Obelixista / kirjoittajien ristiidoista ym.

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Käsitöistä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 19:05

Kyllästynyt kirjoitti:Ei ole mitään syytä olettaa, että VQP ja Obelix olisivat sama henkilö.

VQP/Reinikainen on helsinkiläinen purjeveneen omistaja joka käy Tukiasema-tapaamisissa, harrastaa ruoanlaittoa ym. eikä missään tapauksessa ole psykologi tai psykoterapeutti.

Obelix ei asu Helsingissä, on ammatiltaan psykologi/psykoterapeutti, harrastaa metsästystä - eikä liene koskaan kirjoittanut Tukiasema.org -palstalla.

Heidän kirjoitustyylinsä eivät edes muistuta toisiaan.

Et vakuuttanut minua.

Minun silmiini heidän kirjoitustyylinsä ovat huomattavan samankaltaiset. He hyökkäävät samalla tavalla muiden, naiskirjoittajien (erityisesti Mirrin) kimppuun. Se tapa, millä VQP aikoinaan hyökkäsi minun kimppuuni helun ensimmäisellä tukarilla on mielestäni täysin identtinen hänen nykyisen tyylinsä kanssa.
Tällä foorumilla Obelix on Psykopatologian suojeluksessa vain kyennyt päästämään härskiytensä ja antipatiansa valloilleen laajemmassa mittakaavassa kuin tukarilla. Hän voi tukarilla keskittyä luomaan profiiliaan purjeveneen omistajan / kulinaristin suuntaan.

Reinikainenhan ei enää nykyään ole sama kuin VQP. Alkuun oli, mutta melko varhaisessa vaiheessa Reinikaisesta tehtiin nikki, jonka takana henkilö vaihtelee.

Luin Kyllästyneen tällä välillä tulleen kirjoituksen. Mistä tiedät Mr. Jalsanin olevan VQP?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 19:13

Tukiasema.net on jo liki perustamisestaan lähtien ollut non-transparentti foorumi,
jolla saattaa olla paljon monlaista pimeää ja epärehellistä yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lappalainen » 05.01.2013 19:15

Kyllästynyt unohtaa sanoa "minun mielestäni".
Jos sinä olet jotain mieltä tuossa yhdestä, se ei ole totuus.
Sun vakuuttelusi on vaan kirjoituksia kirjoitusten joukossa eikä niillä ole sen enempää totuuden arvoa kuin meidän muidenkaan kirjoituksilla.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 19:15

Psykopatologia kirjoitti:1. En itse tiedä tavanneeni VQP:tä enkä Obelixia, enkä tiedä tuntevani heitä.

2. En tiedä myöskään valehdelleeni. Milloin ja miten?

1. Minä olen tavannut VQP:n ja hän kertoi tavanneensa sinut useastikin. Hänen kertomuksensa oli siinä määrin vakuuttava, että uskon häntä. Ehkä sinä et tosiaan tiedä tavanneesi häntä.

2. No, joudun ehkä ottamaan tässä kohtaa sanani takaisin ja tarkentamaan. Sinä kiemurtelet ja väistelet ja annat - tahallasi? - ihmisille syntyä vääriä käsityksiä jättämällä sanomasi leijumaan ilmaan. Ehkä se on ammattisi vaikutusta... Sinä et myöskään pyri edistämään totuudellisuutta foorumillasi (paitsi silloin, kun sinun sanomasi asetetaan kyseenalaiseksi).
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 05.01.2013 19:17

Helmenkalastaja kirjoitti:Sinä et myöskään pyri edistämään totuudellisuutta foorumillasi (paitsi silloin, kun sinun sanomasi asetetaan kyseenalaiseksi).

Vaikuttaa pyrkimykseltä diktatuuriin :?
vladimir1

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 05.01.2013 19:21

Pyh, en tiedä enää mistään mitään. Eniten hämmästyttää miten ketju käsityöharrastuksesta muotoutuu aivan omituiseksi. Voisiko tämän ketjun katkaista siitä kohtaa missä keskustelu muuttui tällaiseksi ja laittaa se omaan ketjuunsa?
vladimir1

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 19:23

Hyvä ajatus! Läpinäkyvyyden edistämiseksi toivoisin silti, ettei tätäkään osaa ketjusta hävitettäisi kokonaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 19:27

vladimir1 kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Sinä et myöskään pyri edistämään totuudellisuutta foorumillasi
(paitsi silloin, kun sinun sanomasi asetetaan kyseenalaiseksi).

Onko esimerkkiä todellisuuden epä-edistämisestä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 19:29

Helmenkalastaja on tuonut esiin myös tavanneensa Obelixin
ja että tämä ei ole psykologi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 05.01.2013 19:30

Psykopatologia kirjoitti:
vladimir1 kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Sinä et myöskään pyri edistämään totuudellisuutta foorumillasi
(paitsi silloin, kun sinun sanomasi asetetaan kyseenalaiseksi).

Onko esimerkkiä todellisuuden epä-edistämisestä?

Ei, mutta Helmenkalastajalla ilmeisesti on. Hänhän sinua todellisuuden epä-edistäjäksi sanoi. Minä vain totesin, että mikäli niin on, se vaikuttaa pyrkimykseltä diktatuuriin.
vladimir1

ViestiKirjoittaja lappalainen » 05.01.2013 19:45

Kyllästyneen lapsen uskolla voisi kaiken uskomisen lisäksi uskoa myös Jumalaan.
Miksi se usko on poissuljettu kun muuten näyttää kaikki uppoavan?
lappalainen

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 19:46

Psykopatologia kirjoitti:Helmenkalastaja on tuonut esiin myös tavanneensa Obelixin

Tämäkö on sitä totuudellisuuden edistämistäsi? (Huom! ei todellisuuden)?
En ole tuonut esiin tavanneeni Obelixia - ellei hän ole VQP, jonka sen sijaan olen tavannut.
Hänen mahdolliseen psykologiuteensa en ole ottanut kantaa.

Obelixin viimeisimmät viestit ovat paradoksaalisesti omiaan vakuuttamaan minut siitä, että hän ei todellakaan ole VQP.
Tätä käsitystäni tukevat myös Mr. Jalsanin viestit tälle foorumille (olen käynyt niitä nyt läpi).
Jos Obelix todella on mielenterveysalan koulutuksen saanut henkilö, niin alas on vajonnut...

Psykopatologia, minulla ei ole tapana ottaa viestejä muistiin vedotakseni niihin myöhemmin (ehkä pitäisi ottaa tavaksi?),
mutta lupaan tuoda ilmi, kun huomaan esimerkkejä pyrkimyksestä olla edistämättä totuudellisuutta foorumillasi, jos sellaisia oikeasti kaipaat.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kiss » 05.01.2013 19:55

Hip, hip, HURAA, Hip, Hip, HURAA!
Wasso!! sää tiedät, että mää tiedän.
Kiss

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.01.2013 19:56

Helmenkalastaja kirjoitti:- -
Obelixin viimeisimmät viestit ovat paradoksaalisesti omiaan vakuuttamaan minut siitä, että hän ei todellakaan ole VQP.
Tätä käsitystäni tukevat myös Mr. Jalsanin viestit tälle foorumille (olen käynyt niitä nyt läpi).
- -

Hyvä.

Hän (Obelix) on koko ajan kirjoittanut tyrmäävällä tyylillään, minkä tyrmäävyysasteessa on tosin jonkin verran ajoittaista vaihtelua. Ehkä et ole ollut foorumilla vielä niin pitkään, että olisit ehtinyt kaiken käymään läpi. Niminerkki on myös vaihtunut hänen oltuaan välillä foorumilta jonkin aikaa pois. En tiedä, onko niitä vanhoja ei käytössä olevien nimimerkkien kaikkia veistejä enää tallella.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 05.01.2013 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Jail » 05.01.2013 19:56

Minä puolestaan epäilen ihan kaikkia.

Eniten, kuitenkin koen olevani itse hyvinkin epäilyttävä.

Kuka kukin on? Ken sen tietää kenpä tietäis sen, ken arvaisi...
Jail

ViestiKirjoittaja lappalainen » 05.01.2013 20:02

Voi taivas, äkkiäpä se helmenkalastaja käänsi takkinsa vaikka loppuiko lääkkeen vaikutus?
Vaihtuuko mieli taas, kun on iltalääkkeen aika`?

Mun nikkini Luukkonen voi poistaa, jätä kirjoitukseni kuitenkin. Luen niitä välillä ja muistan, että olen sentäs onnellinen, kun en ole vajonnut niin alas kuin suurin osa tämän foorumin kirjoittajista.

'ps kunnialoukkaus tuskin pätee tällä foorumilla, olette syyntakeettomia hulluja. Loppu mun osalta.
Kiitos Herra, kun olet säilyttänyt järkeni valon näiden hullujenkin joukossa.
lappalainen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 20:03

19:03
Helmenkalastaja kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Helmenkalastaja on tuonut esiin myös tavanneensa Obelixin

En ole tuonut esiin tavanneeni Obelixia - ellei hän ole VQP, jonka sen sijaan olen tavannut.

Jos Obelix todella on mielenterveysalan koulutuksen saanut henkilö, niin alas on vajonnut...

Psykopatologia, minulla ei ole tapana ottaa viestejä muistiin vedotakseni niihin myöhemmin (ehkä pitäisi ottaa tavaksi?),
mutta lupaan tuoda ilmi, kun huomaan esimerkkejä pyrkimyksestä olla edistämättä totuudellisuutta foorumillasi, jos sellaisia oikeasti kaipaat.

Re: Feminismi
Kirjoittaja Helmenkalastaja » 30.11.2012 23:01 viewtopic.php?f=16&t=6455&hilit=feminismi&start=280

Molemmat kirjoittavat edelleen tukarilla (eri nikeillä kuin täällä), Riidankylväjä tosin vähemmän nykyään.
Obelixin olen tavannut. Hän on minua vanhempi.
Vahvasti epäilen, että Riidankylväjänkin ikä huitelee jossain kolmenkymmenen "paremmalla puolella".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.01.2013 20:10

Tukiasema.netissä Helmenkalastaja kirjoitti 4.12.2013 ("Hakekaa sikanne kotiin" http://tukiasema.org/viewtopic.php?f=17&t=2971),
että Obelix ei ole psykologi. Ko. viesti on poistunut hermeksen viestin jäljestä.

19:49 Siis Helmis.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.01.2013 20:22

Psykopatologia kirjoitti:19:03
Helmenkalastaja kirjoitti:

Re: Feminismi
Kirjoittaja Helmenkalastaja » 30.11.2012 23:01 viewtopic.php?f=16&t=6455&hilit=feminismi&start=280

Molemmat kirjoittavat edelleen tukarilla (eri nikeillä kuin täällä), Riidankylväjä tosin vähemmän nykyään.
Obelixin olen tavannut. Hän on minua vanhempi.
Vahvasti epäilen, että Riidankylväjänkin ikä huitelee jossain kolmenkymmenen "paremmalla puolella".

Okei. Tuossa vaiheessa uskoin Obelixin olevan VQP. Mikä on siis edelleen yksi mahdollisuus. Mitään ei ole täysin vastaansanomattomasti osoitettu, valitettavasti ei sen paremmin puolesta kuin vastaankaan. Missä olen sanonut, ettei hän ole psykologi? Löytänet siitäkin esimerkin...
Läpinäkyvyys on vielä kaukainen tavoite, jos tavoite ollenkaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.01.2013 20:36

Kyllästynyt kirjoitti:
Heidän kirjoitustyylinsä eivät edes muistuta toisiaan.

Kirjoitustyyliään voi yrittää muuttaa, mutta siinä on vaikea onnistua niin hyvin, ettei mistään tai koskaan kiinni jäisi.

Kyllästynyt, oletko lukenut Reinikaisen tekstejä? Kyseinen modenikki on tunnetusti VQP:n (ent. Vasso Q. Para) luoma, muttei muistuta VQP:n kirjoitustyyliä pätkääkään. Mitenkään ei Reinikaisen kirjoitustyylistä olisi arvattavissa, että Vasso oli sen takana - ja kuitenkin oli. Kun Reinikainen sattuu nykyisin kirjoittamaan, sen kirjoitustyylin takana tuskin nykyisinkään on kuka milloinkin, vaan yksi henkilö tuottaa Reinikaisen 'reinikais-tyyliset' tekstit. Arvaan, että se yksi henkilö on sama, joka aikanaan loi moderaattori Reinikaisen ja jäljitteli varsin taitavasti yhden tunnetun Reinikaisen tyyliä.

Mutta siis; mielestäni VQP ansaitsee onnittelut kyvykkyydestään muuttaa kirjoitustyyliä - ja jäljitellä toista 'hahmoa', kuten tässä tapauksessa on nähty. Moderaattori Reinikaisen ilmestyttyä foorumille Vassoa tuskin olisi tunnistettu Reinikaisen leppoisilta vaikuttaneiden tekstien takaa, ellei hän itse olisi kertonut olevansa moderaattori nimeltään Reinikainen.

Minulle Obelixista tulee mieleen VQP nettikäyttäytymisineen, sille asialle en mahda mitään. Ja tulee mieleen silti, vaikka tällä foorumilla nähdään moukkamaista käyttäytymistä ja toisella foorumilla viimeisen päälle 'herrasmiesmäistä' esiintymistä robinhood -juttuineen...
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko