Hurskastelua helun palstalla

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Hurskastelua helun palstalla

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 16.06.2011 09:44

koirassairas kirjoitti:Noniin, onpas taas ensiluokkaista vertaistukea siellä. Kukaan ei kritisoi, saatikka kukaan modeista ei poista, Saxpin taikauskoisia, hoitovastaisia ja harhaluuloisia kommentteja ketjusta, jossa pyydetään apua ja tukea pahaan oloon.

Miksi et itse korjaa vertaistukea paremmaksi, jos kerran käyt ketjua lukemassa?
Vai oletko sinäkin kirjoituskiellossa...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 11:30

Valkosiipi, harmi että olet kirjoituskiellossa. Minä en ole. Lähdin itse tuolta jokin aika sitten, joten minulla ei ole sinne enää tunnusta, ja uudet eivät pääse rekisteröitymään, joten 1+1=?
koirassairas

ViestiKirjoittaja Regan » 16.06.2011 12:54

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 16.06.2011 14:03

koirassairas kirjoitti:Valkosiipi, harmi että olet kirjoituskiellossa. Minä en ole. Lähdin itse tuolta jokin aika sitten, joten minulla ei ole sinne enää tunnusta, ja uudet eivät pääse rekisteröitymään, joten 1+1=?

Ok koirassairas. Sitten lienee aika hyvin perusteltua miettiä tuota asiaa täällä, jos ei ole Helun palstalle tunnuksia.

En minä, Kyllästynyt, tuota kirjoitustani ainakaan tietoisesti vittuiluna ajatellut.
Olin kyllä vähän ärtynyt, kun kirjoitin viestini.
Väärä olettamukseni oli, että koirassairalla on tunnukset Helun palstalle.

Anteeksi vaan koirassairas. Ei pitäisi liikaa oletella asioita.
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2011 15:18

Minulla ei ole noin dramaattisia tapauksia kuin Kyllästyneellä,
mutta kyllä Perttikin valvoo yms.

Viimeksi kun olin pyörällä katsoin, että noin sentin tunnissa
kävellyt mies pääsi turvallisesti kadun yli Eläintarhan
"unionin" kohdalla.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Regan » 16.06.2011 16:15

-
Viimeksi muokannut Regan päivämäärä 03.07.2011 13:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Regan

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.06.2011 16:19

Vain silloin saa hoitoon tai "hoitoon" tms., jos väkivaltatilanne on (ollut) päällä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 18:54

Saxpin tämänhetkistä tilannetta en tiedä, mutta onko laitoshoito aina paras ratkaisu?
Saxpihan oli jo hoidossa, mutta ei tullut autetuksi.

Voi kuitenkin olla paljonkin väestössä ihmisiä, joilla on harhaisia uskomuksia, jopa tekevät elämäntavan niistä, mutta pärjäävät silti elämässään aivan hyvin.
Mihin se raja vedetään, kenen mielipiteitä pidetään harhaisina, ja ketä taas nimitetään "harhaiseksi"?
Kuutar

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 20:00

Valkosiipi, juu, ei se mitään, asia ookoo. :)

Kis, sua ei taaskaan tajua kukaan.

Kyllästynyt, puhut taas pelkkää asiaa. Lisäyksenä ja täydennyksenä vielä: Saxpi on vaaraksi itselleen mm. siksi, kun ei ole vainoharhojensa takia mennyt lääkäriin, vaikka hänellä oli ajottain kuumetta ja ilmeisen kovia vatsakipuja, ja muitakin melko huolestuttavia fyysisiä oireita. Saxpin uskomusten mukaan mm. joku suklaapatukka auttoi hoidoksi, ja vaivojen syy tosiaan myrkytys. Yksi tapa, jolla Saxpi on usein väittänyt häntä myrkytettävän, on ulkoilman kautta, jonkinlaisen kaasun muodossa. Saxpi myös näkee ja kuulee harhoja. On pitänyt netitse yhteyttä joihinkin pervoihin runkkareihin, videokontakteja näihin, ja yhdelle pillerinistille antoi vissiin yhteystietonsa, ja tämä kävi sitten hakemassa Saxpilta jotain reseptilääkkeitä. En nyt muista mitä. Saxpi on ilmaissut kostonhalunsa, ja netissä myös suunnitellut kostoa: murhaa, vahingontekoa yms näille tahoille: hänen naapurit, häntä hoitaneet lääkärit, hänen asioitaan hoitaneet sosiaaliviranomaiset yms. Saxpi on aiemmin (ja on ilmaissut tekevänsä niin myös jatkossa) levittänyt netissä mustamaalausta myös em. viranomaisista ja hoitoalan henkilöistä, mainiten henkilöt oikeilla koko nimillään. Rikollista, kunnianloukkauksia.

Kuutar, et ole ilmeisesti seurannut Saxpin kirjoituksia kauaa. Itse aloin lueskella niitä jo silloin, kun alkuperäinen Tukari oli vielä olemassa. Nythän en ole sitten aikoihin päässyt lukemaan Saxpin päiväkirjaa, mutta välillä olen lukenut tuolta Tukari2:lta muilta viestialueilta hänen viestejään.

Minusta Saxpin jutut on huolestuttavia. Määrättyä psykoosinesto-lääkitystähän hän ei kai ole ottanut muutamaan vuoteen, tai on lähinnä päsmäröinyt itse lääkkeittensä kanssa omituisen vainoharhaisen logiikkansa mukaan. Sairaalahoidosta on kai kerran karannut, ja ainakin hoitokontakteista kieltäytynyt useaan kertaan.

Kyllästyneen kansalaisrohkeus ja hyväntahtoinen avuliaisuus ei tule mulle yllätyksenä. Juuri tuollaiseksi olen hänet mieltänytkin, vaikka ei olla siis koskaan tavattu tms. Itsekin olen aina yrittänyt auttaa ihmisiä parhaani mukaan, kun tilanne osuu kohdalle. En pysty olemaan reagoimatta, en pystyisi elämään itseni kanssa, jos kulkisin unissakäåvelijänä laput silmillä, vaikka helvetin moni muu tuntuukin niin tekevän päivästä päivään. Tottakai masentuneisuus tekee meistä kaikista ainakin välillä sulkeutuneita ja voimattomia, minustakin. Vaikka kyllä se taitaa samalla myös nostaa hiukan myötätuntoakin pintaan. Ainakin ajan oloon.
koirassairas

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 16.06.2011 20:25

Saxpilla on päiväkirja myös täällä...
valkosiipi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 20:50

koirassairas kirjoitti:Noniin, onpas taas ensiluokkaista vertaistukea siellä. Kukaan ei kritisoi, saatikka kukaan modeista ei poista, Saxpin taikauskoisia, hoitovastaisia ja harhaluuloisia kommentteja ketjusta, jossa pyydetään apua ja tukea pahaan oloon.

http://tukari2.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=8&t=5033

Ahdistukseen ja psykoottisiin oireisiin nimenomaan kannattaakin suositella sairaalan välttämistä ja kaikenlaisten noita-akkojen puoleen kääntymistä, että poistaisivat kiroukset ja häätäisivät demonit ja kummitukset. :?

Ei se nyt ihan noin mennyt se keskustelu.(Lainaan nyt toiselta palstalta, vaikka se ei taida olla tapana) Saxpi vastasi ahdistuneelle aluksi:

Saxpi:
Muistan tv:stä dokumentin missä joku nainen oli aivoleikkauksessa. Oli tajuissaan ja lääkäri sorkki sen aivoja. Etsi pelkokeskusta. Sitten kun se nainen sanoi että pelottaa niin lääkäri oli löytänyt kohteensa. Se oli lobotomian edistyneempi versio, stereostaattinen tai joku leikkaus. Eli sun pelkokeskus on aktivoitunut, nyt pitäis vaan keksiä miten sen saa päältä pois.

Sitten hän kertoi jostain virolaisista ja liettualaisista ystävistään, jotka uskovat kirouksiin.

Saxpi jatkoi:
Se on kyllä paha jos ei voi käyttää lääkitystä vaikka haluaiskin. Vaikutat kyllä aika selkeältä. Mun mielestä sun kannattais kirjoittaa ylös kaikki mikä sun mielestä puoltaa sitä että joku demoni vainoo sua ja miettiä sitten miten todennäköistä on että se on faktaa eikä fiktiota.

Eikös terapia ole sitä parasta lääkettä? Sä voit odottaa että joku joskus antaa sulle terapiaa (voi tulla pitkä odotus) tai yrittää itseterapiaa mikä saattaa jopa auttaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 16.06.2011 21:39

Kyllästynyt kirjoitti:
aussi kirjoitti: :shock:

Pientä rajaa tuohon kirjoitteluun nyt, Onko Pertillä taas laput silmillä?

Mikä sinun mielestäsi nyt on vialla?
Ei tarvita alansa "rautaista ammattilaista" oivaltamaan, että nimimerkki Saxpi on heitteillä ja hoidotta vaikka hän kipeästi on hoidon tarpeessa.

Ja te (helun palstalla kirjoittavat) vain katsotte sivusta tumput suorina.

Miten sen Saxpia auttaa, kun juoruämmät kokoontuvat tänne hänen tilannetta vatvomaan?
Aivan sama kun näette kadulla sairaan ihmisen ja menette toiselle kadulle voivotteleen sen tilannetta.

Saxpi on myös tämän foorumin kirjottaja. Voitte häntä auttaa täällä, jos se kerran on niin helppoa.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 21:57

Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 22:00

koirassairas kirjoitti:Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.

Linkitin Saxpin viestin, koska minusta sinä vääristelit hiukan hänen sanomisiaan mainitusta keskusteluketjusta.
Kuutar

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 16.06.2011 22:06

Ainahan se vääristelee toisten sanomisia, kun on sen verran pösilö ettei ymmärrä, että niistä jää kiinni. siis tuo koirassairas.

Ja etköhän sinä Kyllästynyt aivan yhtä lailla täällä nimittele toisia kuin mie.
Ja miten Saxpia on auttanut, kun olet MUKA reagoinnut hänen "harhoihin".
Olenhan minäkin sun harhoisi reagoinut aika usein täällä ja eikä siitä ole ollut apua.
Kun toinen hullu, ei ole kyllin pätevä päättämään kuka on harhainen ja kuka ei.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja koirassairas » 16.06.2011 22:33

Kuutar, hyvä on, uskon että näet asiat toisin. Sinulla on toki siihen oikeus. Niin kuin esimerkiksi ystävillämme Murrilla ja Karvaturrilla.

Ilmavaiva, etkö sinä koskaan väsy tuohon leikkiin, jossa sinä olet kuin vanha tunkkainen pieru, hapan ja lakoninen Ihaa-aasi? Kus olisi sitten Nasu, Riidankylväjä Tiikeri, Psykopatologia pöllö ja Kyllästynyt Risto Reipas. Miksi et halua välillä leikkiä jotain muuta? Sanos nyt jotain hauskaa!
koirassairas

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.06.2011 23:55

koirassairas:
Kuutar, hyvä on, uskon että näet asiat toisin. Sinulla on toki siihen oikeus.

Kyse on luetun ymmärtämisestä. Kommentoin sitä kun sanoit:

koirassairas:
Ahdistukseen ja psykoottisiin oireisiin nimenomaan kannattaakin suositella sairaalan välttämistä ja kaikenlaisten noita-akkojen puoleen kääntymistä, että poistaisivat kiroukset ja häätäisivät demonit ja kummitukset.

Saxpihan ensi alkuun totesi, että ahdistuneen kirjoittajan pelkokeskus aivoissa on aktivoitunut ja sanoi myös, että se on paha jos ei voi lääkitystä käyttää. Hän myös ehdotti terapiaa seuraavassa viestissään. Ei hänen viestinsä sisältäneet niin kärjistettyjä väitteitä, kuin sinä väitit.

Eikä hän kehottanut Marsua ( ahdistunut kirjoittaja) menemään noita-akan luo, vaan kertoi virolaisen tytön kertomuksesta.

Näinhän Saxpi kirjoitti:

Mun mielestä sun kannattais kirjoittaa ylös kaikki mikä sun mielestä puoltaa sitä että joku demoni vainoo sua ja miettiä sitten miten todennäköistä on että se on faktaa eikä fiktiota. Jos se on fiktiota niin sun ystäväpiiristä tai sukulaisista voi silti löytyä joku jota epäilet alitajuisesti että "ehkä se on kironnut minut" jne. Jos sä haluat voida paremmin niin sun täytyy saada selville miksi epäilet demonin olevan läsnä. Eikös terapia ole sitä parasta lääkettä? Sä voit odottaa että joku joskus antaa sulle terapiaa (voi tulla pitkä odotus) tai yrittää itseterapiaa mikä saattaa jopa auttaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja koirassairas » 17.06.2011 05:30

Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.
koirassairas

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.06.2011 11:50

koirassairas kirjoitti:Johan täällä Murri ja Karvaturri jo mölisevät niin kovaa, että kohta herää varmasti myös Mirri. Kutsumus yllättää hänet rotan häntä suussa. Jossain päin mt-kuntoutujien saittia on meneillään keskustelu oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta, johon hän ei ole vielä kertonut Kantaansa, sitä Ainoaa Oikeaa Ratkaisua ja Ainoaa Oikeaa Tapaa Ajatella ja Tuntea.

Minut kutsuttiin paikalle...? Nyt vasta huomasin nimeni mainitun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 17.06.2011 15:39

koirassairas kirjoitti:Kuutar, yksinkertaisia ihmisiä on monenlaisia. Joskus on ongelmana johtopäätökset. Joko tehdään ihan vääriä johtopäätöksiä, tai sitten ei osata tehdä niitä ollenkaan. Yhtä kaikki se yleensä yhdistää yksinkertaisia ihmisiä, että he ovat harvinaisen itsepäisiä tapauksia.

Sinä teit vääriä johtopäätöksiä tuosta keskustelusta, koska Saxpin viesteissä ei lukenut sellaista, mitä sinä väitit.
Kuutar

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko