Kyllästynyt kirjoitti:muiden pään on vain kestettävä kun on sinutkin elätettävä.
Ei minulla ainakaan ole elatusvelvollisuutta suhteessa Trisiin, eikä pääni tarvitse kestää. Ehkä sinun tilanteesi on toinen.
Kyllästynyt kirjoitti:muiden pään on vain kestettävä kun on sinutkin elätettävä.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:muiden pään on vain kestettävä kun on sinutkin elätettävä.
Ei minulla ainakaan ole elatusvelvollisuutta suhteessa Trisiin,
eikä pääni tarvitse kestää. Ehkä sinun tilanteesi on toinen.
Mirri kirjoitti:- -
Ei minulla ainakaan ole elatusvelvollisuutta suhteessa Trisiin, eikä pääni tarvitse kestää. Ehkä sinun tilanteesi on toinen.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:- -
Voit toki ajatella ja mielipiteenäsi esittää irtiottavan tai kädet pesevän kannan. None of my business. Noin saattavat useat ajatella.
Kuitenkin tilanteessa, jota tällä palstalla eli julkisuudessa esitellään laajasti, on olemassa esimerkkivaikutuksen mahdollisuus. Joko siten, että kuvattu tilanne implikoi useita samanlaisia kohtaloita ja vertaisia olisi lukuisa määrä, tai siten, että joku kokisi sympatiaa omaan tilanteeseensa nähden. Tuolloin palsta toimisi kuvatun toiminnan hyväksyvänä ja sitä edistävänä elementtinä. Mikäli ilmiö laajenee tai on jo laajentunut, voi käydä niin, että Mirrinkin eläkepussiin jouduttaisiin kaikessa hiljaisuudessa suunnittelemaan kevennyksiä.
Voit toki ajatella ja mielipiteenäsi esittää irtiottavan tai kädet pesevän kannan.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:muiden pään on vain kestettävä kun on sinutkin elätettävä.
Jos veroja maksat, elätät Tristania.

Mirri kirjoitti:Voit toki ajatella ja mielipiteenäsi esittää irtiottavan tai kädet pesevän kannan.
Mukavaa, että sinun puolestasi voin tehdä noin.
Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla reilu viidennes toimeentulotuen saajista on alle 25-vuotiaita.
– Valtaosa heistä on sellaisia, jotka ovat täysin opiskelun ja työelämän ulkopuolella. Tyhjän päälle jääminen on erittäin huolestuttavaa. Mitä siinä voi tarjota, pohtii Leila Palviainen, Helsingin sosiaalisen ja taloudellisen tuen päällikkö Ylen haastattelussa.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri puhui alun perin, että hänellä ei ole ko. elatusvelvollisuutta mutta
myöhemmin, että hän ei koe itsellään olevan elatusvelvollisuutta.

Hilppa kirjoitti:Tarkoitukseni ei ollut esittää ylimielistä, miltä tuo "Toki voit ajatella..." saattaa kuulostaa. Vaan että kenties ajattelen eri tavoi vertaistuesta ketjussa esiteltyyn tilanteeseen nähden.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:muiden pään on vain kestettävä kun on sinutkin elätettävä.
Ei minulla ainakaan ole elatusvelvollisuutta suhteessa Trisiin,
eikä pääni tarvitse kestää. Ehkä sinun tilanteesi on toinen.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Tarkoitukseni ei ollut esittää ylimielistä, miltä tuo "Toki voit ajatella..." saattaa kuulostaa.
Vaan että kenties ajattelen eri tavoi vertaistuesta ketjussa esiteltyyn tilanteeseen nähden.
Luulen, että Tris on oikeasti työkyvytön aivan riippumatta meidän käsityksistämme ja vertaistuestamme.
Ja aivan riippumatta siitä millaisia tilanteita hän esittelee netissä. Niin Kela kuin hoitava psykiatrikin ovat
oikeassa, me erilaisine viisasteluinemme väärässä, joten en ymmärrä miksi mielenterveysaiheisella
vertaistukifoorumilla yritetään potkia työkykyisyyttä mt-ongelmaiseen ihmiseen, joka on diagnosoitu ja
todettu työkyvyttömäksi.
Minulla on ollut niin paljon työkyvyttömyyttä ja sairauslomia psyykkisistä syistä (kun ei pää ole kestänyt),
että pidän aivan järkyttävänä tällaista muka vertaistuellista kajoamista ventovieraan ihmisen hoitotahon
ja Kelan päätöksiin.
Kyllästynyt kirjoitti:Velvollinen tai ei, asia on kuitenkin niin, ettei Tristan elätä ketään vaan Tristania on muiden elätettävä.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Velvollinen tai ei, asia on kuitenkin niin, ettei Tristan elätä ketään vaan Tristania on muiden elätettävä.
Elätettävä minustakin tulee, jos ja kun menetän työkykyni. Eikä työkykyni palaisi vaikka sinä miten sinnikkäästi potkisit töihin. Päinvastoin voisin tulla entistä työkyvyttömämmäksi potkimisesi seurauksena.
Niin tulee, mutta kysymys on nyt siitä, että pelkkä "työnteko on tylsää" -asenne ei ole työkyvyttömyyttä vaan työhaluttomuutta.

Psykopatologia kirjoitti:Tris kirjoittaa niin, että muut helposti ärsyyntyvät.

Hilppa kirjoitti:Niin keskittymis-, kiinnostumis-, suunnistus- ynä muut ongelmat voivat johtua lääkkeiden (väärin)käytöstä, mikä voi olla myös syy asiantuntijoiden haluttomuuteen tehdä entistä laajempia testejä. Kaikki ongelmasi, joista olet kertonut ja joihin haet ratkaisua, palaavat samaan pisteeseen eli lääkeriippuvuuteen.
Mirri kirjoitti:Kenellä on oikeus myöntää se kolmen päivän sairausloma työntekijän ollessa vuokrafirmasta, sitä en tiedä. Niinkin voi olla, että jokin sairauslomatodistus vaaditaan heti ensimmäisestä sairauspäivästä alkaen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa