näemmä silloinkin, kun ao tarkennukset ovat samassa lauseessa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:16

Kyllästynyt kirjoitti:Sinullako omasta mielestäsi on kanttia sellaisia esittää?

Miksei olisi?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:19

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä voisin sanoa, jos et vieläkään itse tajua asiaa.
Täytyykö aikuiselle ihmiselle selittää, että sinä olet solvannut minua todella törkeällä tavalla - ja ettei kenenkään pidä sellaista kenellekään tehdä?

Selitä heti, äläkä kiertele ja ihmettele. Kysymyksessäni ei käsittääkseni ollut mitään epäselvää.

Niin ja et voi väittää, ettenkö olisi varoittanut sinua ennenkuin solvasin. Mitäs läksit mainitsemaan asiaan täysin liittymättömän läheiseni keskustelussa - tiesit kyllä mitä siitä seuraa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:20

Kyllästynyt kirjoitti:Koska se olisi vähintä mitä voisit tehdä.

Mikä olisi? Miksi olisi?
Kirjoita selvästi!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:20

Kyllästynyt kirjoitti:"Todettu, ettei muistisi ole täydellinen"???
Sinähän intit ja väitit täysin pieleen - ja sitten vielä kehtasit syyttää minua siitä, etten minä muista!

Missä muka näin on käynyt?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:22

Kyllästynyt kirjoitti:Mielipiteet voivat olla seksistisiä, mutta jos joku nainen ei pidä siitä, että mies antaa hänen etuilla jonossa, miksi se olisi naisten miehiä kohtaan osoittamaa seksismiä?

Taas kiertelet ja väistelet. Kysymys kuului, että miksi moinen ei ole naisten miehiä kohtaan osoittamaa seksimiä. Vastaa jo vihdoinkin!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.03.2013 19:22

Kyllästynyt kirjoitti:Olen sinulle vastannut kysymyksiisi, mutta aina sinä vain kyselet uudelleen ja uudelleen.

Ja tällä perusteella jätät tarkentaviin kysymyksiin vastaamatta?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 26.03.2013 20:41

Riidankylväjä kirjoitti:
Beth kirjoitti:http://lurkmore.so/images/a/ae/Sexist.jpg
:mrgreen:

:mrgreen:

Kuva :mrgreen:
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista