Hyvä, että on jo lapsena opetettu paritanssit.
Jos jotakin elämässäni kadun, niin sitä, etten ole aikanaan opetellut tanssimaan. Tanhuharrastuksesta unelmoin hiljaa mielessäni - salaa - nuorena aikuisena vuosikaudet. Ja myöhemminkin olen unelmoinut. Viimeisenä houkutuksena on ollut rivitanssi; rakastan River Dancea ihanine tansseineen ja musiikkeineen.
Nykyisin mikään ei estäisi unelmien toteuttamista, ei muu kuin hankalat työajat ja parisenkymmentä liikakiloa... Jälkimmäinen tosin hoituisi kätevästi juuri tanssimalla.
Laitan vielä tämänkin tänne, kun vahingossa kirjoitin muualle:
En osaa tanssia valssia enkä mitään muutakaan. Tanssivarvas minulla kuitenkin tuntuu olevan, koska kärsin vietävästi sen kutiamisesta ja rakastan vanhaksi sanottua tanssimusiikkia, olen rakastanut teinitytöstä lähtien. Tanssivarpaan kutinakin on alkanut jo vuosia sitten.
Kunhan pääsen/joudun eläkkeelle, opettelen tanssimaan. Ensimmäinen eläkepäivien projekti ja unelma: tanssikurssille ja ei muuta kuin tanssaamaan.
Haluan opetella eläkepäivinäni kaikki muutkin suomalaisten tanssilavojen suosikit, mutta valssista varmaan olisi hyvä aloittaa...?