Kuka on syyllinen?

Re: Kuka on syyllinen?

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.11.2012 11:29

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 20.11.2012 11:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.11.2012 12:22

Riidankylväjä on poistanut saastaansa Mirrin pyynnöstä. Hyvä!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.11.2012 17:48

Jouduin primaari prosessiin, kun Mirri höynäytti minua ja käänsi kelkkansa 180°
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.11.2012 18:10

Ovela katti!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2012 22:01

Riidankylväjä kirjoitti:Jouduin primaari prosessiin, kun Mirri höynäytti minua ja käänsi kelkkansa 180°

Höynäytin sinua ja käänsin kelkkani? Varmaan kerrot tarkemmin; tiedän sitten minäkin miten olen höynäyttänyt ja kääntänyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.11.2012 22:29

Puolustit raivokkaasti nuorten kimppuun väkivalloin käynyttä ravintoloitsijaa ja kerroit, että olet itsekin käyttänyt vettä nuorisojoukon hajoittamiseen.

Sitten hyökkösit kimppuuni, kun sanoin suurimman osan nuorista olevan parasta A-ryhmää. Pidän muka muita nuoria kunnottomina, vaikka en ole niin sanonut.

Millaisia nuoria tarkoitat, kun käytät sanontaa kunnon nuoret, ja millaiset nuoret eivät mielestäsi kuulu kunnollisiin nuoriin? Ilmeisesti sellaisiakin mielestäsi on; muuten et käyttäisi sanontaa kunnon nuoret. Ovatko hankalasti käyttäytyvät nuoret mielestäsi niitä, jotka eivät kuulu kunnollisiin nuoriin?

Epäloogista höpinää, riidan haastamista En jaksa enää, sekoan.

Silti edelleen nuoret ovat kunnon väkeä. Parempia kuin vanhempansa ja isovanhempansa. Pojasta polvi paranee jne...
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2012 23:15

Riidankylväjä kirjoitti:Puolustit raivokkaasti nuorten kimppuun väkivalloin käynyttä ravintoloitsijaa ja kerroit, että olet itsekin käyttänyt vettä nuorisojoukon hajoittamiseen.

Mielestäni en puolustanut raivokkaasti, vaan kerroin ymmärtäväni, koska nykyinen häiriökäyttäytyminen vandalismeineen on ennenkokematonta. Silti, vaikka sinä yrität vedota 60-lukuun, jolloin nuoret kapinoivat milloin mistäkin syystä. Nykyinen häiriökäyttäytyminen ei ole kapinointia, vaan häiriintynyttä käyttäytymistä - siinä on iso ja vakava ero verrattuna menneisiin vuosikymmeniin.

Niin olen tehnyt; käyttänyt vettä apunani nuorisojoukon häätämiseksi pois kulkuväylältä. Tässä asiassa olin ovelampi ja kierompi kuin osaat kuvitellakaan; menin vesiämpärin kanssa huuhtelemaan heidän räkimisiään pois katoksen alta ja kerroin heille, että näin minun on työni puolesta nyt pakko tehdä - täytyy tulla siivoamaan heidän sotkujaan ihmisten kulkuväylältä, koska sade ei putsaa katosten alta. Kerroin senkin, että jos räkiminen ja muu sotkeminen katoksen alla jatkuu, niin on syytä varautua siihen, että aina joskus joku ilmestyy vesiämpärin kanssa siivoamaan - kun sade kertakaikkiaan ei mutkittele niin, että huuhtelisi katosten alta...

Ja sinä sitten syytät minua paitsi vihamielisyydestä nuorisoa kohtaan niin myös peräti pahoinpitelystä!

Riidankylväjä, olit sinä mitä mieltä hyvänsä, niin karu tosiasia - fakta - on, että yhteiskunta lakeineen asettaa rajat ihmisten käyttäytymiselle riippumatta siitä ovatko nämä nuorisoa vai eivätkö ole. Ei ole nuorison vihaamista se, että rajat asetetaan niin aikaisin, ettei nuoren tarvitsisi rajoja etsiessään joutua lain eteen - ja jopa tuomittavaksi - kun ei kukaan ennen yhteiskunnan asioihin puuttumista ole älynnyt asettaa häiriökäyttäytymiselle rajoja.
Myöskään ikävien tosiasioiden tuominen esille ei ole nuorison vihaamista. Se, että minä kerron kokemuksiani ja muiden kokemuksia nykyisestä vakavasta häiriökäyttäytymisestä, ei tee minusta nuorison vihaajaa. Jos sinulla olisi ymmärryskykyä, kykenisit ymmärtämään asian olevan täsmälleen päinvastoin.

Minä vesiämpäreineni ja rajojen asettamisineni olen tehnyt kohtaamilleni nuorille palveluksen ja ajatellut heidän parastaan. He ymmärtävät tämän asian monin verroin sinua paremmin, eivätkä ollenkaan pidä minua vihollisenaan. Päinvastoin he tietävät minun olevan heidän puolellaan, ei heitä vastaan.

Sinun ennakkoasenteesi ovat johtaneet sinut tässä ketjussa harhaan, en minä.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 20.11.2012 23:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.11.2012 23:20

Noin kieroa temppua en olisi keksinyt.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2012 23:23

Riidankylväjä kirjoitti:Noin kieroa temppua en olisi keksinyt.

Hätä keinot keksii. Tosin ammattitaidolla ja työn velvoitteilla voi olla osuutensa asiaan.

(Lisäsin toisen virkkeen.)
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 20.11.2012 23:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mirri

ViestiKirjoittaja mr jalsan » 20.11.2012 23:24

Hovimestari on syyllinen. Näin tähän on vastattu vuosikausia
mr jalsan

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.11.2012 23:45

Epäloogista höpinää, riidan haastamista En jaksa enää, sekoan.

Riidankylväjä, syytät minua paitsi nuorten kimppuun hyökkäämisestä ja heidän pahoinpitelemisestään, myös riidan haastamisesta. En kuitenkaan ole käynyt nuorten kimppuun, pahoinpitelystä puhumattakaan, enkä myöskään ole kirjoittanut tähän ketjuun haastaakseni riitaa sinun kanssasi.

Olen oikeasti ja vilpittömästi ollut (häiriköivien/häiriintyneiden) nuorten asialla - heidän puolellaan, en heitä vastaan. Tämän ketjun aihe on minulle totinen asia, ei ollenkaan mikään kevyt juttu tai pikkuasia. Näistä asioista täytyy voida puhua ja niistä täytyy saada kirjoittaa, koska aivan liian moni teini on nykyisin hätää kärsimässä ulospäin suuntautuvien käyttäytymishäiriöidensä kanssa. Sinä et ole ymmärtänyt, tai et ole halunnut ymmärtää. Minuun kohdistamasi älyttömät syytökset ovat olleet minun näkökulmastani katsottuna rankkoja; syystä tai toisesta olet tuntenut tarvetta raivokkaasti puolustaa nuorisoa minua vastaan... Olet kuvitellut minun olevan nuorison vihollinen, koska tuon esille sitä, että toinen toistaan vakavammat käytöshäiriöt ovat kasvuikäisten keskuudessa karua todellisuutta.

Mielestäni sinulla olisi nyt anteeksipyynnön paikka.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.11.2012 00:06

Kasvuikäisten lisääntynyt häiriökäyttäytyminen on minulle niin 'sydämen asia' ja suuri huoli, että olen kirjoittanut asiasta muuallakin; aiheeseen liittyvä Letten aloittama keskusteluketju nimeltään Koulurauha järkkyy:
http://www.tukiasema.org/viewtopic.php?f=14&t=2377

Rauha on järkkynyt myös koulun ulkopuolella; yhä useammin kasvuikäisille tarkoitetun vapaa-ajan toiminnan puolellakin joudutaan kohtaamaan ja ihmettelemään lasten ja nuorten häiriökäyttäytymistä. On levotonta ja ilkivaltaa tekevää nuorisoa ulkopuolella, ja häiriköiviä lapsia sisäpuolella...
Kyllä tämä on vakava ongelma, eikä ole mitään nuorisoa kohtaan vihamielistä siinä, että asiaa tuodaan esille ja siitä puhutaan. Tässä asiassa hiljaiseksi hyssyttely on lasten ja nuorten pahin vihollinen. Ei ketään auta se, että karuista tosiasioista vaietaan ja ollaan kuin niitä ei olisi olemassa.

Se on laiha lohtu, että kasvuikäisten käyttäytymishäiriöitä ilmenee vain pienessä joukossa. Ulospäin suuntautuvat häiriöt ovat nykyisin niin vakavia, että ne vaikuttavat tavalla tai toisella hyvin moniin ihmisiin. Ja ulospäin suuntautuvat käyttäytymishäiriöt leviävät erittäin herkästi kasvuikäisten keskuudessa; ryhmä alkaa käyttäytyä samoin kuin sen voimakas ja käyttäytymishäiriöinen jäsen...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.12.2012 22:51

Riidankylväjä, kirjoitit toiseen ketjuun niin painavan ajatuksen, että siteeraan sen tänne, koska se sopii vähintäänkin hyvin tähän ketjuun ja täällä käymäämme keskusteluun:
Nuoren ihmisen pitää kuitenkin sopeutua ympäröivään yhteiskuntaan.

Olen kanssasi samaa mieltä.
Myös häiriköivien ja ilkivaltaa tekevien nuorten ihmisten pitäisi sopeutua ympäröivään yhteiskuntaan. Vai oletko sitä mieltä, ettei heidän tarvitse sopeutua, vaan yhteiskunnan pitäisi sopeutua heihin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 03.12.2012 23:05

Tuossa on Mirri vähän erilaisesta sopeutumisesta kyse.

Nuoruuteen kuuluu myös se, että vanhat arvot ja asenteet kyseenalaistetaan ja halutaan muuttaa niitä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.12.2012 23:15

Riidankylväjä kirjoitti:Tuossa on Mirri vähän erilaisesta sopeutumisesta kyse.

Nuoruuteen kuuluu myös se, että vanhat arvot ja asenteet kyseenalaistetaan ja halutaan muuttaa niitä.

Mitä tarkoitat sanoessasi, että on kyse vähän erilaisesta sopeutumisesta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 03.12.2012 23:32

Riidankylväjä kirjoitti:Noin kieroa temppua en olisi keksinyt.

Riidankylväjä pelkää jopa vesiämpärillä varustautunutta frouvaa! :lol:
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 03.12.2012 23:35

Mirri kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Tuossa on Mirri vähän erilaisesta sopeutumisesta kyse.

Onhan se eri juttu, jos nuoret kyseenalaistavat vanhat, tarpeettomiksi käyneet tavat ja arvot kuin se, että nuori miehenalku pannaan kävelemään hameessa.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.12.2012 00:04

Riidankylväjä kirjoitti:Onhan se eri juttu, jos nuoret kyseenalaistavat vanhat, tarpeettomiksi käyneet tavat ja arvot kuin se, että nuori miehenalku pannaan kävelemään hameessa.

Entä jos nuori miehenalku ihan itse tahtoo kävellä hameessa ja teiniyden kaiken kyseenalaistavalla innolla kenties jopa vaatii itselleen oikeutta tehdä niin?

Vastauksesi edelliseen kysymykseeni oli outo. Kysyin näin:

Sinä aloit puhua nuorten miehenalkujen panemisesta kävelemään hameessa...
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.12.2012 00:57

Odotan taas kommenttia Riidankylväjältä.
Mirri

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista