Suomalaisten naisten väkivalta
...
Lievemmän väkivallan muodot
Suomessa naisten osuus poliisin tietoon tulleista väkivaltarikoksista epäillyistä on eri rikostyypeissä 10–20 % (Honkatukia 2009).
Naiset saattavat syyllistyä lievään parisuhdeväkivaltaan vähintään yhtä usein kuin miehet (Archer 2000). Tätä on kuitenkin hankala tutkia, sillä piilorikollisuus on runsasta. Kaikkia tekoja ei siis ilmoiteta poliisille, ja ilmoittamishalukkuus lienee sukupuolittunutta. Miehet saattavat hävetä uhriuttaan jopa enemmän kuin naiset. Suomalaiset uhritutkimukset viittaavat siihen, että naisiin kohdistuneesta parisuhdeväkivallasta ilmoitetaan poliisille 10 % ja miehiin kohdistuneesta 4 % (Salmi ym. 2009). Lisäksi miehet eivät välttämättä miellä itseensä kohdistunutta parisuhdeväkivaltaa rikokseksi niin usein kuin naiset.
Keskustelua lievemmästä väkivallasta hankaloittavat näkökulmien erot. Toinen korostaa, että lyönti on aina väärin, toinen, että on eri asia, lyökö 50-kiloinen 100-kiloista vai toisinpäin. Tuleeko ajatella universaalilla arvotasolla vai pragmaattisesti, seurausten kannalta? Lyöjä luultavimmin huomioi sen, minkälaiset seuraukset teolla on. Erityisesti nuorissa ikäryhmissä on todettu, että naiset käyttäytyvät väkivaltaisesti puolisoaan kohtaan vähintään yhtä usein kuin miehet (Dutton ym. 2006).
...
Psykopatologia kirjoitti:Mikä, Mirri, on se hirmuinen vaara, joka vaanii Psykopatologia-
foorumilla ja jota vastaan täytyy suojautua?
Psykopatologia kirjoitti:Mutta eihän tuntemattomalle mitään todellista vaaraa ole!
Psykopatologia kirjoitti:Ja mikä on vaaran luonne?
Psykopatologia kirjoitti:Mutta vain jos sitoutuu tunteenomaisesti veljeskuntaan.
Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mikä, Mirri, on se hirmuinen vaara, joka vaanii Psykopatologia-
foorumilla ja jota vastaan täytyy suojautua?
Veikkaisin, että kysymyksessä on Kyllästyneen harrastama naisellinen väkivalta.

Kyllästynyt kirjoitti:yhtä paskamaista on se, että jotkut katsovat oikeudekseen pahoinpidellä verbaalisesti jos en heidän mielensä mukainen ole.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:yhtä paskamaista on se, että jotkut katsovat oikeudekseen pahoinpidellä verbaalisesti jos en heidän mielensä mukainen ole.
Minulla on tuollaisen pahoinpitelyn kohteeksi joutumisesta kokemusta netissä. Kyllä se on paskamaista.
Milloin tuo on tapahtunut? Sinähän olet itse kertonut, ettei sinua ole kiusattu - enkä minäkään muista, että sinua olisi kukaan verbaalisesti pahoinpidellyt, mitä nyt minä olen sinua tekopyhäksi ja kaksinaamaiseksi hurskastelijaksi sanonut.
En kuitenkaan ole koskaan solvannut sinua esimerkiksi suuruudenhulluksi tai väittänyt kirjoituksistasi näkyvän, että olet sairas.
Enkä myöskään ole kysellyt "oletko oikeasti noin tyhmä vai oletko käynyt siihen jonkun kurssin?"
Mutta kerropa Mirri, mitä tarkoitat kun väität, että nuoret naiset käyttävät väkivaltaa "erittäin herkästi"?

Kyllästynyt kirjoitti:Olen pyytänyt sinua kertomaan esimerkkejä naisten miehiin kohdistamista seksismistä, mutta eipä ole niitä vieläkään kuulunut tai näkynyt.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin ja johan se Ylläpitokin totesi aikaisemmin sinun kiusaavan minua. Miksi haluat yrittää satuttaa minua?
Sinä olet kiusannut minua vuosikausia. Vai etkö ymmärrä, että sinun tekosi eivät pyyhkiydy pois tai mitätöidy sillä, että sinä (tilapäisesti) poistut paikalta ja sinun tekojesi seurauksia ja vaikutuksia olen joutunut tuntemaan ja kokemaan useiden vuosien ajan.
Kahvi kirjoitti:Wikipedian määritelmä kaipaa siis tarkennusta, ehkäpä tämä olisi eksaktimpi:"Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä kuvitteellisia eroja ja niihin perustuvaa aiheetonta sukupuolten eriarvoisuutta"
Tuolla tavoin seksimiä olisi se, mikä aihettomasti korostaisin ei-todellisia sukupuolten välisiä eroja.
Kyllästynyt kirjoitti:"Erittäin herkästi", "mitä suurimmalla todennäköisyydellä" ja "tyttöjen aggressiivisuuden poikia kohtaan"???
Nuo lausuntosi ovat liioittelua.

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Niin ja johan se Ylläpitokin totesi aikaisemmin sinun kiusaavan minua. Miksi haluat yrittää satuttaa minua?
Sinä olet kiusannut minua vuosikausia. Vai etkö ymmärrä, että sinun tekosi eivät pyyhkiydy pois tai mitätöidy sillä, että sinä (tilapäisesti) poistut paikalta ja sinun tekojesi seurauksia ja vaikutuksia olen joutunut tuntemaan ja kokemaan useiden vuosien ajan.
Mitä ovat olleet tekoni seuraukset ja vaikutukset?
Mm. se, että Hermit sai lisää vettä myllyynsä ja Janne Pöyhtäri bannasi minut siitä, että minä yritin pitää puoleni sinun harjoittamaasi kiusaamista vastaan.
Sinun näyttämäsi esimerkki oli omiaan yllyttämään muita liittymään samaan jengiin ja lopulta minun kiusaamiseni oli suorastaan yleistä kansanhuvia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa