Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:Ei sinun tarvitse niitä unohtaa, en minä niin sano. Kerron vain, mikä on minun nähdäkseni homman nimi ja mikä kaava riitelyssä sinun kanssasi toistuu.
Sinun käyttäytymisesi ei minua enää nykyisellään häiritse. Olet sellainen kuin olet. Niin kuin olemme me kaikki muutkin...
No sanotaan sitten niin päin, että minua kyllä häiritsee se, että sinä julkisesti arvioit ja arvostelet minun reaktioitani niihin tekoihin joita minulle on tehty.
Tuo etenkin siksi, että sinä olet myös ilmoittanut, ettet ole (tarkoituksella/harkiten?) puuttunut niihin tapahtumiin, koska minä en sinun mielestäsi ole apua kaivannut?!?!?!
Kyllä minä olisin apua - sinunkin apuasi - kaivannut, mutta sitä sinä et, syystä tai toisesta, ole halunnut antaa.
Aggressiivisesti käyttäytyvät ihmiset eivät herätä suojeluvaistojani. Ei siis ole tullut mieleenkään - silloin aikoinaan, kun en vielä tiennyt sinun mahdollisesti kaivanneen minun(kin) apuani - lähteä sinua puolustamaan, kun minun silmiini on näyttänyt siltä, että vastapuoli pian hukkuu sinun "puolustautumisiisi". Ja vaikka olet nyttemmin sanonut, että apuni tai tukeni olisi tervetullut, ei se siltä edelleenkään näytä. Olet liian hyökkäävä päätyäksesi minun "siipieni suojaan". En tunne sinua livenä, joten minulla on vain sinun sanasi siitä, että koet olevasi heikoilla muita vastaan. Et ole onnistunut minua siitä vakuuttamaan.
Kyllästynyt kirjoitti:Nyt kuitenkin esiinnyt arvioijana jolla on lupa ja oikeus arvostella ja kuvailla minun vastaustani noihin asioihin - ja vielä noilla typerillä hymiöillä lisättynä! Mikä siinä viestisi sisällössä (tai Kahvin viestissä) oli niin hauskaa, että se pisti oikein hymyilemään? Sekö, että minua ottaa helvetisti päähän se millä tavalla minua on kohdeltu ja mitä minulle on tehty?
Voi vittu, etten pahemmin sano! Kuten aiemmassa viestissäni jo kerroin, hymiö oli tarkoitettu Kahville lieventämään puuttumistani hänen kysymyksensä "puutteellisuuteen", puuttuvaan kysymysmerkkiin. Olen käsittääkseni leimautunut täällä oikeakielisyysihmiseksi, ehkä jopa kielipoliisiksi. En kuitenkaan halua puuttua muiden (paitsi siis Psykopatologian tai mahdollisten muiden muiden käyttäjien kielivirheisiin tarttuvien) kielivirheisiin kuin vain pyydettäessä. Siinä kyseisessä Kahvin viestissä oli kaksi lausetta, jotka molemmat olivat selvästi kysymyksiä, mutta vain toisen perässä oli kysymysmerkki. Halusin viitata siihen lauseeseen, jossa kysymysmerkkiä ei ollut, jolloin jouduin tuomaan esiin tuon puutteen; muuten en olisi asiaan puuttunut. Tästä ja vain tästä oli kysymys. En ymmärrä, miksi otat pulttia tuosta...
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Niin kuin olen joskus ennenkin sanonut, eniten minä ajattelisin sinun itsesi hyötyvän siitä, jos unohtaisit. Ne asiat eivät enää piinaisi sinua. Mutta sinä olet ilmoittanut, ettet ole kanssani samaa mieltä, joten se siitä. Eikä siinä mitään; ei se minun päänsärkyni ole...
Ei ole, ei. Mutta minun päänsärkyni on se, että sinä et ole halunnut kommentoida asiaa silloin nuo asiat ovat tapahtuneet, mutta
nyt olet innokkaasti kertomassa mitä minun sinun mielestäsi olisi hyvä tehdä - ja mistä minulle sinun mielestäsi olisi hyötyä.
En ole ja turha yrittää sellaista minusta väittää. Esitit minusta väärää tietoa, jonka oikaisemiseksi olen kirjoittanut, minkä olen kirjoittanut tuossa yllä. Ei minulla ole mitään omaa intressiä tuoda tuota enää esiin; olet oman kantasi tehnyt minulle selväksi ja sanonut, ettet minun neuvojani/ajatuksiani kaipaa. Ei se kuitenkaan anna sinulle oikeutta mennä vääristelemään minun sanomisiani tai laajentamaan niitä käsittämään asioita, joita niihin ei sisälly. Minä korjaan aina, jos minusta virheellisesti jotakin väitetään.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... En minä saarnaa, minä vain ehdotan tai enintään suosittelen...
Kumma juttu, en näe mitään eroa sinun ehdottelujesi tai suosittelujesi sekä aiempien ehdottelujesi ja saarnaamisen välillä.
Itse saarnaan sitä mitä ennenkin;
Jos et ole puuttunut asiaan (vaikka olet ollut sitä todistamassa) silloin kun se on tapahtunut, on mielestäni kohtuutonta ja silkkaa jälkiviisautta, että arvostelet/ehdottelet/suosittelet minulle jälkeenpäin, miten minun sinun mielestäsi tulisi ko. asiaan suhtautua.
Etpä tietenkään, koska en ole koskaan saarnannut! Ja sitä paitsi nuo ehdotukseni tai suositukseni eivät olleet tarkoitetut sinulle vaan nimenomaan palstan muille käyttäjille. Sinulle en menisi koskaan ehdottamaan tai suosittamaan mitään, on turha takoa päätään seinään.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Niin, kun jotakin toistetaan riittävän usein, sitä ei enää kuulla. Se muuttuu "räksytykseksi", taustahälyksi, valitse mieleisesi ilmaus! Sinä jaksat toistaa, siksi vertaus. Vaikkei kukaan minulle mitään oikeuksia tai valtuuksia ole myöntänytkään. Eivät minun sanani mitään tuomarin lukemia tuomioita ole, joten en tarvitse niiden kirjoittamiseen mitään valtuutuksia keneltäkään.
Jep. Sehän on teille varsin mukavaa; ei tarvitse välittää, koska ei ole ennenkään välitetty - ja se nyt räksyttää joka tapauksessa.
Mielestäni voin perustellusti ihmetellä ja julkisesti kysyä, millä eväillä/valtuuksilla/perusteilla sinä katsot kohtuulliseksi nyt arvostella, arvioida - tai edes suositella - minua, käytöstäni tai mitään minuun liittyvää, koska et ole aiemminkaan asiaan puuttunut?
Totta kai voit, olenko jossain sanonut, ettet voisi? Ja minä olen jopa vastannut - vastoin parempaa ymmärrystäni, sillä tiedän entuudestaan, ettei vastaaminen johda asian selviämiseen, vaan olet vain saavinasi uusia kiviä patteristoosi...