Kyllästynyt kirjoitti:Puuh. Ties monennenko kerran:
Sinun tekosi ovat minulle akuutteja ja ajankohtaisia niin kauan kunnes asia on selvitetty.
Se, että saisit rangaistuksen teoistasi jälkikäteen ei ole realistinen vaihtoehto - eikä edes muuttaisi tilannetta mihinkään.
Minä en pysty aikaa taaksepäin kääntämään, etkä sinäkään ole sellaista ilmoittanut osaavasi, joten kyllä: minä muistutan, otan esille, palaan siihen ja käytän sitä niin kauan ja kaikissa niissä yhteyksissä joissa katson tarpeelliseksi.
Syy: Se, että sinä Kahvi vihdoinkin tajuaisit mitä olet tehnyt ja ymmärtäisit hävetä niin, ettet enää ikinä ryhtyisi ketään kiusaamaan, solvaamaan, nimittelemään tai uhkailemaan - tai edes vitsailemaan jonkun kustannuksella.
Tuliko asia nyt selväksi, vai onko vielä joku kysymys jonka haluat kymmenennen kerran kysyä uudelleen?
Alunperin puhuit kyllä minun rankaisemisesta siihen tyyliin ehtona, että sellainen veisi asian "case closed" tilaan.
Sitten siihen tuli mukaan "kiusaamis-ruikutus" jonkunnäköisenä ehtona tai sen kaltaisena asiana.
Sen jälkeen asiaa ei ollut mitenkään mahdollista saada "case closed" tilaan, ei mitään ehtoja yms.
Nyt sitten ehtona onkin se, että minun pitäisi 1. tajuta mitä olen tehnyt 2. ymmärtäisin hävetä tekojani niin, että 3. en enää ikinä ryhtyisi ketään kiusaamaan, solvaamaan, nimittelemään tai uhkailemaan - tai 5. en edes vitsailisi kenenkään kustannuksella.
Yhdessä vaiheessa et edes tiennyt, miten tämän asian suhteen voitaisiin edetä. Sitten taas tunnuit tietävän, mutta vaihtelevasti.
Koita hyvä ihminen jo päättää!