'Kriitikon' julkaisu

Re: 'Kriitikon' julkaisu

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.08.2011 19:32

Kyllästynyt kirjoitti:jos joku kirjoittaa tarinan, julkaisee sen ja kalastelee sillä kehuja, on kenellä tahansa lupa arvioida sekä arvostella sepitettä.
Etenkin kun kyseistä tarinaa markkinoidaan "aitona ja rehellisenä kuvaksena" - vaikka aitoa tai rehellistä kuvausta ei kyseinen tekele ole nähnytkään.

Nyt valehtelet. Tiedät hyvin kirjan olevan kerrontaa kirjoittajan omasta elämästä. Kuvaus ihmisen elämästä on aitoa ja rehellistä, eikä sepitettä ollenkaan, vaikkei se sisälläkään kaikkea elämässä tapahtunutta (ja vaikkei sinua mainitakaan...).

Kuvaus ihmisen elämästä ei muutu epärehelliseksi sillä, että sieltä puuttuvat tapahtuneet ja tehdyt asiat, jotka sinä haluaisit lukea sieltä. Onhan elämässä voinut tapahtua ja kirjoittaja voinut tehdä vaikka mitä kaikkea mitä päiväkirja ei kerro; kirja kun on nimenomaan päiväkirjasta koottu. Ei päiväkirjakaan ole epärehellistä ja epäaitoa kerrontaa tai sepitettä, vaikkei siellä ehkä kerrota läheskään kaikkea (ja vaikkei sitä ole kirjoitettu sinun tahtosi mukaisesti).
Mirri

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 17.08.2011 19:39

Miksi joku säälisi Hermittiä?
maanvaiva

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 17.08.2011 19:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Crocodile Gena kirjoitti:... En jaa PP:n käsitystä säälipisteistä.

Oletko lukenut Hermitin kirjaa?

Voin vakuuttaa, että kaikki ne positiiviset kommentit joita joku on siitä kirjoittanut sisältävät säälipisteitä.

En ole lukenut, vielä. Löysin nettiversion ja lueskelen sikäli kun jaksan ja viitsin.

Mielenkiintoista, että kirjaa kuitenkin on arvosteltu, mikä ei tietääkseni ole itsestäänselvää omakustanteen kohdalla.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 17.08.2011 19:45

Kaikki suuret teokset ovat aluksi saaneet myrskyisän vastanoton kriitikkojen taholta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.08.2011 20:19

Kyllästynyt kirjoitti:"Kuntoutujan tie" ei ala sanoilla "Olipa kerran", mutta siitä huolimatta Hermitin kirjaa voi aivan hyvin kutsua sepitteeksi, niin kaunisteltu ja epärehellinen kuvaus hänen päivistään se on, ettei sillä ole totuuden tai aitouden kanssa enää mitään tekemistä.

Jopas...! Olet kertomastasi päätellen roikkunut kirjoittajan perässä tarkkailemassa hänen päiviään.
Mirri

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 17.08.2011 20:39

Ja sinuako nyt suuresti harmittaa, kun hermit ei maininnut sinua kirjassaan?
maanvaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.08.2011 20:42

Kyllästynyt kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kaikki suuret teokset ovat aluksi saaneet myrskyisän vastanoton kriitikkojen taholta.

Älä viitsi Riidankylväjä edes leikilläsi puhua tuollaista.

Ainakin (aluksi osin) ristiriitaisen, mm. Seitsemän veljestä ja Tuntematon sotilas.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 17.08.2011 21:02

Nimimerkeistä on "nimellä" esillä vain Geo, joka tuki kirjoittajaa pitkin tietä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.08.2011 22:04

Kyllästynyt kirjoitti:Kun yritin oikaista Geon väitettä kyseisestä kreationismia Puolan koulujen opetussuunnitelmaan haluavasta kasvitieteilijästä/EU-poliitikosta, Geo ryhtyi solvaamaan minua "paskan voimalla käyväksi mankeliksi".

Ja silti Geo on päässyt kirjaan sen kirjoittajan elämän kannalta tärkeänä ihmisenä... Varmaan sekin aikamoinen loukkaus sinua kohtaan; mainita nyt kirjassa sinua solvannut nimimerkki kertomatta miten hän on solvannut sinua.

Taidan minä nyt olla sen verran keljulla tuulella, että on varmaan viisainta pysytellä poissa tältä foorumilta...
Mirri

ViestiKirjoittaja Crocodile Gena » 17.08.2011 22:12

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Kun yritin oikaista Geon väitettä kyseisestä kreationismia Puolan koulujen opetussuunnitelmaan haluavasta kasvitieteilijästä/EU-poliitikosta, Geo ryhtyi solvaamaan minua "paskan voimalla käyväksi mankeliksi".

Ja silti Geo on päässyt kirjaan sen kirjoittajan elämän kannalta tärkeänä ihmisenä... Varmaan sekin aikamoinen loukkaus sinua kohtaan; mainita nyt kirjassa sinua solvannut nimimerkki kertomatta miten hän on solvannut sinua.

Taidan minä nyt olla sen verran keljulla tuulella, että on varmaan viisainta pysytellä poissa tältä foorumilta...

En ymmärrä tätä logiikkaa. Olisitko sinä halunnut tulla ko. kirjassa mainituksi? Vaikea uskoa ihmisestä, joka sai henkiset itkupotkuraivarit, kun uskalsin lainta (l. kuten sinä sanot, kopioida) sinua ts. nimimerkkiäsi tällä foorumilla.
Crocodile Gena

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.08.2011 22:50

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ja silti Geo on päässyt kirjaan sen kirjoittajan elämän kannalta tärkeänä ihmisenä... Varmaan sekin aikamoinen loukkaus sinua kohtaan...

Millä sinut Mirri saisi uskomaan, etten minä halua tulla mainituksi Hermitin kirjassa. Tarkemmin sanoen, en halua minua tai nimimerkkiäni liitettävän millään tavalla Hermitiin; en hänen kirjassaan, en hänen blogissaan, en IRC-galleriassa - enkä missään muuallakaan.

Mielestäsi kirjassa kuitenkin pitäisi ehdottomasti näkyä miten verisesti kirjoittaja on päiväkirjavuosiensa aikana loukannut juuri sinua, ja kun ei näy, sanot kirjaa epärehelliseksi; niin olen ymmärtänyt. Mutta ehkä olen käsittänyt väärin.

Kirja-arvosteluissasi sinä nimenomaan liität vahvasti itsesi kirjaan ja sen kirjoittajaan - vaikka vain K:na. Aivan kuin kukaan ei käsittäisi sinun puhuvan kirjoittamissasi 'kritiikeissä' itsestäsi...
Mirri

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista