Seksismi & šovinismi

Re: Seksismi & šovinismi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 10:56

Psykopatologiassa "sovinismi" esiintyy vain haukkumasanana.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 10:59

Kyllästynyt kirjoitti:Jos te palstalla kirjoittavat sovinisti-miehet taas väitätte, että "kyllä niitä on, mutta emme me halua niitä näyttää" - tuo on kusipäistä raukkamaisuutta, tehän ette selvästikään pysty osoittamaan sellaisia olevan, muttette kehtaa asiaa tunnustaa.

Kelaile vain omia viestejäsi taaksepäin. Ei meidän kannata niitä alkaa kopioimaan.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 11:12

Kannatatko sinä - sovinistisika - mulimistista yhteiskuntajärjestystä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 11:20

Psykopatologia kirjoitti:Kannatatko sinä - sovinistisika - mulimistista yhteiskuntajärjestystä?

Googletuksella ei löytynyt yhtään osumaa sanalle mulimistinen. Mitähän se mahtaa tarkoittaa?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 11:44

Kyllästynyt kirjoitti:Jos et pysty osoittamaan muuta kuin "katso omia viestejäsi taaksepäin" - voisit samantien tunnustaa, ettei sinun väittämiäsi naisten miehiä kohtaan osoittamia seksistisiä, sovinistisia tai miesvihamielisiä kirjoituksia ole palstalla ollut.

Olet haukkunut minua henkilökohtaisesti kusipääsovinistiksi.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 11:47

Psykopatologia kirjoitti:Kannatatko sinä - sovinistisika - mulimistista yhteiskuntajärjestystä?

Onko tuo mulimismi joku uusi maailman järjestys?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 11:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Olet haukkunut minua henkilökohtaisesti kusipääsovinistiksi.

Niin olen.
Ja niin kuin jo silloin oli puhe, katsopa mihin minun viestini on vastauksena kirjoitettu.

Olenko minä haukkunut sinua henkilökohtaisesti?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 12:01

Sinä olet noita YÖÖK-juttuja kirjoitellut enemmän kuin minä. Kaiken lisäksi olet syyttänyt sellaisistakin asioista, joita en ole sanonut.

Sinä pyrit järjestelmällisesti mustamaalaamaan minua. Se on naispuolista sovinismia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 12:13

Panes hakuun tuo YÖÖK-termi niin näet kuka sitä on eniten viljellyt.

Olen kerran tuota termiä käyttänyt hyväntahtoisesti, kiusoittelumielessä ja pyysin jopa anteeksi sanan käyttöä ja oletin, että asia olisi sovittu. Sinä nostat sen kuitenkin esiin uudelleen ja uudelleen. Tarkoituksena ilmeisesti vanha propagandistinen konsti, kun joku asia riittävän monta kertaa toistetaan se muuttuu ihmisten mielissä totuudeksi. Sitten lisäilet vielä omiasi joukkoon.

"Kaamea kotka"-juttu esimerkiksi on sellainen, joka ei ole minun näppikseltäni lähtenyt.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 12:30

Älä vaihda aihetta. Kyse oli "kaamea kotka"-termistä.

Sinä heität lokaa päälleni. Se on naispuolista sovinismia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 13:51

Psykopatologia kirjoitti:Psykopatologiassa "sovinismi" esiintyy vain haukkumasanana.

Tämän suuntaisesti olen itsekin havainnoinut. Tosin mitään eksaktia on vaikea sanoa, koska seksismin ja sovinsimin raja ei ole mitenkään selvä - kuten aikaisemmin jo todettiin.

Samoiten huonotapaisuuden ja seksismin raja on minusta yhtälailla häilyvä ja epämääräinen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 14:57

Puhumattakaan naisvihamielisyydestä, joka on Kyllästyneen
mielestä korkea-asteisempaa kuin |->seksismi -> sovinismi |.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 15:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Älä vaihda aihetta. Kyse oli "kaamea kotka"-termistä.

Kuten jo sanoin, olin väärässä, tein virheen.
Sinä et käyttänyt sanoja "kaamea kotka" vaan "juuri pakastimesta otettu kapakala".

Kumpikin noista vertauksista on loukkaava ja halventava ja sen suhteen ei ole oleellista merkitystä sillä, kumpi teistä sanoi kumman.

Puheenaihetta en pyri vaihtamaan; seksismiä ja sovinismia nuo kummatkin vertaukset ilmentävät - ja siksi haluaisin tietää, mistä olet saanut luotua itsellesi sen käsityksen, että sinulla on oikeus ja lupa ketään "juuri pakastimesta nostetuksi kapakalaksi" verrata?

Riidänkylväjä,

Sinun olisi syytä viimein tajuta, että olet ylittänyt ainakin minun sietorajani sovinististen ja seksististen viestiesi määrällä ja sisällöllä.

Missä määrin sitten kannattaa loukaantua muitten puolesta? Julkisuuden henkilöillä esimerkksi loukkaantumiskynnys on korkeammalla kuin muilla.

Sinä sensijaan olet loukannut minua henkilökohtaisesti sovinistisilla kommenteillasi.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 15:05

Psykopatologia kirjoitti:Puhumattakaan naisvihamielisyydestä, joka on Kyllästyneen

Tarkoittanet moitittavampaa?

Mutta juu, onhan se sovinismin ja naisvihankin raja yhtälailla epäselvä ja häilyvä. Kuin myös naissovinismin ja miesvihankin rajan suhteen on.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 15:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Puhumattakaan naisvihamielisyydestä, joka on Kyllästyneen

Suora ja ilmeinen vihamielisyys on mielestäni "korkea-asteisempaa" kuin seksismi ja sovinismi, mutta sama syy ja tausta (naisvihamielisyys) seksimin ja sovinisminkin takana on.

Minä taas näen asian niin, että seksismissä ei välttämättä ole viha-elementtiä ollenkaan, kun taas äärimmäisessä sovinismissa sen osuus alkaa olemaan jo merkittävä. Tietysti viha-elementti nais/miesvihassa on ylivoimaisesti määräävässä osassa.

Taisin muuten tästä jo kirjoittaakin tähän ketjuun.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 15:47

Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Jos et pysty osoittamaan muuta kuin "katso omia viestejäsi taaksepäin" - voisit samantien tunnustaa, ettei sinun väittämiäsi naisten miehiä kohtaan osoittamia seksistisiä, sovinistisia tai miesvihamielisiä kirjoituksia ole palstalla ollut.

Riidankylväjä,
tarkoittanet tällä varmaan sitä, että Kyllästynyt olisi käyttänyt huomattavasti lievempää ilmaisua tms, jos olisit nainen? Elikkäs mielestäsi sukupuolesi (mies) on tässä yhteydessä erityisen merkityksellinen?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 18:15

Kyllästynyt kirjoitti:Olen sanonut sinua kusipää-sovinistiksi, ja mielestäni hyvin perustein. Vuosien varrella olen lukenut niin monia (luultavasti tuhansia) seksistisiä ja sovinistisia viestejäsi, että mittani tuli kertakaikkiaan täyteen.

Niin. Koska SINÄ olet lukenut enemmän seksistisiä ja sovinistisiä viestejäni kuin minä olen koskaan kirjoittanut, katsot oikeudeksesi solvata minua henkilökohtaisesti kusipääsovinistiksi!!!
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 18:18

Kahvi kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:

Riidankylväjä,
tarkoittanet tällä varmaan sitä, että Kyllästynyt olisi käyttänyt huomattavasti lievempää ilmaisua tms, jos olisit nainen? Elikkäs mielestäsi sukupuolesi (mies) on tässä yhteydessä erityisen merkityksellinen?

Kyllästynyt näyttää sovinistisesti pitävän miehiä jonain epäihmisinä, joita voi solvata millaisilla nimityksillä tahansa. Eli hän on itse paljon pahempi mistä muita syyttää. Projektio?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 25.03.2013 18:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Älä vaihda aihetta. Kyse oli "kaamea kotka"-termistä.

Kuten jo sanoin, olin väärässä, tein virheen.
Sinä et käyttänyt sanoja "kaamea kotka" vaan "juuri pakastimesta otettu kapakala".

Kumpikin noista vertauksista on loukkaava ja halventava ja sen suhteen ei ole oleellista merkitystä sillä, kumpi teistä sanoi kumman.

Puheenaihetta en pyri vaihtamaan; seksismiä ja sovinismia nuo kummatkin vertaukset ilmentävät - ja siksi haluaisin tietää, mistä olet saanut luotua itsellesi sen käsityksen, että sinulla on oikeus ja lupa ketään "juuri pakastimesta nostetuksi kapakalaksi" verrata?

Riidänkylväjä,

Sinun olisi syytä viimein tajuta, että olet ylittänyt ainakin minun sietorajani sovinististen ja seksististen viestiesi määrällä ja sisällöllä.

Missä määrin sitten kannattaa loukaantua muitten puolesta? Julkisuuden henkilöillä esimerkksi loukkaantumiskynnys on korkeammalla kuin muilla.

Sinä sensijaan olet loukannut minua henkilökohtaisesti sovinistisilla kommenteillasi.

Ei kyse ole siitä, "kannattaako loukkaantua" vaan siitä, ettei seksistisiä, sovinistisia tai silkkaa naisvihamielisyyttä ilmentäviä viestejä pidä kirjoittaa kenestäkään - kenellekään.

Olen sanonut sinua kusipää-sovinistiksi, ja mielestäni hyvin perustein. Vuosien varrella olen lukenut niin monia (luultavasti tuhansia) seksistisiä ja sovinistisia viestejäsi, että mittani tuli kertakaikkiaan täyteen.

Sinulle on huomautettu, sinulle on valitettu ja sinulle on kerrottu, että sovinistiset ja seksistiset viestisi eivät ole hauskoja vaan loukkaavia, mutta kaikista sinulle osoitetuista huomautuksista ja valituksista huolimatta, sinä olet sitkeästi jatkanut seksististen ja sovinististen viesten kirjoittamista.

Jos sinua loukkaa tuo kusipää-sovinisti sana, mietipä kuinka monta kertaa sinä olet loukannut minua (+ muita naisia?) jotka eivät näe mitään hauskaa sinun kynätesteissäsi tai muissa naisiin/naiseuteen kohdistetussa pilkanteossasi.

Jos käyttämäni sana kusipää-sovinisti sai sinut lopultakin tajuamaan, etteivät kirjoituksesi ole hauskoja tai huvittavia vaan ärsyttäviä ja loukkaavia - se on ollut sana paikallaan.

Olen valmis kärsimään minkä tahansa minulle noiden sanojen kirjoittamisesta annettavan rangaistuksen.

Minusta monet Riidankylväjän viestit ovat inhottavia ja ällöjä, uskon myös että hän tietää ettei hänen vitsinsä ole toisista hauskoja. Laitoin pitkän listan esimerkkejä hänen vanhoista viesteistään, jotka myös osoittaa, että hänelle on toistuvasti huomautettu samoista asioista:

viewtopic.php?f=8&t=8746&p=110414&hilit=Riidankylv%C3%A4j%C3%A4+kuvia#p110414

Kahvi olettaa että Riidankylväjä toimisi vain ymmärtämättömyyttään. Näin ei ole, sillä hän ärsytti tarkoituksella toisia kirjoittajia myös vanhalla nimimerkillään. Kysymys ei myöskään ole tästä " miesasiasta" tai " feminismin" vastustamisesta, aiemmalla nimimerkillä hän ärsytti muulla tavoin.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 18:40

Kuutar,
viestien inhottavuus, ällöys tai provosoivuus ei kuitenkaan minusta vielä mitenkään riitä siihen, että niiden kirjoittaja voidaan luokitella yksiselitteiseksi sovinistiksi - saati että moisen syyn takia olisi peräti vallan oikeus solvata suoraan ja henkilökohtaisesti.

Vai mikä oli pointtisi?
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa