Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Obelixista / kirjoittajien ristiidoista

ViestiKirjoittaja lappalainen » 10.01.2013 20:47

Jännää, mitähän Pertin pikku apulainen tekee.
lappalainen

ViestiKirjoittaja lappalainen » 10.01.2013 21:54

Arvasin mie tuon, päättömänä olet noita purje vene juttusi kirjotellut.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.01.2013 23:20

Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Tehkää treffit Obelixin kanssa niin eiköhän tuo salaisuus selviä.

Joo! Lähetetään Tris treffeille; hän on tavannut ainakin Vasson (VQP) - ja Reinikaisen.

Tris oletko vapaaehtoinen vai täytyykö määrätä? Vamppaat Obelixin ja menet treffeille tarkistamaan pitääkö huhut paikkansa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 23:33

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ystäväiseni, minä en VÄITÄ mitään, minä olen vain sitä mieltä. Jos sinä olet eri mieltä, sille minä en voi mitään. Ratkeamaton, kuten jo kerran aiemmin totesin.

Sama juttu minulla; lisäksi minulle on aivan sama onko Kyllästyneen mielestä VQP ja Obelix sama henkilö vai eikö ole - minun puolestani hän saa pitää oman käsityksensä siinä kuin minä omani.
Sen sijaan luulen, että Kyllästyneellä on syystä tai toisesta kova tarve saada meidät muuttamaan mielipiteemme; hänelle on tärkeää, että uskoisimme häntä ja ottaisimme vastaan hänen käsityksensä tästä asiasta. Miksi se on hänelle tärkeää, sitä en tiedä.

Teidän ajatuksistanne en piittaa, mutta kun te ette suostu pitämään arvailujanne vain ominanne vaan levitätte julkisesti perättömyyksiä - ja sellaisesta minä en (palstan valvojana) pidä.

Minulla ei ainakaan ole tarvetta käännyttää ketään omaan "uskooni". En vain kohteliaisuuden vuoksi jätä vastaamatta minulle kohdistettuihin kirjoituksiin. Tämä olisi loppunut jo aikoja sitten, jos minusta tai Mirristä olisi ollut kiinni.

Lisäys: minulla ei ole minkään valtakunnan mielenkiintoa tehdä herrojen viesteistä vertailevaa teksti- tai tyylianalyysiä. Minulle riittävät omat, ajan kuluessa muodostuneet käsitykseni.
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 10.01.2013 23:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 23:35

lappalainen kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Teidän ajatuksistanne en piittaa, mutta kun te ette suostu pitämään arvailujanne vain ominanne vaan levitätte julkisesti perättömyyksiä - ja sellaisesta minä en (palstan valvojana) pidä.

Ahaa... Se johtuukin moderaattoriudestasi, että haluat toisten uskovan erehtyneensä ja sinun tietävän sekä olevan oikeassa.

No miksei Kyllästynyt poista meidän puupäiden kirjotuksia. Sittenhän se voisi olla oikeassa.

Juuri näin! Tuota minäkin ihmettelen. Meidän tekstit pois ja pää takaisin pensaaseen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 10.01.2013 23:36

Riidankylväjä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Tehkää treffit Obelixin kanssa niin eiköhän tuo salaisuus selviä.

Joo! Lähetetään Tris treffeille; hän on tavannut ainakin Vasson (VQP) - ja Reinikaisen.

Tris oletko vapaaehtoinen vai täytyykö määrätä? Vamppaat Obelixin ja menet treffeille tarkistamaan pitääkö huhut paikkansa.

Obelixin kanssa jäätäisiin vaan dokaamaan ja näkisin pian Obelixen kahtena! Menköön joku raitis.
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.01.2013 23:39

Tris kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Obelixin kanssa jäätäisiin vaan dokaamaan ja näkisin pian Obelixen kahtena! Menköön joku raitis.

Ehkä valtuutamme mr jalsanin siihen. Hänhän jossain vastikään viestissään totesi, ettei hänelle maistu alkoholi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Tris » 10.01.2013 23:44

Nämä siis eivät voi ryypätä keskenään mutta voivat vaikka käydä yhdessä kakalla.
Tris

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.01.2013 23:50

Helmenkalastaja kirjoitti:Minulla ei ainakaan ole tarvetta käännyttää ketään omaan "uskooni". En vain kohteliaisuuden vuoksi jätä vastaamatta minulle kohdistettuihin kirjoituksiin. Tämä olisi loppunut jo aikoja sitten, jos minusta tai Mirristä olisi ollut kiinni.

Noin on kuin Helmis sanoi.
(Paitsi, että minä vähemmän kohteliaana jätän vastaamatta jos haluan - kuten tällä foorumilla tiedetään. :) )
Mirri

ViestiKirjoittaja Kiss » 11.01.2013 00:11

Kyllästynyt on kauhea paljasteleva kyylä! Penkoo toisten ip:t ja tekee niistä täälä tiliä! Kas kun et paljasta sähköpostiositteita samantein todistaaksesi, kuka on kuka.
Vasso on oppinut ja elegantti, obelix vetää tahallaan roolia.
Jos me haluaisimme uskoa, että he ovat sama henkilö, niin millai se olisi sulta pois.

vuodet kuluvat, ystäväni, ehkä me joskus erotamme heidät tai uskomme samaan: he ovat sama henkilö, mitä se sua liikuttaa+
Anna jokaihisen kirjoittaa tahi uskoa mihin haluavat ja lakkaa paljastelemasta ihmisten asuinseutuja.
Kiss

ViestiKirjoittaja Tris » 11.01.2013 00:21

Tapoihisi kuuluu jankata vaikka maailman tappiin.

Mutta tämä ketju alkaa kyllä jo hyytymään kun kenelläkään ei ole mitään uutta... Mistäs sitten puhuttais?
Tris

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 00:25

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Minulla ei ainakaan ole tarvetta käännyttää ketään omaan "uskooni". En vain kohteliaisuuden vuoksi jätä vastaamatta minulle kohdistettuihin kirjoituksiin. Tämä olisi loppunut jo aikoja sitten, jos minusta tai Mirristä olisi ollut kiinni.

Lisäys: minulla ei ole minkään valtakunnan mielenkiintoa tehdä herrojen viesteistä vertailevaa teksti- tai tyylianalyysiä. Minulle riittävät omat, ajan kuluessa muodostuneet käsitykseni.

Kyse ei ole teidän uskomuksistanne vaan siitä, että te levitätte (perätöntä) väitettä jota ette suostu perustelemaan millään tavalla.

Jos sinulla on edes jokin peruste käsityksellesi, mikset kerro sitä/niitä?

Edelleenkään minä en VÄITÄ mitään, minä sanon uskovani. Ei sinun tarvitse uskoa.
Minun todisteeni ovat "aihetodisteita" eikä niiden määrä riitä asian viemiseen tuomioistuinkäsittelyyn.
Minun kirjoituksiani on tällä foorumilla ennenkin (pahantahtoisesti?) vääristelty; en kaipaa sitä.
Voin silti itse olla vakuuttunut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 00:28

Kyllästynyt kirjoitti:Kyse ei ole teidän uskomuksistanne vaan siitä, että te levitätte (perätöntä) väitettä jota ette suostu perustelemaan millään tavalla.

Väität minun levittävän jossakin jotakin väitettä, joten kerro tarkemmin. Mitä olen levittänyt ja missä; ja miten laajalle alueelle olen levittänyt?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 00:30

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Edelleenkään minä en VÄITÄ mitään, minä sanon uskovani. Ei sinun tarvitse uskoa.
Minun todisteeni ovat "aihetodisteita" eikä niiden määrä riitä asian viemiseen tuomioistuinkäsittelyyn.
Minun kirjoituksiani on tällä foorumilla ennenkin (pahantahtoisesti?) vääristelty; en kaipaa sitä.
Voin silti itse olla vakuuttunut.

No kerro sitten edes se, mikä on saanut sinut vakuuttumaan siitä, että Obelix ja VQP ovat yksi ja sama henkilö?

Tapaamiseni VQP:n kanssa ja hänen toimintansa tukarilla sekä Obelixin kirjoittelu täällä.
On ollut myös tiettyjä yksittäisiä viestejä, mutta ne on valitettavasti poistettu enkä siis niihin voi vedota.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kiss » 11.01.2013 00:31

Puhutaan, munsta,Mirristä ja Tristanista, miehistä on jo puhuttu tarpeeksi.

MUN ja Trisin välit on vielä auki, emme ole selvittäneet välejämme, kuka on kenelle mitäkin ja mitkä asiat ovat väärinkäsitystä tahi peitetarinaa.
Samoin on aika ottaa tapetille myös Mirri Ja Kissi, mikä hiertää, mitä voimme tehdä, että asiat olisivat ystävällisessä hengessä läpikäytyjä, vai vieläkö "unohdamme kaiken "
tämä on haaste, ei ole pakko osallistua.
Kiss

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.01.2013 00:34

Kyllästynyt kirjoitti:Jos sinä julkisesti avoimella palstalla ilmoitat käsityksesi olevan, että kaksi eri nimimerkkiä ovat yhden ja saman henkilön aliaksia - sinä levität moista väitettä.

Selvä. Sinä levität samanlaista väitettä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 00:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kyse ei ole teidän uskomuksistanne vaan siitä, että te levitätte (perätöntä) väitettä jota ette suostu perustelemaan millään tavalla.

Väität minun levittävän jossakin jotakin väitettä, joten kerro tarkemmin. Mitä olen levittänyt ja missä; ja miten laajalle alueelle olen levittänyt?

Jos sinä julkisesti avoimella palstalla ilmoitat käsityksesi olevan, että kaksi eri nimimerkkiä ovat yhden ja saman henkilön aliaksia - sinä levität moista väitettä.

Ai vähän samaan tapaan kuin sinä levitit väitettä, että orkkis oli helun sisko?

Minun mielestäni meidän kirjoituksemme eivät ole levittämistä. Olemme yhdessä ketjussa, yhdellä foorumilla keskustelleet aiheesta.
Samalla periaatteella tarkasteltuna myös sinä olet levittänyt tietoa, että mr jalsan on Vasso, vaikkei sinulla ole siihenKÄÄN mitään sen kummempaa perustetta esittää kuin omat teksti-/tyylianalyysisi. Obelix ei mielestäsi voi olla Vasso, koska hän on KERTONUT OLEVANSA PSYKOLOGI/PSYKOTERAPEUTTI ja oliko se vielä Amerikan presidenttikin. Miksi et tuota viimeisintä ole uskonut? On hän kertonut myös olevansa keski-ikäinen (oman päiväkirjansa otsikossa), mutta toisaalta myös nuori mies, joka vielä kymmenen vuotta sitten oli 15-vuotias. *pyörittää päätään*
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 00:42

Kyllästynyt kirjoitti:Mitä tapaamisessanne oli sellaista, että sinä olet saanut siitä muodostettua sen käsityksen, että VQP = Obelix?

Kuten on jo tullut moneen kertaan sanottua, Obelixin ja VQP:n kirjoitustyylit ovat täysin erilaisia; asia jonka sinäkin huomaisit jos viitsisit edes jonkinlaisen tekstianalyysin tehdä.

Vastaan tähän ihan rehellisesti: hänen persoonansa. En toki vielä silloin muodostanut tuota käsitystä, koska en ollut vielä Obelixin viestejä lukenut, mutta kun pääsin "tutustumaan" tähän, olin hyvin pian tunnistavinani tutun tyypin.
Olen jo tuohon viimeisempäänkin väittämääsi vastannut: sekä VQP että Obelix ovat uskoakseni saman irl-henkilön roolihahmoja, hänen käsikirjoittamiaan henkilöitä, joille hän on luonut omat ominaispiirteensä ja sisäistänyt ne. Siksi hänen kirjoituksensa milloin yhtenä, milloin toisena, ovat johdonmukaisia: kyseinen roolihahmo vain on sellainen tyyppi.
Niin kuin näytelmässä (jonka joku on kirjoittanut).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kiss » 11.01.2013 00:48

Minkä helkutin takia Helmiksen pitää puolustaa jatkuvasti itseään Kyllästyneelle. Jos Helmiksellä on "tunne" niin, eihän Kyllästyneelläkään ole kuin"tunne" siitä että kysessä olisi sama/tai eri henkilö.
Helmistä kuuntelee ja jää miettimään, sinua Kyllästynyt ei oikein jaksa kuunnella, eikä ajatella, mitä toistelet.
Helmis on osoittanut huomattavaa ylivertaisuutta sinuun nähden ja hänen kommenttejaan joutuu oikein pohtimaan -että niin, oisko noinkin toi asia!
Kiss

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.01.2013 00:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Ai vähän samaan tapaan kuin sinä levitit väitettä, että orkkis oli helun sisko?...

Helu on ainakin kerran nimittänyt Orkkista sisarekseen. Kyse ei siis ollut minun tulkinnastani tai keksimästäni yhteydestä.
Helmenkalastaja kirjoitti:... Minun mielestäni meidän kirjoituksemme eivät ole levittämistä. Olemme yhdessä ketjussa, yhdellä foorumilla keskustelleet aiheesta...

Mitä teidän keskustelunne sitten on, ellei asian levittämistä muidenkin nähtäväksi? Julkinen keskustelu on aina asian/aiheen/väitteen/teorian levittämistä.

Jos halusitte keskenänne keskustella ajatuksistanne, miksette käyttänyt yksityisviestejä?
Helmenkalastaja kirjoitti:... Samalla periaatteella tarkasteltuna myös sinä olet levittänyt tietoa, että mr jalsan on Vasso, vaikkei sinulla ole siihenKÄÄN mitään sen kummempaa perustetta esittää kuin omat teksti-/tyylianalyysisi. Obelix ei mielestäsi voi olla Vasso, koska hän on KERTONUT OLEVANSA PSYKOLOGI/PSYKOTERAPEUTTI ja oliko se vielä Amerikan presidenttikin. Miksi et tuota viimeisintä ole uskonut? On hän kertonut myös olevansa keski-ikäinen (oman päiväkirjansa otsikossa), mutta toisaalta myös nuori mies, joka vielä kymmenen vuotta sitten oli 15-vuotias. *pyörittää päätään*

Kaikkea Obelixin sanomaa ei pidä ottaa totuutena, mutta vuosien kuluessa on hänen kirjoituksistaan tullut hyvin esiin mm. se, että hän todellakin on psykologi/psykoterapeutti - ja mr jalsan voi itse tulla kumoamaan minun väitteeni jos tietää sen olevan perätön.
Olen valmis pyytämään nöyrimmäisti anteeksi mr jalsanilta jos hän haluaa/kehtaa kertoa miten tuo asia oikein on.

Toki minäkin olen valmis tarkistamaan kantani, jos saan jotakin faktoja, jotka osoittavat minun olevan käsityksineni väärässä. Sellaisia minulle ei kuitenkaan ole esitetty.
Ja huomaa! minä olen alunperin vain lähtenyt omaa epäilystäni tarkistamaan, valmiina uskomaan minua paremmin tietäviä (silloin luulin heitä vielä löytyvän). Jos olisin kunnollista tietoa saanut, olisin jättänyt asian välittömästi siihen. Tämä pätee siis edelleen.

Kyllästynyt kirjoitti:Selkokielellä: Sinulla ei siis ole esittää mitään muuta perustetta tai todistetta kuin oma tunteesi.

Tuohon verrattuna eri puolelle Suomea viittaavat IP-osoitteet ovat suorastaan musertava todiste päinvastaisesta.

Ai koska IP-osoitteet eivät valehtele? Nekään? Älä nyt naurata.

Ei tämä johda mihinkään, menen nukkumaan.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko