Hurskastelua helun palstalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Hurskastelua helun palstalla

ViestiKirjoittaja koirassairas » 20.06.2011 08:57

Ihan aiheellinen kysymys, minulla on taipumus päkistää painajaismaisia lausehirviöitä. Marttyyripa hyvinkin.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 09:02

Tautofonian uhallakin korrelaatti pitää toistaa.

Siis näinkö?

Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri,
sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen marttyyrin (hänen) kunnioituksen(sa),
ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen marttyyrin kunnioituksen (sen).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 09:30

Mirri kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta, jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin vaikka itsemurhan, kuin tottelisi. vaikka kuinka kokeekin tärkeänä saada jatkossakin osallistua keskusteluun. Siksi protestoitaessa ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä useammin alistuu käskytettäväksi, sitä enemmän ja nopeammin alkaa orja saada herransa elkeitä itsekin.

Jos kukaan ihminen, minään maailmanaikana, missään päin maailmaa, ei olisi toiminut uhkarohkeasti,
niin monta hyvää asiaa olisi maailmassa jäänyt tapahtumatta.

Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri, sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa, ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen sen.

Tätä minä sanoisin jalustalle nostamiseksi;
tällä kertaa nostamisen kohteena on toiselta palstalta
häiriköinnin vuoksi bannin saanut kirjoittaja.

Viitataanko tässä tukari2:een ja Kyllästyneeseen?

Tällöinhän häiriköinnin moodia kantaa helu, ja
mainittu jalustalle nostaminen on myös tervettä
kunnioitusta ansioiden mukaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.06.2011 10:31

Psykopatologia kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
koirassairas kirjoitti:Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta, jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin vaikka itsemurhan, kuin tottelisi. vaikka kuinka kokeekin tärkeänä saada jatkossakin osallistua keskusteluun. Siksi protestoitaessa ei ole enää mitään menetettävää.

Mitä useammin alistuu käskytettäväksi, sitä enemmän ja nopeammin alkaa orja saada herransa elkeitä itsekin.

Jos kukaan ihminen, minään maailmanaikana, missään päin maailmaa, ei olisi toiminut uhkarohkeasti,
niin monta hyvää asiaa olisi maailmassa jäänyt tapahtumatta.

Sitä suurempi despootin häpeä, mitä puhdassydämisempi marttyyri, sillä sitä vähemmän kenenkään tarvitsee tehdä ansaitakseen hänen kunnioituksensa, ja sitä enemmän tarvitsee tehdä menettääkseen sen.

Tätä minä sanoisin jalustalle nostamiseksi;
tällä kertaa nostamisen kohteena on toiselta palstalta
häiriköinnin vuoksi bannin saanut kirjoittaja.

Viitataanko tässä tukari2:een ja Kyllästyneeseen?

Tällöinhän häiriköinnin moodia kantaa helu, ja
mainittu jalustalle nostaminen on myös tervettä
kunnioitusta ansioiden mukaan.

Minä oletin Koirassairaan kirjoittaneen Bethistä, koska hänen viestinsä oli heti minun viestini perässä. Mutta saatoin käsittää väärin. Ainakin päätellen siitä, että hän kehottaa minua kysymään Kuuttarelta jotakin, jotten vetäisi vääriä johtopäätöksiä...

On sen verran sekava keskustelu, ja 'nimiä'vilisee liikaa, että minun lienee viisainta lopettaa keskustelu; olen luultavasti täysin pihalla. Kun ei tämäkään asia ilmeisesti mennyt näin; että Koirassairas olisi mitenkään viitannut minun viestiini, tai puhunut asiasta, josta minä hänen viestinsä edellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 10:45

M,
Olisiko Bethiin voitu viitata erityisenä kunnioitusta herättävänä marttyyrinä?
Epäilen vieläkin "naikkosen" korrelaatteja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 10:57

aussi kirjoitti:koirassairas kirjoitti:Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta,
jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin ..

paitovei*
Tuo muuten on suora lainaus kirjasta, eikä ks:n omaa tekstiä.

Kunnioituksen puute voi olla myös harhaista, kuten esimerkiksi silloin,
jos joku ei kunnioita vaikkapa Raimo Sailasta.
_______

Vastaavasti kunnioitus voi olla "falskia" yms, kuten Mirrin "kunnioitus"
(yms.) helua kohtaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja koirassairas » 20.06.2011 11:33

aussi kirjoitti:koirassairas kirjoitti:Jokainen, joka ei suostu ottamaan vastaan määräyksiä joltakulta, jota ei pysty kunnioittamaan ihmisenä, tekee mieluummin ..

paitovei*
Tuo muuten on suora lainaus kirjasta, eikä ks:n omaa tekstiä.

Nyt repes! :lol: Kerros nyt ihmeessä, että mistä kirjasta? Tinttelintuura? Kysykää nyt siltä Moonikseltanne että mitä viestissäni lukee, älkääkä tehkö vääriä johtopäätelmiä.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.06.2011 11:57

Höpötyksen sijaan voisit selventää, ketä tarkoitat martyyrillä (edellä)
ja ketä despootilla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 21.06.2011 13:16

Sairas palsta, sairasta toimintaa.
Leimatkoon vaan totuuden hulluudeksi.
-

Tavoite on nyt saavutettu: olen tuhoutunut. Onneksi olkoon.
Lähetän kaikille halukkaille, kahvitteluissa näkymättömille, kiitos-kortin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2011 14:36

Psykopatologia kirjoitti:Höpötyksen sijaan voisit selventää, ketä tarkoitat martyyrillä (edellä)
ja ketä despootilla.

Miksi naikkonen (yhä) vastailee muuta mutta ei selvennä
tätä olennaista epäselvyyttä.

Tämä ei ole hyvän keskustelutavan mukaista.
Eri asia on tietysti, jos lanttu ei leikkaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.06.2011 17:06

Biancaliina kirjoitti:Sairas palsta, sairasta toimintaa.
-

Tarkoitatko, että Tukari2 on tuhonnut sinut jollakin tavoin? Kuulostaa kummalliselta ajatukselta, eikä oikein uskottavaltakaan; olisi kiva tietää millä nimimerkillä olet kirjoitellut siellä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 21.06.2011 21:29

Mirri kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Sairas palsta, sairasta toimintaa.
-

Tarkoitatko, että Tukari2 on tuhonnut sinut jollakin tavoin? Kuulostaa kummalliselta ajatukselta, eikä oikein uskottavaltakaan; olisi kiva tietää millä nimimerkillä olet kirjoitellut siellä.

Toivon, että olen harhainen mihin auttaa lääkitys.
Vaikea vastata; en tiedä (kaikesta) mikä totta, mikä ei.
On asioita (netissä), mitä vaikea ymmärtää tai sulattaa.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 17:57

Eräs on tietävinään jotain, mikä ei edes hänelle kuulu ja jos kuuluu, niin antaa vaan tulla s.postilla/kirjeessä todisteet.
Yksi puhuu kostosta ja jostain helvetin ihmiskokeista (älä nyt vaan sano, että viljelet tuollaisia paskapuheita ympäriinsä).
Itse en harrasta satunnaisia ihmiskokeita, eikä valitut palat liity minuun mitenkään (kuoletko itse kohta *hali*).
Itse master suoltaa toisten yksityisiä tietoja minne sattuu ja häipyy vaan.
Toinen tietää mitä muut googlettelee ja räkättävät siellä minkä ehtivät. Sick. Sick. Sick.
Jo(i)llain on sairaalloinen pakkomielle palata vuosikausien taakse, manipulaatio-hetkiin.
Piti vissiin vähän viljellä, että saatiin taas persoona(llisuus), mikä revittiin irti.

Sitten on tämä yksi kuka on tietävinään minun "palojen loksahtamisesta", niin että voi oikein väittää mieltymysten muuttuvan.

Yksi on oikeassa, siinä että kys. palstalla on hyökätty yhden kirjoittajan kimppuun.

Itsepuolustus tulee jälkijunassa. En viitsi nikkejä kirjoitella, keneen kolahtaa niin kolahtaa.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 22.06.2011 22:25, muokattu yhteensä 9 kertaa
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 18:00

En ole koskaan väittänyt, että minusta ei saa mitään kirjoittaa ja minä saan kirjoittaa kaikista.
Painotan vielä kerran: sinä et enää harjoita väärinkohtelua ja/tai käytä hyväksi.

Jos en kelpaa, niin en kelpaa. Onhan niitäkin kelle kelpaan.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 20:07

Uskaltaako tuo sanoa suoraan.
Jos näen aitoa katumusta, kuulen aidon anteeksipyynnön; niin kyllä minä annan anteeksi.

Ehkä se syyllisyys sieltä joillekin iskee, kun huomaavat että osaankin kuunnella, keskustella, kysyä, nauraa, tehdä ruokaa...
Että olenkin oikeastaan ihan kiva, huumorintajuinen, aktiivinen, osallistuva. Empaattinenkin, tulistumisesta huolimatta.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 22.06.2011 22:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2011 20:26

Biancaliina, Tukari2:sta koskevat kirjoituksesi ovat mielestäni vähintäänkin outoja ja kummallisia, suorastaan 'päättömiä'. Sinähän olet lopettanut Tukarilla kirjoittamisen jo aikoja sitten; ainakaan Biancaliinaa ei siellä ole näkynyt.

Mahdatko edes kirjoittaa kokemuksistasi kyseisellä foorumilla, vai jostakin ihan muusta; viestisi ovat siihen malliin sekavia, että niitä on vaikea ymmärtää.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 20:31

Mirri kirjoitti:Biancaliina, Tukari2:sta koskevat kirjoituksesi ovat mielestäni vähintäänkin outoja ja kummallisia, suorastaan 'päättömiä'. Sinähän olet lopettanut Tukarilla kirjoittamisen jo aikoja sitten; ainakaan Biancaliinaa ei siellä ole näkynyt.

Mahdatko edes kirjoittaa kokemuksistasi kyseisellä foorumilla, vai jostakin ihan muusta; viestisi ovat siihen malliin sekavia, että niitä on vaikea ymmärtää.

Et taida muistaa, sinähän kirjoitit nikilleni, että katsot oikeudeksesi kutsua minua Biancaliinaksi (sorry, en muista sanatarkkaan). Lisäksi kirjoittelit jotain ihan ihmelauseita, mitkä kyllä voittavat mennen tullen omani.
Sellaisten lukemisesta (kun koko joukko hyökkää); tulee lukijalle itselleen, vähintäänkin hemmetin sekava olo.
Ei sinun tarvitse uskoa, mutta viime syksynä (ja siitä eteenpäin) kys. palstalla kirjoiteltiin vaikka mitä.
Luuletko, etten mennyt sekavaksi jostain saakelin ihmiskoe-kirjoituksista yms.
-

Valehtelua ja teeskentelyä en oikein siedä.
En myöskään huonoa kohtelua (ainakaan sillä perusteella, että: "etkö vieläkään oivalla").
Mitäs sitten vaikka oivallan; huonot puoleni on ja pysyy. Tietysti käytös on tietyllä tapaa muuttunut, kiitos hoidon.

Nyt kun asioista puhutaan, kaikki on "kuin ei mitään".
Kun puhutaan rikollisuudesta, niin ollaankin sitä mieltä, että mitäs sinne poliisille menemään.
Vaikka sitä ennen eräskin laukoi kuinka hän ei viitsisi väittää vastaan tietyssä asiassa.
Tietääkseni en ole mitään sellaista tehnyt, mitä hän epäsuorasti väittää...

Usko tai älä.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 20:43

Se kaikki on kuin teatteria. Itse en enää jaksaisi sellaista harrastaa, muualla kuin teatterissa (lavalla).

Tiedätte uskomattoman paljon toisistanne. ("Pahimmatkaan tekstiviestisi...")
Onhan olemassa ne tyhjät kahvittelut ja lentokonematkat (hänkin siellä, ketä ihmetyttää norsut).

En ole niin ääliö, kuin jotkut luulee. Vieläkös siellä riekutaan hienosta manipulaatiosta?
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.06.2011 20:58

Biancaliina kirjoitti:Et taida muistaa, sinähän kirjoitit nikilleni, että katsot oikeudeksesi kutsua minua Biancaliinaksi (sorry, en muista sanatarkkaan).

Ok; muistan tuon keskustelun päiviksessäsi. Tosin muistan sen toisin kuin sinä; en katsonut oikeudekseni kutsua sinua Biancaliinaksi, mutta minusta tuntui mukavalta käyttää päiväkirjassasi sitä nimimerkkiä - minulle entuudestaan tuttua, ja mielestäni sinulle sopivaa. Sinun mielestäsi asia oli ok; hyväksyit sen, että minusta tuntui mukavalta puhutella sinua Biancaliinana vaikka olitkin muuttanut nikkisi joksikin toiseksi. Näin siis minun muistini mukaan.

Millä nimimerkillä kirjoitit silloin, kun kyselin päiviksessäsi, että voinko sanoa sinua edelleen Biancaliinaksi? Minä en muista ollenkaan, siksi kysyn.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 22.06.2011 21:20

Mirri kirjoitti:Millä nimimerkillä kirjoitit silloin, kun kyselin päiviksessäsi, että voinko sanoa sinua edelleen Biancaliinaksi? Minä en muista ollenkaan, siksi kysyn.

En halua kertoa. Kys. nikkiä ei enää ole, enkä voi kirjoittaa kys. palstalle.
Biancaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko