Feminismi

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Feminismi

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.12.2012 11:54

Riidankylväjä, vihaatko sinä feministejä?
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 13:27

Kuten toin esiin, naisen asema on erilainen eri puolilla palloa ja yhteisöjä.

Suomessa ei radikaalifeminismiä juuri esiinny naisten sivistyneisyydenkin vuoksi,
ja muuhun feminismiin ei ole paljon tarvetta.

Afganistanissa ei varmaan kukaan fministi esitä naisten ylivaltaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 13:31

12:31
Suomen feninistinen eliitti-Unioni kannattaa
seksin oston yleistä kriminalisointi ja
naiskiintiöitä firmojen hallituspaikkoihin.

Minä en kannata kumpaakaan.

Foorumin femnistit ovat näistä asioista kusi sukassa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.12.2012 13:37

Minä en sano olevani feministi, koska en tiedä, olenko vai enkö ole. En toimi missään feministijärjestössä enkä tee mitään muutakaan vastaavaa. Olen vain oma itsepäinen itseni. Perheissä saatetaan vieläkin vähätellä tyttöjä ja suosia poikia esimerkiksi rahaa annettaessa. Pojille annetaan enemmän vastuutakin tärkeissä asioissa; tytöt saavat tyytyä keittiötöihin, joita vielä lisäksi sanallisestikin arvostellaan ja halveksutaan. Pojat voivat ajokortin saatuaan lainata isän autoa vapaasti, kun sen sijaan tyttöjä ei päästetä iltaisin ulos edes harrastuksiin. Tällaisia kokemuksia minulla.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.12.2012 13:38

Illusia kirjoitti:Riidankylväjä, vihaatko sinä feministejä?

Eikun pelkään. :shock:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.12.2012 13:42

Illusia kirjoitti: sen sijaan tyttöjä ei päästetä iltaisin ulos edes harrastuksiin. Tällaisia kokemuksia minulla.

Tyttöjä täytyy valvoa tarkemmin kuin poikia. Tämä on nykyisessä tasa-arvoisessa maailmassakin ikävä fakta. Monikulttuurin myötä asia senkun pahenee, mutta feministijärjestöt eivät siihen kiinnitä mitään huomiota. Miksi?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.12.2012 13:45

Naisia täytyy tukea ja kannustaa, eikä sortaa ja alistaa. Se olisi suomalaisten ja Suomen etu valtionakin.
Illusia

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 14:17

Kuutar kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Obelix kirjoitti:Nyt heti puhetta femi nismistä! Hop, hop!

Naissovinismien ja miesvihaajien käyttämä termi, jolla he yrittävät saada toiminnalleen poliittisisesti korrektin sävyn.

Ei feminismi ole, eikä tarkoitakaan olla poliittisesti korrektia. Ei minkään poliittisen liikkeen sanoma " korrekti" ole.

Ei toki, mutta "verbaalisella meikkaamisella" pyritään antamaan korrekti vaikutelma. Kun esim selvät naissovinistit eivät voi kertoa olevansa naissovinisteja, niin he väittävät olevansa (muka) "feministejä" jolloin heidän toiminnallaan on poliittisesti korrekti sävy.

Aika usein toistuva keskustelu on sellainen, että ensin joku naissovinisti esittää jonkin miesvihamielisen oloisen kommentin, sen jälkeen sitä kritisoidaan - jonka jälkeen joku valistaa kritisoijaa feminismin olevan tasa-arvoaajava liike...
Kahvi

ViestiKirjoittaja Illusia » 02.12.2012 14:22

Olenko minä jonkun mielestä feministi tai naissovinisti? Miesvihaaja? Itse en tiedä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 14:27

Mirri kirjoitti:. Feministiksi 'tunnustautuva' ihminen huomaa joutuneensa 'vastapuolelle' - hänestä on tehty vihollinen, jota vastaan taistellaan ja jonka näkemyksiin yritetään vaikuttaa toinen toistaan ponnekkaammin. Ei puhettakaan toisen henkilön mielipiteiden kunnioittamisesta...

Niin, kun nyt edes aluksi kuulisi noita näkemyksiä - niitähän on suorastaan kieltäydytty kertomasta!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 14:31

Illusia kirjoitti:Olenko minä jonkun mielestä feministi tai naissovinisti? Miesvihaaja? Itse en tiedä.

Minun mielestäni et ole antanut itsestäsi vaikutelmaa, että olisit naissovinisti ja/tai miesvihaaja.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 14:49

Suomalaiset radikaalifeministit, mm. Jaana Kauppinen (http://www.pro-tukipiste.fi/yhteystiedot/) ja
Anna Kontula (http://annakontula.blogspot.fi/) vastustavat seksin oston täyskieltoa, jota feministien
valtavirta (Unioni) puoltaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 15:04

Feministeiksi itsensä tiluleeraavien keskuudessa tuo aatediversiteetti sisältää tosiaan ääripäät. Osa on täysin seksin oston täyskieltoa vastaan ja osa taas päinvastoin. Mikä se tuommoinen aate oikein on?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 15:27

Tulvituttaa-blogi kirjoitti:...
Nykyistä Tulvaa luotsaa vt. päätoimittaja Atlas Saarikoski, jonka mukaan toimituskollektiivia kiinnostavat kaikki sukupuoleen, seksuaalisuuteen ja valtaan liittyvät kysymykset.

"Feministinen näkökulma jutuissa on tärkeintä, eikä sitäkään voi rajata kovin tarkkaan. Nykyfeminismissä tärkeämpää kuin samanmielisyys ovat ihmisten väliset erot", Saarikoski kertoo.

Juhlanumerossa mediatutkija Anu Koivunen hahmottelee agendaa Tulvan seuraavalle kymmenvuotiskaudelle. Feminismin suunta on Koivusen mukaan konflikti.

"Kriittisen feminismin perinteessä henkilökohtaisuus ei ole koskaan ollut lohdun vaan konfliktin asia", Koivunen selittää.

...
http://www.tulva.fi/uutiset.php?aid=15956&k=15669

Lihavoinnit minun.

Näin siis Tulvan, eli feministisen aikakauslehden kotisivujen vt. päätoimittajan blogissa. Tulva on siis Naisasialiitto Unioni ry:n kustantama lehti.

Mitähän nuo lihavoimani kohdat oikein tarkoittavat? Että ei ole tärkeää olla yhtä mieltä siitä, mitä asioita ajetaan, kunhan ajetaan mahdollisimman montaa asiaa - ja kärjistäen tilanteita konfliktin tasolle?
Kahvi

Atlas Saarikoski

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 15:33

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.12.2012 15:44

Atlas Saarikoski on miesvihaaja ja haluaa käyttäytyä huonosti.

Ai perustelut?

No tässä:

Tulva, feministinen aikakauslehti kirjoitti:Se [SCUM Manifesto] uskaltaa tehdä just sen, mitä mä en uskalla, eli iskeä suoraan kohti sitä mitä vihaa. Ja silloin sitä ei ole syytä selitellä.
http://www.tulva.fi/index.php?k=15862
Tuo SCUM Manifestohan on se Valerie Solanaksen kirjoittama, puhdasta miesvihaa puhkuva kirja. Ja tuossa kommenissaanhan Atlas Saarikoski tunnustaa vihaavansa miehiä.

Niin ja se huonotapaisuus:

Atlas Saarikoski kirjoitti:Jos haluamme muutosta, meidän on unohdettava kiltteys. On oltava enemmän, lujempaa ja voimakkaammin. On käyttäydyttävä huonosti. On unohdettava pelko.
http://akuliinasaarikoski.puheenvuoro.u ... sympatiaan
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.12.2012 16:03

Kahvi kirjoitti:Feministeiksi itsensä tiluleeraavien keskuudessa tuo aatediversiteetti sisältää tosiaan ääripäät. Osa on täysin seksin oston täyskieltoa vastaan ja osa taas päinvastoin. Mikä se tuommoinen aate oikein on?

Tiedätkö moniakin aatteita ja liikkeitä, joiden sisällä kannattajat ovat keskenään yksimielisiä ja samoin ajattelevia? Sehän on ihan tavallinen ja normaali ilmiö, että aatteiden ja liikkeiden sisällä on ties miten monenlaisia ajatuksia, myös keskenään ristiriitaisia. Miksi feminismi olisi tässä asiassa poikkeus joukossa; miksi siltä vaaditaan sellaista?

Ja taitaa vielä olla niin, että mitä vanhemmasta liikkeestä on kysymys sitä useampia erilaisia suuntauksia siinä on; ei kai feminismin tarvitse olla poikkeus...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 16:29

Mielestäni "feminismi" on suhteellisen nuori liike, noin 70 vuotta vanha, siis 1960-luvulta.

Kaikki muu vastaava (kirjoitukset ja liikkeet yms.) ovat vain feminismin edelläkävijöitä.

Merkittävä on mm. http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill (1806 - 1873)
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Stuart_Mill
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 02.12.2012 16:33

Jos joku miespuolinen olisi laukonut samanlaisia mielipiteitä kuin nuo äärifeministit niin hänet olisi korjattu jo kauan sitten parempaan talteen ja pidettäisi lääkittynä pyöreässä kopissa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.12.2012 16:37

No kuka täällä siis kannattaa virallisen feminismin mukaista totaalista seksinostokieltoa?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko