Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 03:48

Oma makuni on niin kuin itse kirjoitan, ei "VQP":n.

Se ei kuitenkaan ole sama miten haluaisin kirjoittaa (salanimellä).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 10:22

En muista, missä olemme tavanneet.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.01.2013 12:48

Obelix kirjoitti:Töölössä tietty.

Tämä vastaus pitää yhtä VQP:lta saadun tiedon kanssa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.01.2013 13:02

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Vastaapa sinä, Kyllästynyt, ensin sinulle jo kaksi kertaa tätä ennen turhaan esittämääni kysymykseen: mitä haittaa tästä spekulaatiosta on?

Se haitta, että VQP:n tilile laitetaan typeryyksiä joita hän ei ole tehnyt.

Kun joskus selviää, mikä on totuus, voidaan typeryydet laittaa sen tilille, jolle ne kuuluvat.

Täällä on selvästi muodostunut kaksi kuppikuntaa: toiset ovat vakuuttuneita (omilla perusteillaan) siitä, että Obelix ja VQP ovat sama henkilö,
toiset taas vastaavasti (siis omilla perusteillaan) siitä, että ovat kaksi eri henkilöä.
Kumpikaan ei ole onnistunut omilla perusteillaan toista puolta vakuuttamaan. Siispä asia on ainakin toistaiseksi ratkeamaton.

Minusta tuntuu (!) myös siltä, että jakautuminen on tapahtunut sen mukaan, miten vahvasti sitoutuneita tähän foorumiin ollaan.
Psykopatologialle, Kyllästyneelle, Hilpalle ja trisille tuntuisi olevan kova pala myöntää (itselleen!) joutuneensa jekutetuksi vuosikausien ajan.
Tämä minun arveluni mukaan estää myös samanlaisuuksien näkemisen VQP:n ja Obelixin toiminnassa. Pelkkä spekulaatiota tämä siis.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 09.01.2013 13:18

Täällä vaadittiin jokin aika sitten otsikon muuttamista, koska ei muka keskustella Obelixista.

Nyt riidelläään Obelixista koko ajan.

Vaaadin otsikon muuttamista takaisin muotoon "Obelix".
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 09.01.2013 13:25

Tris kirjoitti:
lappalainen kirjoitti:Eikö tämän paskanjauhannan voisi jo poistaa. Onko sillä väliä mitä kaikkea joku hulluista hulluin haluaa esittää netissä?

Aloin miettiä sama. Ehkä probleema on siinä että rakastamme toistemme kanssa kommunikointia - väittelyä eritoten - ja muut aiheet on kulutettu loppuun?

Minusta tuntuu, että tässä on pitkään aikaan ainoat järkevät kommentit tähän ketjuun.

Mistähän muuten johtuu, että on valtava tarve keskustella siitä, että mitä joku nimimerkki (ehkä) on kirjoittanut vuosia vuosia sitten jollain toisella foorumilla? Ehkä ao kirjoitukset ovat olleet niin rankkaa tavaraa, ehkä lukijat ovat olleet turhan herkkähipiäisiä - varmaan kaiketi totuus on jossain noiden välissä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 13:32

Kaikissa meissä on pieni dekkari!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 13:48

12:48
Eivät henkilöllisyydet irlissäkään ole (liki) sataprosenttisia,
ellei joku henkilö ole esimerkiksi lapsuudentuttu, tai
(väärennetyllä?) henkilökortilla todettu yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 13:50

Ko. kahden nimimerkin viestit eivät indententtisiä. Tietysti sumutus on mahdollinen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 14:13

Esimerksi (liki kaikki) foorumilaiset pitävät nettitietojen ym.
pohjalta minua "aitona" ilman henkilökortin esittämistä yms.

Jotkut voivat jopa väittää nähneensä minut tai jopa
keskustelleet!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.01.2013 14:19

Kyllästynyt kirjoitti:Kyse ei ole tuosta, en vain näe mitään perustetta olettaa, että teidän väitteenne olisi totta.
Ettekä te ole perusteitanne esittäneet vaan vetoat joihinkin salaperäisiin "tiedonmurusiin" joita olet koonnut - ja sitten tulkinnut omaan teoriaasi sopiviksi.

Niin. En ole missään vaiheessa sanonut, että minulla olisi esittää jonkinlaista faktatietoa asiasta. Niitä tietoja, mihin minun käsitykseni perustuvat, en sinun käsiisi anna.
Alunperin, kun tulin tälle palstalle uudelleen ja osallistuin ensimmäistä kertaa Obelixia koskevaan keskusteluun, luulin, ihan tosissani luulin, että sinulla tai PP:llä olisi jotakin kovaa faktaa omien käsitystenne pohjaksi. Luulin, että PP tietäisi tuntevansa (tunteneensa) ainakin toisen heistä irl... Halusin vahvistusta omalle käsitykselleni. En ole saanut mitään, mikä puoltaisi käsityksen muuttamista. Kyse oli minun halustani saada varmistus, ei halusta nostattaa kohua...

HUOM! Psykopatologia, olen edelleen sitä mieltä, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama henkilö! (Sinun mieliksesi ilmoitan tämän tämän kerran, en aio ottaa tavaksi. Ilmoitan kyllä taas, jos käsitykseni muuttuu.)

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Tämä minun arveluni mukaan estää myös samanlaisuuksien näkemisen VQP:n ja Obelixin toiminnassa. Pelkkä spekulaatiota tämä siis.

Mitä samanlaista viesteissä näet? Lauserakenne, sanavarasto ja tyylihän ovat kaikki toisistaan poikkeavat Obelixin ja VQP:n viesteissä.

Olenko puhunut viesteistä? Puhun toiminnasta, ja se on hyvin samankaltaista molemmilla. Tapa reagoida.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 09.01.2013 14:23

Psykopatologia kirjoitti:Esimerksi (liki kaikki) foorumilaiset pitävät nettitietojen ym.
pohjalta minua "aitona" ilman henkilökortin esittämistä yms.

Jotkut voivat jopa väittää nähneensä minut tai jopa
keskustelleet!

Niin voivat. :D
Toisaalta, sinä esiinnyit aluksi omalla nimelläsi, joten sinut on ollut helppo mm. googlata.
Ratkaiseva ero.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.01.2013 14:33

Rutasestakin esitettiin Lapinlahdessa leikkisästi, että siellä on joku
Rutaseksi nimitetty haamu, jonka vain harvat ovat ehkä joskus nähneet.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.01.2013 15:07

Helmenkalastaja kirjoitti:--
Psykopatologialle, Kyllästyneelle, Hilpalle ja trisille tuntuisi olevan kova pala myöntää (itselleen!) joutuneensa jekutetuksi vuosikausien ajan.
Tämä minun arveluni mukaan estää myös samanlaisuuksien näkemisen VQP:n ja Obelixin toiminnassa. Pelkkä spekulaatiota tämä siis.

Ei. Puuta heinää molemmat.

Alkuoletus on, että kaikki kirjoittajat ovat pääsääntöisesti eri kirjoitajia. Siis hypoteesi. Mikäli hypoteesi kumotaan jonkun kohdalla, täytyy saada vedenpitävä todistus siitä, että niin ei ole. Noin toimii pää keskimäärin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Tris » 09.01.2013 15:23

Psykopatologia kirjoitti:Oma makuni on niin kuin itse kirjoitan, ei "VQP":n.

Se ei kuitenkaan ole sama miten haluaisin kirjoittaa (salanimellä).

miten haluaisit sitten kirjoittaa? :?
Tris

ViestiKirjoittaja Tris » 09.01.2013 15:30

Helmenkalastaja kirjoitti:HUOM! Psykopatologia, olen edelleen sitä mieltä, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama henkilö! (Sinun mieliksesi ilmoitan tämän tämän kerran, en aio ottaa tavaksi. Ilmoitan kyllä taas, jos käsitykseni muuttuu.)

Olet kova tyttö: kahtena päivänä peräkkäin samaa mieltä! :shock:
Tris

ViestiKirjoittaja lappalainen » 09.01.2013 15:48

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ja sekö ei sun mielestäsi ole Kyllästyneen kiusaamista?! ...

Verrattuna siihen mitä Obelix Suomi24:lla teki, ei ole.

Pitääkö nyt ymmärtää, että Kyllästyneestä on oikein kiusata Kyllästynyttä tällä foorumilla?

Tai miksi vaadit, että meidän muiden olisi pitänyt puuttua sinun kiusaamiseen, kun et itsekään viitsi siihen puuttua.
Sinä täällä voisit helposti lopettaa kiusaamisesi, kun pyytäisit Luukkosta sanomaan ettei saa kiusata.
Tai viitisit nähdä itse vaivaa ja moderoisit kiusaamiset pois ja laittaisit yhdys sanat yhteen.

Tekee pahaa katsella vaan vierestä kun uusavutonta modea noin kiusataan täällä mutta mulla ei ole keinoja sitä lopettaa. Paitsi, jos saisin moden valtuudet laittaa yhdyssanat yhteen.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 09.01.2013 15:50

Jospa Obeliksilla (tai jollain muulla) on sivu persoonia? :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.01.2013 16:00

Kyllästynyt kirjoitti:Lauserakenne, sanavarasto ja tyylihän ovat kaikki toisistaan poikkeavat Obelixin ja VQP:n viesteissä.

Kyllästynyt, tässä on Reinikaisen tyylinäyte Tukiasemalta:
Paas kuule Trisse vikkelään mennen halaamaan tota Maailman yksinäisintä ihmistä. Sen palstalla ei nääs oo minkäänlaista moderaattoria. Kaikki valitukset menee suoraan korkeimpaan hallinto-oikeuteen, jonka päätöksistä ei ole edes sen vertaa valitusoikeutta kuin moderaattorien.

PMS: Kirjanpitoni mukaan nyt ei voi syyttää niitäkään :D

Kopsasin Trissen päiväkirjasta (Tris, toivottavasti et pahastu...) ja siinä Vasso Reinikainen kirjoittaa jostakin toisesta foorumista.

Tässä taas on näyte Reinikaisen 'privaattipuolesta', joka on aivan eri tyylinen kuin lupsakalta vaikuttava julkinen puoli:
Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa, älä sano sitä Tukiasema.org:n Yleistä asiaa- sivulla! Olet vaarassa pudota.

Olet vilpillisin, valheellisin, raukkamaisin ja epäreiluin koskaan kohaamistani nettihörhöistä.

Käsittääkseni noiden viestien kirjoittaja on aikamoinen tyylitaituri; niinpä en oikein ymmärrä, että tuijottelet lauserakenteisiin, sanavarastoihin ja tyyleihin... Kun vaikuttaa siltä, että yksi henkilö useamman nimimerkin takana ja eri foorumeilla on taitava muuntautumaan vaikka minkälaiseksi kirjoittajaksi. Pitää hauskaa ja pelleilee toisten (meidän hyväuskoisten hölmöjen) kustannuksella - sekä ilkeilee inhokeilleen vuodesta toiseen ja foorumilta toiselle. Ties miten monia tyylejä ja nimimerkkejä käyttäen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.01.2013 16:14

Tässä vielä VQP:ltä yksi tyylinäyte:
Ei se mihinkään eksynyt ollut. Tarkkaan ottaen kirjoitin täysin asiallisen, kondomin käyttöön liittyneen jutun perjantaina 8.10.2010. Jutun pointti oli se, että en kerää spermaani kondomeihin, vaikka Tallinassa vielä noihin aikoihin nimiteltiin suomalaisia örveltäjiä poromiehiksi. Ei ollut minun syyni, että Mongolian presidentti oli juuri edellisenä päivänä käynyt sinun tietämättäsi pääministeri Kivinemen luona poron spermaa kyselemässä.

Mikä on sinun erikoisin panopaikkasi? Ei kai se Tukari2:n seksiosio kuitenkaan?

http://www.tukiasema.org/viewtopic.php? ... 970#p70970

Samassa ketjussa on luettavissa myös Vasso Reinikaisen tekstiä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko