Ilmoitusluontoinen asia

Re: Ilmoitusluontoinen asia

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.03.2013 20:28

Kahvi kirjoitti:Kun homma ei muutu miksikään sitä käsittelemällä, korkeintaan pahenee, niin miksi edes käsitellä sitä. Vai osaako Kyllästynyt kertoa, että mitä hän nyt haluaa/odottaa/toivoo minulta vaikkapa näiden karavaani-, horo- ja sormetusjuttujen suhteen?

Erittäin hyvä kysymys, vaikkakin ilman kysymysmerkkiä ;) .
Kun missä tahansa selvittelyssä tällä palstalla päästään siihen vaiheeseen, että Kyllästyneen senhetkinen kiistakumppani saa tarpeekseen, koska mikään selvittäminen ei johda muutokseen parempaan, ja ilmoittaa lyövänsä hanskat tiskiin ratkaisemattoman merkiksi, hän saa kuulla heittäneensä Kyllästynyttä kivellä päähän ja lähtevänsä raukkamaisesti karkuun.

Moni meistä on yrittänyt kysyä kysymästä päästyäänkin, mitä Kyllästynyt edellyttää toiselta osapuolelta kiistan saamiseksi päätökseen, ihan oikeaan päätökseen. Vastaukseksi tulee yleensä vaatimus lopettaa paheksuttu toiminta ja poistaa kaikkialta netistä kyseisen toiminnan merkit. Kun tämä henkilö hyvässä uskossa tekee parhaansa poistaakseen kaiken poistettavissa olevan, häntä lyödään märällä rätillä naamaan: ne merkit ovat olleet olemassa ja ovat piirtyneet tulikirjaimin Kyllästyneen muistiin; ei niitä voi unohtaa eikä antaa anteeksi. Puhtaalta pöydältä aloittaminen ei kuulune Kyllästyneen sanavarastoon, ainakaan en sellaista tilannetta ole koskaan ollut todistamassa.

Eli minäkin voisin antaa - peräti kaikille - palstan käyttäjille ohjenuoraksi: koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei ole tarpeen muuttaa mitään, koska ponnisteluja ei arvosteta.

Kirjoittakaa niin, että voitte vastata sanoistanne! Meillä jokaisella on oikeus käsitykseemme ja mielipiteeseemme. Ja kukin meistä tietää parhaiten, mitä on sanomallaan tarkoittanut. Joskus se voi olla itsellekin kirjoitusvaiheessa vielä vähän kristallisoitumatonta, mutta kyllä sen omassa melessään tunnistaa, onko toisen käsitys sanotusta todenmukainen vai ei...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.03.2013 21:46

Kyllästynyt, haluatko kertoa miten tilanteessa voitaisiin mielestäsi edetä?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.03.2013 22:11

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:En suinkaan ole missään kohtaa väittänyt sanonnan tarkoittavan muuta, kuin sen yleisesti ajatellaan sisältävän. En ole liioin verrannut sinun ja minun tulkintoja missään kohtaa, joten en ole myöskään voinut väittää omaani oikeammaksi. Oman tulkintani olen kertonut, kun sitä erikseen minulta toivoit.
Itse asiassa meidän tulkintamme itse sanonnasta eivät taida erota toisistaan; erot syntyvät siinä, kun mietitään, mitä se aiempi toiminta on ollut. Mihin Kahvin voidaan ajatella Riidankylväjää kannustavan?

Ainakin Psykopatologia on verrannut ja kertoi olevansa sinun kanssasi oikeassa ja minun väärässä, etkä sinä ole protestoinut tuota vastaan tai kiistänyt hänen sanojaan.

Miksi olisi pitänyt? Se on Psykopatologian mielipide. Minua ei edes hirveästi kiinnosta oikeassa-väärässä -akseli. Enemmän olen kiinnostunut siitä, miksi itse kukin ajattelee niin kuin ajattelee.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.03.2013 22:14

Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä.
Mitä sinä ehdotat?

Huutelen vieraisiin pöytiin.

Vaikka "herras miesten" välinen kaksin taistelu esim shakki matsin muodossa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.03.2013 22:17

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Seksismi ja sovinismihan ovat syyltään ja taustaltaan pohjimmiltaan naisvihamielisyyttä.

Väärin Kultsiseni. mm. yksipuolinen ja fanaattinen naisasian ajaminen on sovinismia.

Missä sinä sellaista olet tällä palstalla nähnyt?

Esimerkiksi siinä, että kaikki tulkitaan naisvihamielisyydeksi. Se alkaa lähestyä jo fanaattisuutta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 24.03.2013 22:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kun homma ei muutu miksikään sitä käsittelemällä, korkeintaan pahenee, niin miksi edes käsitellä sitä. Vai osaako Kyllästynyt kertoa, että mitä hän nyt haluaa/odottaa/toivoo minulta vaikkapa näiden karavaani-, horo- ja sormetusjuttujen suhteen?

Erittäin hyvä kysymys, vaikkakin ilman kysymysmerkkiä ;) .
Kun missä tahansa selvittelyssä tällä palstalla päästään siihen vaiheeseen, että Kyllästyneen senhetkinen kiistakumppani saa tarpeekseen, koska mikään selvittäminen ei johda muutokseen parempaan, ja ilmoittaa lyövänsä hanskat tiskiin ratkaisemattoman merkiksi, hän saa kuulla heittäneensä Kyllästynyttä kivellä päähän ja lähtevänsä raukkamaisesti karkuun.

Moni meistä on yrittänyt kysyä kysymästä päästyäänkin, mitä Kyllästynyt edellyttää toiselta osapuolelta kiistan saamiseksi päätökseen, ihan oikeaan päätökseen. Vastaukseksi tulee yleensä vaatimus lopettaa paheksuttu toiminta ja poistaa kaikkialta netistä kyseisen toiminnan merkit. Kun tämä henkilö hyvässä uskossa tekee parhaansa poistaakseen kaiken poistettavissa olevan, häntä lyödään märällä rätillä naamaan: ne merkit ovat olleet olemassa ja ovat piirtyneet tulikirjaimin Kyllästyneen muistiin; ei niitä voi unohtaa eikä antaa anteeksi. Puhtaalta pöydältä aloittaminen ei kuulune Kyllästyneen sanavarastoon, ainakaan en sellaista tilannetta ole koskaan ollut todistamassa.

Eli minäkin voisin antaa - peräti kaikille - palstan käyttäjille ohjenuoraksi: koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Ei ole tarpeen muuttaa mitään, koska ponnisteluja ei arvosteta.

Kirjoittakaa niin, että voitte vastata sanoistanne! Meillä jokaisella on oikeus käsitykseemme ja mielipiteeseemme. Ja kukin meistä tietää parhaiten, mitä on sanomallaan tarkoittanut. Joskus se voi olla itsellekin kirjoitusvaiheessa vielä vähän kristallisoitumatonta, mutta kyllä sen omassa melessään tunnistaa, onko toisen käsitys sanotusta todenmukainen vai ei...

Miksi sinun mielestäsi minun pitäisi unohtaa mitä kukin on minulle tehnyt?
Senkö takia, ettei sinua ja muita häiritsisi se, että minä niistä kerron?

Ei sinun tarvitse niitä unohtaa, en minä niin sano. Kerron vain, mikä on minun nähdäkseni homman nimi ja mikä kaava riitelyssä sinun kanssasi toistuu.
Sinun käyttäytymisesi ei minua enää nykyisellään häiritse. Olet sellainen kuin olet. Niin kuin olemme me kaikki muutkin.

Niin kuin olen joskus ennenkin sanonut, eniten minä ajattelisin sinun itsesi hyötyvän siitä, jos unohtaisit. Ne asiat eivät enää piinaisi sinua. Mutta sinä olet ilmoittanut, ettet ole kanssani samaa mieltä, joten se siitä. Eikä siinä mitään; ei se minun päänsärkyni ole.

Kyllästynyt kirjoitti:Kumma juttu, että silloin kun nuo asiat ovat tapahtuneet, ei sinua - eikä juuri muitakaan - ole näkynyt pitämässä saarnoja siitä, mitä kenenkin pitäisi kirjoittaa tai miten.

Jos sinä Helmenkalastaja et silloin kun nuo ovat tapahtuneet, ole joko ollut paikalla lainkaan, tai olet ollut, muttet ole asiaan puuttunut, millä valtuuksilla tai perusteilla sinä nyt irvistelet ;) -hymiöillä ja leimaat minut tuolla "koirat haukkuvat, karavaani kulkee" -kliseellä kirjoittajaksi (koiraksi?) jonka sanoista ei kenenkään tarvitse piitata?

En minä saarnaa, minä vain ehdotan tai enintään suosittelen.
Vink-hymiö oli tarkoitettu Kahville osoittamaan hyväntahtoisesti, että hän ei ollut huomannut laittaa kysymyksensä jälkeen kysymysmerkkiä. Sillä eiollut mitään tekemistä sinun kanssasi. Pyrin kunnioittamaan toivomustasi olla käyttämättä hymiöitä sinulle tarkoittamissani viesteissä.

Niin, kun jotakin toistetaan riittävän usein, sitä ei enää kuulla. Se muuttuu "räksytykseksi", taustahälyksi, valitse mieleisesi ilmaus! Sinä jakst toistaa, siksi vertaus. Vaikkei kukaan minulle mitään oikeuksia tai valtuuksia ole myöntänytkään. Eivät minun sanani mitään tuomarin lukemia tuomioita ole, joten en tarvitse niiden kirjoittamiseen mitään valtuutuksia keneltäkään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.03.2013 23:21

Kyllästynyt kirjoitti:En tiedä.
Mitä sinä ehdotat?

En tiedä minkään. Mutta jos aloittaisit omalta puoleltasi lopettamalla valheiden levittämisen täällä.

Tässä pari esimerkkitapausta:

-----------------------------------------------------

Tästä ketjusta:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Kahvi hyvin tomerasti komentelit minua ja nimenomaan kielsit minua käyttämästä sanaa "ex-vaimosi". Uhkailit myös, että jos tuota sanaa käytän, sinä ryhdyt "erittäin asiattomaksi"!
viewtopic.php?f=5&t=8783&start=110#p111536

Näin en ole uhkaillut. Olen myöskin korjannut tämän valheesi useita kertoja; tämä on orginaali versio, joka ei ole muuttunut matkan varrella:
Kahvi kirjoitti:Tässä siis uhkaukseni, jonka lupaan pitää: jos keskusteluun tuodaan asiaan täysin liittymättömiä läheisiäni, niin lupaan olla erittäin asiaton - mutta vain ja ainoastaan silloin."
viewtopic.php?f=16&t=7100&p=84436#p84435

Tuossa ei kielletä käyttämästä mitään tiettyä sanaa yleisesti, ei edes väittämääsi sanaa "ex-vaimosi". Lisäksi uhkaukseeni sisältyi ehto, jonka mukaan läheisiäni saa mainita keskustelussa, jos he liittyvät asiaan.

-----------------------------------------------------

Seksismi & šovinismi -ketjusta:

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Naisten harjoittamasta seksismistä ym olen jo aikanaan toisessa ketjussa antanut esimerkkejä, ja taidetaan vähän yks sun toinen muistaa miten siinä sitten kävi. Että sen takia en nyt lähde niitä esimerkkejä antamaan.

Enpä muista nähneeni ainoatakaan esimerkkiä naisten miehiä kohtaan osoittamasta seksismistä.

Että sen takia kannattaisi nyt niitä antaa, tai lopettaa väitteet viesteistä joita ei ole koskaan ollut olemassakaan.
viewtopic.php?f=8&t=8782&start=40#p111545

Tämäkin on vale. Kyseisessä ketjussa esitin kyllä esimerkkejä, mutta ne eivät sinulle kelvanneet joko siksi, että sinä et nähnyt niissä seksismiä tai sitten oli mielestäsi kysymys (äärimmäisen) marginaalisesta ilmiöstä tms. Jokin esimerkki taisi jopa naurattaa sinua.

