Ehdotus viestien poiston jälkeisyydestä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Ehdotus viestien poiston jälkeisyydestä

ViestiKirjoittaja untuva » 28.01.2013 19:49

Olen sitä mieltä, että kun joku viesti poistetaan ylläpito voisi lähettää tiedon poiston syystä postilaatikkoon, koska jää kaivelemaan, miksi poisto on tehty. Samalla ymmärtää, mistä aiheista ei saa enää nostaa keskusteluja. Viestin lähettäjä ei välttämättä ymmärrä viestin olevan epäkelpo, tietty on tapauksia, joissa tahallaan lähetään huonoja viestejä, ja tällöin on turha lähettää postilaatikkoon poistosyyn ilmoitusta. Kannatatteko tiedotusta?
untuva

Re: Ehdotus viestien poiston jälkeisyydestä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2013 20:14

Minä kannatan. Kyllä mielestäni pitäisi ylläpidon perustella kirjoittajalle jotenkin, jos on poistanut tämän viestin. Selkeät häirikköviestit ovat eri asia, mutta en usko siitäkään olevan hirmuista vaivaa näin pienen foorumin ylläpidolle, jos poistaja parilla sanalla kertoo viestin lähettäjälle poiston syyn.

Mutta ainakin pitäisi jotenkin selittää, jos poistetaan viesti, jonka kirjoittaja on lähettänyt luullen viestinsä olevan julkaisukelpoinen. Olisi ylläpidolta kirjoittajia kohtaan ajattelevaista ja kohteliasta. On kirjoittajana inhottavaa jäädä ihmettelemään, että mikä meni vikaan ja miksi viesti oli foorumin linjan vastainen niin, että se piti poistaa.

[Tosin yksityisviesti on varmaan sähköpostia toimivampi ilmoituksiin; ainakin se on nopeampi niin lähettäjälle kuin vastaanottajallekin. Yksärin saaja näkee heti kirjauduttuaan, että joku on lähettänyt hänelle yksärin.]
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 28.01.2013 20:19

Yksityisviestiä tarkoitin, sanoin vain väärällä sanalla.
untuva

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 28.01.2013 20:52

Kaikki mielen kiintoiset aiheet on jo kiellettyjä eli tabuja. :|
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.01.2013 21:11

untuva kirjoitti:Olen sitä mieltä, että kun joku viesti poistetaan ylläpito voisi lähettää tiedon poiston syystä postilaatikkoon,
koska jää kaivelemaan, miksi poisto on tehty. Samalla ymmärtää, mistä aiheista ei saa enää nostaa keskusteluja.
Viestin lähettäjä ei välttämättä ymmärrä viestin olevan epäkelpo, tietty on tapauksia, joissa tahallaan lähetään
huonoja viestejä, ja tällöin on turha lähettää postilaatikkoon poistosyyn ilmoitusta. Kannatatteko tiedotusta?

Pahoittelen tapahtunutta; kävi näin:

1) untuva oli lähettänyt Terapiaan viestin, että hänen terapeuttinsa on muuttunut ym.
2) Viestissä ei ollut vastauksia, ja aloin siirtää viestiä Vertaistukeen.
3) Unohdin poistaa varjoaihe-vaihtoehdon (joka on poikkeuksetta käytössä).
4) Poistin Terapiasta varjoaihe-viitauksen, jolloin viesti poistui (tarkoittamatta) myös Vertaistuesta.
5) Tuli muuta, sitten unohdin teeman ja kävin nukkumaan.
6) Nyt vastaan.

Ko. viesti oli ongelmallinen sikäli, että Psykopatologiassa ei ole paikallaan käsitellä teemoja,
joiden tarkastelu tulee tehdä terapiassa itsessään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2013 21:12

Obelix kirjoitti:Kannatetaan. Minun viestejä poistetaan urakalla ilman selityksiä.

Ahaa... Perun tämän mitä aiemmassa viestissäni kirjoitin:
Selkeät häirikköviestit ovat eri asia, mutta en usko siitäkään olevan hirmuista vaivaa näin pienen foorumin ylläpidolle, jos poistaja parilla sanalla kertoo viestin lähettäjälle poiston syyn.

Jos toinen toistaan törkeämpiä häirikköviestejä tehtaillaan urakalla, niin onhan siitä ylläpidolle aikamoista vaivaa, jos se selittäisi tehtailijalle jokaikisen poiston syyn. Voihan olla niinkin, että ylläpito luottaa törkyviestien lähettäjän fiksuuteen niin, ettei näe aihetta selittää sellaisten viestien poistoa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2013 21:22

Psykopatologia kirjoitti:Ko. viesti oli ongelmallinen sikäli, että Psykopatologiassa ei ole paikallaan käsitellä teemoja,
joiden tarkastelu tulee tehdä terapiassa itsessään.

Luin sen viestin jossakin vaiheessa, vaikken syystä tai toisesta silloin kommentoinut. Mieleeni tuli, että toivottavasti asiasta on ollut puhetta terapiassa; olisi terapeutin kovin tärkeää saada tietää, että hän on potilaansa/asiakkaansa mielestä muuttunut niin oleellisesti, että tämä arvelee hoidon tuloksen olevan huonoa.

En sanonut mitään siihen ketjuun, koska minulla ei ollut sopivaa tilaisuutta kommentoida luettua, ja lisäksi arkailin aloittaa keskustelua niin 'intiimistä' psykoterapiaan liittyvästä asiasta kuin aloitusviestissä oli. Kyllä pitäisi kertoa suoraan psykoterapeutille, jos havaitsee hänessä muutoksia, jotka itseä askarruttavat - aivan sama millaisia ne ovat. Ja psykoterapeutti toivottavasti ottaa viestin vastaan, sekä myös kertoo mistä on kysymys.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2013 21:33

Obelix kirjoitti:Mitä törkeyttä tässä on? Purrr.
(lihavointi minun)

Kerro mitä haluat purinallasi sanoa ja kenelle, ja miten purinasi milloinkin on tulkittavissa; ehkä auttaisit asiaasi. Täällä kaivataan ihmiskielisiä sanoja - murinat ja purinat eivät kerro kenellekään mitään. Tyhjänpäiväisyydellään vain ärsyttävät, jos ja kun niitä ilmenee usein.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2013 23:10

Menin melkein sanattomaksi.
Käsittääkseni kissat eivät käyskentele soitimilla, eikä niille esitetä soidinkutsuja. Paitsi jos ovat saalistamassa - silloin tietysti käyskentelevät vaikka missä...

Obelix, oletko aivan varma, että minä olen ainoa, jolle olet purissut?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.01.2013 00:27

Psykopatologia kirjoitti:
untuva kirjoitti:Olen sitä mieltä, (- -)

Pahoittelen tapahtunutta; kävi näin: (- -)

Valitan tuota kämmiä, mutta välillä tunnun olevani
kiireinen kuin työssä käyvä, vaikka siitä on jo yli
35 vuotta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja untuva » 29.01.2013 00:32

En mä Pertti odota, että olisit mitenkään kiinnostunut mun asioista, joten ymmärrän sen viesti homman unohtumisen. En oikein ole hyvä keskustelemaan ajankohtaisista uutisista, seuraan niin vähän mediaa, kun ei ole televisiota, siksi juttuni ovat arkipäiväisempiä kuin monilla.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2013 00:37

Untuva, ovatko 'juttusi' arkipäiväisempiä kuin monilla?
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 29.01.2013 00:39

No, en ole kauheasti lukenut uutisketjuja tai vastannut noihin uutisketjuihin. Lisäksi moni noista uutisista on sen verran ahdistavia jo otsikon perustella etten edes avaa niitä lukeakseni.
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.01.2013 00:50

Untuva, täällä yritetään keskustella kanssasi kommentoimalla niin viestejäsi kuin ketjujen aloituksiasi. Toivottavasti huomaat asian; sen, että ajatuksiasi noteerataan ja niihin kommentoidaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja untuva » 29.01.2013 00:56

En voi olla huomaamattakaan. Kivahan se on kommentteja saada, sehän tässä on ideana. Ja mitä enemmän itse vastailee toistenkin ketjuihin niin sitä enemmän saa kommentteja eli on tämä omastakin aktiivisuudesta kiinni.
untuva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.01.2013 01:06

Kyllä olen kiinnostunut kaikkien asioista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.01.2013 12:50

untuva kirjoitti:Olen sitä mieltä, (- -)

Pahoittelen tapahtunutta; kävi näin: (- -)

Valitan tuota kämmiä, mutta välillä tunnun olevani
kiireinen kuin työssä käyvä, vaikka siitä on jo yli
35 vuotta.

(lihavointi ja kursivointi minun)
Tämä voisi herättää kysymyksen: mistä siitä?
Mitään substantiivia tai lausetta, johon se selvästi viittaisi, ei ole.
Onneksi kuitenkin tiedän sinusta sen verran, että ymmärrän
sinun tarkoittavan työssä käyntiäsi...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 29.01.2013 13:00

Pertsalla nuo korrelaatit tuppaavat olemaan enemmän tai vähemmän hukassa. :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.01.2013 14:25

Riidankylväjä kirjoitti:Pertsalla nuo korrelaatit tuppaavat olemaan enemmän tai vähemmän hukassa. :?

Niin kuin englantilaiset tapaavat sanoa: you can say that again :roll:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.01.2013 14:32

Joo, parempi olisi sanantoistonkin uhalla pitää korrelaatit tarkkoina.

Varsinkin viesteihin vastaamisissa korrelaattien tarkkuus on tärkeä.

Tällaistakin näkee:
Taloa ryhtyi maalaamaan Pertti, joka oli hänelle rakas.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko