Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Tässä se taas nähdään: pidät kiinni erheellisestä käsityksestäsi siitäkin huolimatta, että olen tarkentanut asian jo useampaan kertaan. Tämä siis valitettavasti ei ollut ensimmäinen kerta.
Ehkä kuitenkin itse tiedän parhaiten, mitä tarkoitin milloinkin. Luonnollisesti tarvittaessa korjaan erheelliset käsitykset - mutta jostain syystä niitä ei aina noteerata.
Tietenkin pidän.
Eh... tarkoituksella pidät kiinni erheellisestä tulkinnastasi

Tietenkin pidän tarkoituksella kiinni sanonnan vakiomerkityksestä!
En voi mistään tietää, mitä sinä olet tarkoittanut jos käytät vanhaa ja vakiintunutta sanontaa jonka merkitys on toinen kuin mitä väität tarkoittaneesi.
Jos ylimpinä suomen kielen asiantuntijoina esiinyvät Psykopatologia ja Helmenkalastaja rohkenevat väittää minun tulkintaani sanonnan merkitystä vääräksi, heidän on syytä kysyä asiaa jostakin muualtakin kuin vain tämän palstan kirjoittajilta.
Erittäin mielelläni myös kuulisin, mikä Helmenkalastajan ja Psykopatologian tulkinnat sanonnan merkityksestä ovat.
En esiinny ylimpänä tai edes yhtenä ylimmistä suomen kielen asiantuntijoista. Joskus muinoin opiskeluaikoinani tulin havaitsemaan,
ettei erilaisten sanontojen tulkinta suinkaan ole edes suomea äidinkielenään puhuvilla yhteneväistä. Ällistykseni oli suuri.
Minä ymmmärrän puheena olevan sanonnan tarkoittavan: ei sillä ole niin merkitystä, mitä sanot tai teet;
jos joku haluaa
löytää "haukuttavaa", hän sen löytää. Ei kannata antaa niille haukuille liikaa merkitystä. Painotus siis lihavoidulla osuudella.
En muuten ollut edes tullut ajatelleeksi, että Kyllästyneen ja mahdollisesti Hilpankin tulkinta, että Kahvi olisi kannustanut
Riidankylväjää jatkamaan entiseen tapaan [naisten halventamista?], perustui tuon sanonnan tulkintaan.
Tarkennus (20:43): eli ymmärsin siis Kahvin kehottavan Riidankylväjää jatkamaan puhumista kaikista aiheista.
Vaikka Riidankylväjän naisaiheiset kommentit ovat usein olleet seksistisiä, mielestäni hänet on yritetty leimata pahemmaksi,
kuin hän minun silmissäni on.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 21.03.2013 21:46, muokattu yhteensä 1 kerran