Varmuuden vakuudeksi yksi antamani esimerkki ketjusta "Mikä on seksismin ja naisvihan ero?":
Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa esimerkkejä naisten miehiin osoittamasta seksismistä.

No esim se, että jotkut naiset pitävät kohteliaita käytöstapoja seksisminä. Kuten oven aukaiseminen naisille tai peräti antaa naisen ensin mennä bussiin.

Taikka se, että miehiä kategorisoidaan vaikka niin, että puhutaan keski-ikäisistä, lihaa syövistä valkoisista heteromiehistä ikäänkuin "ällösetinä".
viewtopic.php?f=16&t=7415#p89414
(antamani esimerkki ei ole välttämättä täysin validi ja/tai paras mahdollinen, mutta esimerkki yhtä kaikki).

-----------------------------------

Tällainen perättömien väittäminen minusta, josta yllä todisteet, on kuulkaa ystävät rakkaat ihan helvetin raskasta, kun täsmälleen samat väärät väitteet esitetään uudestaan ja uudestaan - varsinkin kun olen niitä korjannut joka kerta.

Loukkaavaakin se on.

Vituttaa moinen. Joskus aika rankastikin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 24.03.2013 23:30

Kyllästynyt kirjoitti:Asiayhteyteen (jokaiseen sinun kanssasi käytyyn keskusteluun) liittyvät sinun minulle osoittamat solvaukset ja uhkailut.

Vituttaa sekin, että aivan liian moni mielenkiintoinen keskustelu kääntyy aktiivisuutesi takia samojen asioiden käsittelyyn - ja vain tuon syyn takia. Vituttaa muiden palstalaisten puolesta, koska heiltä näin sulkeutuu mahdollisuus keskustella itse ketjun asiasta, mutta eniten tässä vituttaa ihan omasta puolesta.

Vituttaa sekin, että miksi noita asioita ei voi käsitellä yhdessä ketjussa, vaan ne pitää tuoda useisiin ketjuihin - joskus jopa samanaikaisesti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.03.2013 09:38

Kyllästynyt kirjoitti:Asiayhteyteen (jokaiseen sinun kanssasi käytyyn keskusteluun) liittyvät sinun minulle osoittamat solvaukset ja uhkailut. Miksi eivät liittyisi? Ethän sinä ole niistä minkäänlaista rangaistusta saanut tai kärsinyt, mutta siitä huolimatta sinä oletat minun jotenkin vain unohtavan tai ohittavan kaiken sen paskan jonka sinä olet minun niskaani kaatanut.

Ensinnäkin tuo mieltämäsi rangaistuksen puute ei liitä näitä asioita mihinkään yhteyteen.
Toisekseen en oleta, että unohtaisit/ohittaisit mitään.

Kyllästynyt kirjoitti:Kuvitteletko sinä, että voit solvata jotakuta "itseään sormettavan haisevapilluisen huoran äpäräksi - ja sitten vielä edellyttää, että solvaustesi kohteen pitäisi sinuun suhtautua kuin parhaaseen ystäväänsä?

Ja sama juttu tässä: en edellytä moista asiaa.

Yllämainitut ovat esimerkkejä yhdestä toistuvasta kaavasta: liioitellaan rankastikin toisen näkemyksiä, jopa niin pitkälle että voitaneen pahimmillaan puhua jo valehtelemisesta. Kuten noistakin esimerkeistä huomataan - missään yhteydessä en ole edes vihjannut mihinkään "unohtamisiin" tai "parhaaseen ystävyyteen". Olkinukkejakin nämä ovat, koska niissä tavallaan hyökätään sellaista asiaa vastaan, jota ei oikeasti ole olemassakaan.

Vituttaa moinen asioiden liioittelu ja olkinukkien rakentaminen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 25.03.2013 10:54

Entäs sinun "kusipääsovinisti"-viestisi?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 11:35

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:En suinkaan ole missään kohtaa väittänyt sanonnan tarkoittavan muuta, kuin sen yleisesti ajatellaan sisältävän. En ole liioin verrannut sinun ja minun tulkintoja missään kohtaa, joten en ole myöskään voinut väittää omaani oikeammaksi. Oman tulkintani olen kertonut, kun sitä erikseen minulta toivoit.
Itse asiassa meidän tulkintamme itse sanonnasta eivät taida erota toisistaan; erot syntyvät siinä, kun mietitään, mitä se aiempi toiminta on ollut. Mihin Kahvin voidaan ajatella Riidankylväjää kannustavan?

Ainakin Psykopatologia on verrannut ja kertoi olevansa sinun kanssasi oikeassa ja minun väärässä, etkä sinä ole protestoinut tuota vastaan tai kiistänyt hänen sanojaan.

Miksi olisi pitänyt? Se on Psykopatologian mielipide. Minua ei edes hirveästi kiinnosta oikeassa-väärässä -akseli. Enemmän olen kiinnostunut siitä, miksi itse kukin ajattelee niin kuin ajattelee.

No miksi sitten puutut siihen, minkä väitteen takana minä sanon sinun olevan; onhan sekin vain minun mielipiteeni?

Jos et kommentoi viestiä jossa sinun ilmoitetaan olevan oikeassa (tai väärässä), kyllä silloin voi hyvällä syyllä olettaa, että sinä olet samaa mieltä ja sen vuoksi kyseisen viestin sisällön hyväksyt.

No, tietenkin olen omasta mielestäni oikeassa, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, että toista näkökantaa edustava olisi väärässä. Psykopatologia vain otti minut kylkiäiseksi vahvistaakseen omaa "oikeassa olemistaan", sinä sen sijaan panet minun suuhuni sanoja, joita en ole sanonut - enkä edes ajatellut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 11:54

Jos kuitenkin olet eri mieltä ja ajattelet, ettet sinä ja Psykopatologia ole oikeassa ja minä väärässä,
olisi koko keskustelun selkeyttämiseksi hyvä tuollainen ajoissa ilmaista.

Vaade on osin kohtuuton. Se, jota asia koskee, ei aina voi ruveta tarkentamaan
ym. ko. kylkiäisiä. Asia on ennen kaikkea lukijan vastuulla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 12:15

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ei sinun tarvitse niitä unohtaa, en minä niin sano. Kerron vain, mikä on minun nähdäkseni homman nimi ja mikä kaava riitelyssä sinun kanssasi toistuu.
Sinun käyttäytymisesi ei minua enää nykyisellään häiritse. Olet sellainen kuin olet. Niin kuin olemme me kaikki muutkin...

No sanotaan sitten niin päin, että minua kyllä häiritsee se, että sinä julkisesti arvioit ja arvostelet minun reaktioitani niihin tekoihin joita minulle on tehty.
Tuo etenkin siksi, että sinä olet myös ilmoittanut, ettet ole (tarkoituksella/harkiten?) puuttunut niihin tapahtumiin, koska minä en sinun mielestäsi ole apua kaivannut?!?!?!
Kyllä minä olisin apua - sinunkin apuasi - kaivannut, mutta sitä sinä et, syystä tai toisesta, ole halunnut antaa.

Aggressiivisesti käyttäytyvät ihmiset eivät herätä suojeluvaistojani. Ei siis ole tullut mieleenkään - silloin aikoinaan, kun en vielä tiennyt sinun mahdollisesti kaivanneen minun(kin) apuani - lähteä sinua puolustamaan, kun minun silmiini on näyttänyt siltä, että vastapuoli pian hukkuu sinun "puolustautumisiisi". Ja vaikka olet nyttemmin sanonut, että apuni tai tukeni olisi tervetullut, ei se siltä edelleenkään näytä. Olet liian hyökkäävä päätyäksesi minun "siipieni suojaan". En tunne sinua livenä, joten minulla on vain sinun sanasi siitä, että koet olevasi heikoilla muita vastaan. Et ole onnistunut minua siitä vakuuttamaan.

Kyllästynyt kirjoitti:Nyt kuitenkin esiinnyt arvioijana jolla on lupa ja oikeus arvostella ja kuvailla minun vastaustani noihin asioihin - ja vielä noilla typerillä hymiöillä lisättynä! Mikä siinä viestisi sisällössä (tai Kahvin viestissä) oli niin hauskaa, että se pisti oikein hymyilemään? Sekö, että minua ottaa helvetisti päähän se millä tavalla minua on kohdeltu ja mitä minulle on tehty?

Voi vittu, etten pahemmin sano! Kuten aiemmassa viestissäni jo kerroin, hymiö oli tarkoitettu Kahville lieventämään puuttumistani hänen kysymyksensä "puutteellisuuteen", puuttuvaan kysymysmerkkiin. Olen käsittääkseni leimautunut täällä oikeakielisyysihmiseksi, ehkä jopa kielipoliisiksi. En kuitenkaan halua puuttua muiden (paitsi siis Psykopatologian tai mahdollisten muiden muiden käyttäjien kielivirheisiin tarttuvien) kielivirheisiin kuin vain pyydettäessä. Siinä kyseisessä Kahvin viestissä oli kaksi lausetta, jotka molemmat olivat selvästi kysymyksiä, mutta vain toisen perässä oli kysymysmerkki. Halusin viitata siihen lauseeseen, jossa kysymysmerkkiä ei ollut, jolloin jouduin tuomaan esiin tuon puutteen; muuten en olisi asiaan puuttunut. Tästä ja vain tästä oli kysymys. En ymmärrä, miksi otat pulttia tuosta...

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Niin kuin olen joskus ennenkin sanonut, eniten minä ajattelisin sinun itsesi hyötyvän siitä, jos unohtaisit. Ne asiat eivät enää piinaisi sinua. Mutta sinä olet ilmoittanut, ettet ole kanssani samaa mieltä, joten se siitä. Eikä siinä mitään; ei se minun päänsärkyni ole...

Ei ole, ei. Mutta minun päänsärkyni on se, että sinä et ole halunnut kommentoida asiaa silloin nuo asiat ovat tapahtuneet, mutta nyt olet innokkaasti kertomassa mitä minun sinun mielestäsi olisi hyvä tehdä - ja mistä minulle sinun mielestäsi olisi hyötyä.

En ole ja turha yrittää sellaista minusta väittää. Esitit minusta väärää tietoa, jonka oikaisemiseksi olen kirjoittanut, minkä olen kirjoittanut tuossa yllä. Ei minulla ole mitään omaa intressiä tuoda tuota enää esiin; olet oman kantasi tehnyt minulle selväksi ja sanonut, ettet minun neuvojani/ajatuksiani kaipaa. Ei se kuitenkaan anna sinulle oikeutta mennä vääristelemään minun sanomisiani tai laajentamaan niitä käsittämään asioita, joita niihin ei sisälly. Minä korjaan aina, jos minusta virheellisesti jotakin väitetään.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... En minä saarnaa, minä vain ehdotan tai enintään suosittelen...

Kumma juttu, en näe mitään eroa sinun ehdottelujesi tai suosittelujesi sekä aiempien ehdottelujesi ja saarnaamisen välillä.
Itse saarnaan sitä mitä ennenkin;
Jos et ole puuttunut asiaan (vaikka olet ollut sitä todistamassa) silloin kun se on tapahtunut, on mielestäni kohtuutonta ja silkkaa jälkiviisautta, että arvostelet/ehdottelet/suosittelet minulle jälkeenpäin, miten minun sinun mielestäsi tulisi ko. asiaan suhtautua.

Etpä tietenkään, koska en ole koskaan saarnannut! Ja sitä paitsi nuo ehdotukseni tai suositukseni eivät olleet tarkoitetut sinulle vaan nimenomaan palstan muille käyttäjille. Sinulle en menisi koskaan ehdottamaan tai suosittamaan mitään, on turha takoa päätään seinään.

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Niin, kun jotakin toistetaan riittävän usein, sitä ei enää kuulla. Se muuttuu "räksytykseksi", taustahälyksi, valitse mieleisesi ilmaus! Sinä jaksat toistaa, siksi vertaus. Vaikkei kukaan minulle mitään oikeuksia tai valtuuksia ole myöntänytkään. Eivät minun sanani mitään tuomarin lukemia tuomioita ole, joten en tarvitse niiden kirjoittamiseen mitään valtuutuksia keneltäkään.

Jep. Sehän on teille varsin mukavaa; ei tarvitse välittää, koska ei ole ennenkään välitetty - ja se nyt räksyttää joka tapauksessa.

Mielestäni voin perustellusti ihmetellä ja julkisesti kysyä, millä eväillä/valtuuksilla/perusteilla sinä katsot kohtuulliseksi nyt arvostella, arvioida - tai edes suositella - minua, käytöstäni tai mitään minuun liittyvää, koska et ole aiemminkaan asiaan puuttunut?

Totta kai voit, olenko jossain sanonut, ettet voisi? Ja minä olen jopa vastannut - vastoin parempaa ymmärrystäni, sillä tiedän entuudestaan, ettei vastaaminen johda asian selviämiseen, vaan olet vain saavinasi uusia kiviä patteristoosi...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 12:16

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Jos kuitenkin olet eri mieltä ja ajattelet, ettet sinä ja Psykopatologia ole oikeassa ja minä väärässä,
olisi koko keskustelun selkeyttämiseksi hyvä tuollainen ajoissa ilmaista.

Vaade on osin kohtuuton. Se, jota asia koskee, ei aina voi ruveta tarkentamaan
ym. ko. kylkiäisiä. Asia on ennen kaikkea lukijan vastuulla.

"Olisi hyvä" ei ole vaade vaan toteamus.

Vastuu viestistä kuuluu ensisijaisesti sen kirjoittajalle.

Aivan. Ja se kirjoittaja on ollut Psykopatologia, en minä.

Lisäys: vaikka toisaalta olen kyllä sitäkin mieltä, että on mahdotonta kirjoittaa niin, ettei joku - niin halutessaan! - kykenisi vääristelemään sanomaa.
Tällaista halua olen havaitsevinani Kyllästyneen kirjoittelussa ainakin minua kohtaan.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 25.03.2013 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 12:17

11:17
Toisaalta viestissäni >naisministerit(kin) tykkäävät (julkisista) kehuista - usein päässä ei ole mitään<
Helmenkalastaja asettui heti Kyllästyneen puolelle - ja minua vastaan - vaikka Kyllästynyt oli referoinut
väärin viestiäni.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 12:25

Oletkin siis sitä mieltä, että olin oikeassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 12:27

Psykopatologia kirjoitti:11:17
Toisaalta viestissäni >naisministerit(kin) tykkäävät (julkisista) kehuista - usein päässä ei ole mitään<
Helmenkalastaja asettui heti Kyllästyneen puolelle - ja minua vastaan - vaikka Kyllästynyt oli referoinut
väärin viestiäni.

Minä en ole asettunut kenenkään puolelle. Olen vain ilmaissut oman kantani!
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 12:30

Ja ilman perusteluja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.03.2013 12:46

Viittasin Helmenkalastajaan, joka yhtyi siinuun mutta ei ollut minua vastaan.

11:52
Nyt ei-halu muuttuikin ei-tykkäämiseksi.

Ihmettelen: Millainen nainen ei tykkää siitä, että hänen ulkonäköään kehutaan?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 25.03.2013 12:54

Psykopatologia kirjoitti:Ja ilman perusteluja.

Mitä perusteluja kaipaisit? Eli mitä pitäisi perustella?
Ajattelen tästä asiasta samoin kuin Kyllästynyt, mutta en halua
mitään klikkiytymisiä missään asiassa. Vastaan vain
omasta puolestani.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista