Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:1. Kyllähän se tuli keskustelussa varsin selväksi, että haastatellut henkilöt sekoilivat termien kanssa. Esim huonot tavata, sovinismi ja naisviha ovat eri asioita, vaikka ovatkin tietyllä tavalla "saman suuntaisia" asioita...
Kuudesta haastateltavasta yksi sanoi seksismiksi sitä, että naisen annetaan etuilla jonossa. Missä sinä näet "haastateltujen henkilöiden sekoilevan todella rankasti"?
Tuo on yksi esimerkki ao sekoilusta - sotketaan hyvät tavat ja seksismi tökerösti keskenään. Koitan ehtiä tehdä koosteen muista sekoiluista vielä tämän päivän aikana.
Mutta miten tämä todistaa sen puolesta, että jotenkin
asiattomasti käsittelisin tätä aihealuetta?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:...
2. Kyllä olen useaan otteeseen törmännyt siihen, että habitukseltaan "naismaisia" naisia on mollattu pikkuvaimoiluksi ym...
Kuka on moittinut ja missä yhteydessä?
Miesten olen nähnyt sekä kuullut noita sekä muita vastaavia seksistisiä kommentteja laukoneen, mutten koskaan naisten.
Noin yleisesti ottaen välillä olen ihmetellen seurannut sitä, että tendenssiä tuntuu olevan moiseen. En siis puhu erityisesti tämän palstan tapahtumista, tai minkään muunkaan foorumin tapaukista - nojaan tässä yleiseen elämänkokemukseeni. So kysymyksessä on vajavaisen evidenssiaineiston esittäminen.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:...
3. Niin se minustakin on - ja sitähän tuossa kritisoinkin!...
Ethän sinä näytä mitään kritisoivan vaan toteat, että koska sinulla ei ole vaginaa, et voi selvittää oletko feministi vai et.
Niin juuri! Sitähän minä tuossa juuri kritisoinkin, että tuon määritelmän mukaan me miehet emme pysty selvittämään olemmeko me feministejä vai emmekö ole!
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... 4. Kyllä moisia vaatimuksia on nähty ja kuultu...
Missä ja keneltä?
Edelleen nojaan yleiseen elämäkokemukseeni - eli tässä tapauksessa en ole esittänyt tarpeellista evidenssiaineistoa.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:... 5. Minä taas koen täsmälleen päinvastoin. Yrittäessäni puhua asiallisesti näistä asioista saan lähinnä vaan paskaa silmilleni - niinkuin tässäkin ketjussa.
Sinun mielestäsi reikäpääksi nimittely ja muu solvaaminen on asiallista keskustelua?
En ole tähän aihepiiriin liittyen solvannut tms ketään. Muissa yhteyksissä kyllä.