Mirri kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:
Olen eri mieltä. Tuo ei ole ilkeilyä, vaan hyvän tahtoista.
Riidankylväjä, minä vittuilusi kohteena en näe laittamaasi kuvaa - teksteineen - hyväntahtoisena, vaan pahantahtoisena ilkeilynä. Yhtään ei auta, että sanot toimineesi hyväntahtoisesti.
Kumpi tällaisessa tapauksessa on oikeassa; se, joka ilkeilee, mutta selittää ilkeilynsä hyväntahtoisuudeksi, vai ilkeilyn kohde, joka (aivan oikein?) tulkitsee ilkeilyn ilkeilyksi?
En ymmärrä, mitä hyväntahtoista on siinä, että väität minun olevan Obelixia saalistava julma sadisti -kuten kuvasta ja tekstistä näkyy. Raju väite sinulta. Kerro, missä kohdassa on hyväntahtoisuutta.
Et sinä ihan oikeasti aiheuttanut mielipahaa; käsitin asian niin kuin Helmis esitti sen. Pilke silmäkulmassa ihastelin laittamaasi kuvaa, siksi otin sen talteenkin ennen kuin poistit... On se niin söpö, kissalla kulmat kurtussa ja kaikki.
Silti pikkuisen tuntui pahalta ajatella, että tuollaisenako sinä minut täällä näet ja tuot vielä näkemyksesi julki - puolustuskyvyttömiä pienempiään sadistisesti saalistavana julmurina... Joten saat anteeksi.![]()
Psykopatologia, kuten huomaat; ei noissa kahdessa viestissäni ole keskenään ristiriitaista. Se, etten oikeasti loukkaantunut, mutta tuntui pikkuisen pahalta pitää paikkansa. Ei siinä ole mitään selitettävää tai selvennettävää; etenkin, kun en edes ole sanonut Riidankylväjän nettiviestin loukanneen minua - kuten tekstistä näkyy.
[Muutenkin outo ajatus, että kohteen pitäisi selitellä - ja jos ei selitä tuntemuksiaan, joutuukin altavastaajaksi. Tai jopa syytetyksi kiusaamisesta ja saa kiusaajan leiman. Kuten nyt on käynyt.]
[]lisäys