Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Olet liian hyökkäävä päätyäksesi minun "siipieni suojaan". En tunne sinua livenä, joten minulla on vain sinun sanasi siitä, että koet olevasi heikoilla muita vastaan. Et ole onnistunut minua siitä vakuuttamaan...
En voi ketään velvoittaa tai vaatia minua puolustamaan, mutta mielestäni olisi kohtuullista, ettet osallistuisi minun tuomitsemiseeni jälkeenpäin - kun et ole asioiden tapahtuessakaan niihin halunnut puuttua.
Helmenkalastaja kirjoitti:En minä tuomitse sinua!!! En ihan oikeasti tuomitse. En vain ymmärrä. Ikävä kuulla, että omien ajatusteni kertominen tuntuu sinusta potkimiselta...
Kyllästynyt kirjoitti:Sanasi "olet liian hyökkäävä" jne. - ovat tuomitsemista.
Eivät ole. Jos olisinkin sanonut: "olet liian hyökkäävä" ja laittanut pisteen perään, se olisi ollut vähintäänkin arvostelua (sinä käytät kovin vahvoja sanoja, kuten tuomitseminen), mutta tärkeää oli tuo jatko eli liian hyökkäävä missä mielessä, mihin tarkoitukseen: päätyäksesi minun "siipieni suojaan", tarkoittaa vain, että koen sinut hyökkääväksi enkä siksi näe sinun tarvitsevan suojelijaa. Se on oma kokemukseni. Minun puolestani saat olla ihan sellainen kuin haluat, mutta kyllä minäkin saan mielipiteeni muodostaa, pidit sinä niistä tai et.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Olisi toisaalta ihan kiva tietää, miten Kahvi tuon hymiön ymmärsi... Jos hänkin ymmärsi sillä irvailtavan sinua, niin hymiöni käyttö on ollut epäonnistunutta....
Tuota voi sanoa äärimmäisen johdattelevaksi kysymykseksi (Kahville).
Minun oletukseni ei ole, että Kahvi valehtelisi, edes johdateltuna. Laitoin tuon lopun siksi, ettei minun enää tarvitsisi palata asiaan, oli vastaus mikä tahansa.
Mutta kun yhden hymiön käytöstä on paisunut tällainen haloo, niin voisivatko kaikki kyseisen viestin huomanneet ystävällisesti kertoa oman käsityksensä hymiön funktiosta tuossa kyseisessä yhteydessä?!
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kyllä minä olen viime aikoina nähnyt potkimisen alkaneen sinun suunnastasi... Ehkä minun lasini taittavat eri tavalla kuin sinun.
Miten olisin voinut aloittaa potkimisen kun se ei ole missään vaiheessa lakannut - enkä minä ole sitä alunperin aloittanut?
Niin, sinun näkövinkkelistäsi se ei ole missään vaiheessa lakannut. Minun näkövinkkelistäni siinä on ollut taukoja, mutta juuri sinun suunnastasi on aina lähtenyt asioiden ottaminen esiin yhä uudelleen. Eikä siinä mitään, tee vain niin, jos se tuntuu hyvältä ja tarpeelliselta, mutta et voi muuttaa sitä, miltä se minusta näyttää, paitsi muuttamalla omaa käytöstäsi. Mitä et toki aio muuttaa, ja olkoon niin. Älä kuitenkaan odota muutosta muiltakaan (ainakaan minulta), jos et ole itse valmis mitään sen hyväksi tekemään.
Tässäkin ketjussa olet jo useampaa kertaan - pahantahtoisesti/tahallisesti? - vääristellyt minun kirjoituksiani ja ajatuksiani eikä niiden korjaaminen tai juurta jaksaen selittäminenkään ole tuonut sinun käsitykseesi muutosta, mistä päättelen, että sinä haluat uskoa oman alkuperäisen tulkintasi, vaikka viestin kirjoittaja osoittaisi sen kuinka vääräksi. Ja vaikka kukaan muu ei olisi sinun käsitykseesi kyseisistä alkuperäisistä viesteistä päätynyt. Oletko ehkä Jumala, kun tiedät asianomaisia paremmin, mitä he ovat viesteillään tarkoittaneet? Edes terapeuttini ei pysty tuohon, vaikka joskus juuri häneltä sitä toivoisin...