Naisen euro sekä (yltiö)feminismi

Re: Naisen euro sekä (yltiö)feminismi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.10.2012 13:57

Kuva
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 14:24

Kari Suomalainen ei ymmärtänyt poliittisen korrektiuden päälle hölkäsen pöläystä - ja siksi hänestä tuli suosittu. Sitten Hösäri yritti saada hänet poliittisesti korrektiksi, ja Kari sanoi että ei kiinnosta, adios ja goodbye.

Poliittisen korrektiuden vaatimus yhteiskunnassamme oli jo tuolloin suurin este sananvapaudelle.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 14:38

Wikipedia kirjoitti:Marie Curie

Kuva

Marie Skłodowska-Curie (alun perin Maria Salome Skłodowska; puol. Maria Skłodowska-Curie; 7. marraskuuta 1867 – 4. heinäkuuta 1934) oli puolalainen fyysikko (hänellä oli myös Ranskan kansalaisuus), kemisti ja radioaktiivisuuden tutkimuksen uranuurtaja. Uransa aikana hän löysi aviomiehensä Pierre Curien kanssa kaksi radioaktiivista alkuainetta: poloniumin ja radiumin. Lisäksi Marie Curie havaitsi toriumin lähettävän radioaktiivista säteilyä. Pierre ja Marie Curie saivat jaetun Nobelin fysiikanpalkinnon vuonna 1903 – Curiet saivat sen radioaktiivisuuden tutkimuksesta ja Henri Becquerel radioaktiivisuuden löytämisestä. Marie Curie sai uransa aikana toisenkin Nobelin, vuonna 1911 Nobelin kemianpalkinnon, koska oli onnistunut ensimmäisenä eristämään puhdasta radiumia ja oli löytänyt kaksi uutta alkuainetta. Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Curie omistautui lähes yksinomaan röntgenkuvausmenetelmien kehittämiseen.
...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Marie_Curie

Tuossa alku Wikipedian artikkelista. Hänen aikanaan naisilla ei ollut lasikattoa, vaan teräsbetonikatto. Siitä huolimatta Marie Curie osoitti itsenäisyyttä ja vahvuutta olemalla yksinkertaisesti niin helkkarin hyvä, että sai kaksi Nobelia.

Hän kyllä sairastui syöpään, koska hänen aikanaan radioaktiivisuuden vaarallisuutta ei ymmärretty. Hilpan mielestä Marie Curie ei kelpaa esikuvaksi vahvasta ja itsenäisestä naisesta vapautuneen naisen malliksi, koska syöpä on niin ikävällä tavalla koskettanut häntä elämässään. No peruste se on kieltämättä sekin, pisteet kuitenkin näkökantansa perusteluista ja aito osanottoni menehtyneiden läheistesi takia.

Itse näen, että Marie Curie olisi oikein erittäin hyvä esikuva vahvasta ja itsenäisestä naisesta. Teräsbetonikatto oli hänelle vain yksi este muiden joukossa. Kääri hihansa ja näytti tiedeyhteisölle mistä kana pissii.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2012 14:51

Riidankylväjä kirjoitti:http://i43.tinypic.com/11llog8.gif

(Tilan säästämiseksi kuvaviestin muoto muutettu.)

Sinä olet Riidankylväjä pahasti aikaasi jäljessä. Ei vois v~~tu vähempää kiinnostaa joku Uplu enkä edes tiedä keitä ovat Kasuriset. Mutta ilmeisesti ovat olleet sinulle suurimerkityksisiäkin vaikutusvaltaisuudessaan, kun vielä vuosikymmenten päästä jaksat heitä vatvoa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2012 14:54

Kahvi kirjoitti:--

Tuossa alku Wikipedian artikkelista. Hänen aikanaan naisilla ei ollut lasikattoa, vaan teräsbetonikatto. Siitä huolimatta Marie Curie osoitti itsenäisyyttä ja vahvuutta olemalla yksinkertaisesti niin helkkarin hyvä, että sai kaksi Nobelia.

Hän kyllä sairastui syöpään, koska hänen aikanaan radioaktiivisuuden vaarallisuutta ei ymmärretty. Hilpan mielestä Marie Curie ei kelpaa esikuvaksi vahvasta ja itsenäisestä naisesta vapautuneen naisen malliksi, koska syöpä on niin ikävällä tavalla koskettanut häntä elämässään. No peruste se on kieltämättä sekin, pisteet kuitenkin näkökantansa perusteluista ja aito osanottoni menehtyneiden läheistesi takia.

Itse näen, että Marie Curie olisi oikein erittäin hyvä esikuva vahvasta ja itsenäisestä naisesta. Teräsbetonikatto oli hänelle vain yksi este muiden joukossa. Kääri hihansa ja näytti tiedeyhteisölle mistä kana pissii.

Kiitos vaan hienosta viitteestä kuvineen.

Siis sinulleko hän onkin esikuva vahvasta naisesta? Minä luulin, että sinä olet mies.

Itse en viehäty ajatuksesta, että ihmisen pitäisi olla ylivertainen sitkeydessään, paras ja lahjakkain ansaitakseen toisten kunnioituksen. Vähempikin riittää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 14:56

Hilppa kirjoitti:Sinä olet Riidankylväjä pahasti aikaasi jäljessä. Ei vois v~~tu vähempää kiinnostaa joku Uplu enkä edes tiedä keitä ovat Kasuriset. Mutta ilmeisesti ovat olleet sinulle suurimerkityksisiäkin vaikutusvaltaisuudessaan, kun vielä vuosikymmenten päästä jaksat heitä vatvoa.

Ja sinua v~~tu vähempää kiinnostaa postaamani henkilöt. Sinua ei siis kiinnosta feminismi - mutta haluat purkaa angstiasi minua ja Riivankylväjää kohtaan käyttämällä karkeaa kieltä?

Vai kävikö niin, että kun kaikki eivät olekaan suurta ja ihanaa ihqua mieltä samoista asioista, vaan jopa argumentoiden perustelevat nykyfeminismin heikkoja kohtia, niin se harmittaa niin paljon, että asiallisuus saa unohtua.

Täällä on valitettu sen perään, että tasa-arvoasioista ei voi puhua asiallisesti. No ei voikaan, kun toiset eivät välitä ottaa asioista selvää ja kiroilevat kuin rantarosvot.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 14:57

Hilppa kirjoitti:Siis sinulleko hän onkin esikuva vahvasta naisesta? Minä luulin, että sinä olet mies.

Minulle hän on esikuva vahvasta ja itsenäisestä ihmisestä. Ja mitä tekemistä sukupuolellani on tämän asian kanssa?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2012 14:57

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Viestisi on mauton.

Kiitos, tarkoitus olikin tehdä siitä mauton ja kärjistävä. Muuten ei oikein tule korostetusti esiin se, että kuinka käsittämätöntä hömppää jotkut feministit tässä maassa harjoittavat. Kun verrataan naisten kivityksiin tuolla jossain, niin lasikatoista itkeminen ja naiskiintiöiden vaatiminen on aika elitististä skeidaa: moiset epätasa-arvon ilmentymät koskevat vain hyvin hyvin rajattua naisryhmää.

Te, jotka miellätte itsenne feministeiksi:
Onko tärkeämpää se, että naisia olisi riittävästi kultapossukerhoissa vaiko se, että viattomat naiset säästävät henkensä?

Mitä tekemistä on pörssiyhtiöiden hallintoneuvostojen naisedustajuuksilla ja kivitetyillä naisilla toistensa kanssa? Ei oikein auennut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 15:02

Hilppa kirjoitti:Mitä tekemistä on pörssiyhtiöiden hallintoneuvostojen naisedustajuuksilla ja kivitetyillä naisilla toistensa kanssa? Ei oikein auennut.

Uhrin sukupuoli.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2012 15:06

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sinä olet Riidankylväjä pahasti aikaasi jäljessä. Ei vois v~~tu vähempää kiinnostaa joku Uplu enkä edes tiedä keitä ovat Kasuriset. Mutta ilmeisesti ovat olleet sinulle suurimerkityksisiäkin vaikutusvaltaisuudessaan, kun vielä vuosikymmenten päästä jaksat heitä vatvoa.

Ja sinua v~~tu vähempää kiinnostaa postaamani henkilöt. Sinua ei siis kiinnosta feminismi - mutta haluat purkaa angstiasi minua ja Riivankylväjää kohtaan käyttämällä karkeaa kieltä?

Vai kävikö niin, että kun kaikki eivät olekaan suurta ja ihanaa ihqua mieltä samoista asioista, vaan jopa argumentoiden perustelevat nykyfeminismin heikkoja kohtia, niin se harmittaa niin paljon, että asiallisuus saa unohtua.

Täällä on valitettu sen perään, että tasa-arvoasioista ei voi puhua asiallisesti. No ei voikaan, kun toiset eivät välitä ottaa asioista selvää ja kiroilevat kuin rantarosvot.

Miten sinulle voisi muutoin vastata kuin omalla kielelläsi, jotta tulisin ymmärretyksi? Yksinkertaisesti äärifeminismi ei kiinnosta minua. Yhdentekevää minulle. Lisäksi rasittavaa, että leimataan joksikin ääriedustajaksi, jos kannattaa sukupuolikiintiöitä jossain määrin. Melko mieto tasa-arvoisuuden ilmaus. Enempään en valitettavasti kykene. En pysty menemään kivitettäväksi kenenkään puolesta. Enkä katso, että kenelläkään olisi oikeutta sellaista minulta vaatiakaan.

Tietysti palstan miespuoliset hemmot toivoisivat, että sellaiset palstalla kirjoittelevat naiset, jotka vähänkään kannattavat tasa-arvoa, joutaisivat mennä kivitettyjen puolesta kuolemaan. Pääsisitte siten näppärästi meistäkin eroon. :?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 15:32

Hilppa kirjoitti:Miten sinulle voisi muutoin vastata kuin omalla kielelläsi, jotta tulisin ymmärretyksi? Yksinkertaisesti äärifeminismi ei kiinnosta minua. Yhdentekevää minulle. Lisäksi rasittavaa, että leimataan joksikin ääriedustajaksi, jos kannattaa sukupuolikiintiöitä jossain määrin. Melko mieto tasa-arvoisuuden ilmaus. Enempään en valitettavasti kykene. En pysty menemään kivitettäväksi kenenkään puolesta. Enkä katso, että kenelläkään olisi oikeutta sellaista minulta vaatiakaan.

Tietysti palstan miespuoliset hemmot toivoisivat, että sellaiset palstalla kirjoittelevat naiset, jotka vähänkään kannattavat tasa-arvoa, joutaisivat mennä kivitettyjen puolesta kuolemaan. Pääsisitte siten näppärästi meistäkin eroon. :?

Käyttäydyt siis edelleen niinkuin Mirri ja Kyllästynyt: vaikeiden kysymysten edessä et pysähdy miettimään, vaan alat vittuilemaan sumeilematta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.10.2012 15:40

Kahvi kirjoitti:Käyttäydyt siis edelleen niinkuin Mirri ja Kyllästynyt: vaikeiden kysymysten edessä et pysähdy miettimään, vaan alat vittuilemaan sumeilematta.

Kuulostaa asiattomalta kommentilta. Tai oikeastaan viesti on aikamoinen provo ja riitaa haastava hyökkäys.

Kahvi, tämä on jo toinen kerta, kun olen joutunut vastaavanlaisen vihamielisen heittosi kohteeksi. Mikä tarkoitus sinulla on tehdessäsi moista; haastaa mukaan johonkin, hyökkäillä muuten vain, vai kenties jokin muu motiivi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 16:00

Mirri kirjoitti:Kahvi, tämä on jo toinen kerta, kun olen joutunut vastaavanlaisen vihamielisen heittosi kohteeksi. Mikä tarkoitus sinulla on tehdessäsi moista; haastaa mukaan johonkin, hyökkäillä muuten vain, vai kenties jokin muu motiivi?

Tarkoitukseni on puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Toivon, että se joskus ehkä johtaisi siihen, että täällä olisi enemmän asiallista keskustelua kuin vammaisten keskinäistä vittuilua.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 30.10.2012 16:12

Kahvi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kahvi, tämä on jo toinen kerta, kun olen joutunut vastaavanlaisen vihamielisen heittosi kohteeksi. Mikä tarkoitus sinulla on tehdessäsi moista; haastaa mukaan johonkin, hyökkäillä muuten vain, vai kenties jokin muu motiivi?

Tarkoitukseni on puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Toivon, että se joskus ehkä johtaisi siihen, että täällä olisi enemmän asiallista keskustelua kuin vammaisten keskinäistä vittuilua.

Mielestäni tämä on erinomainen näyte vammaisten keskinäisestä vittuilusta - eikä se ainakaan edesauta asiallista keskustelua (sinun kanssasi):
Käyttäydyt siis edelleen niinkuin Mirri ja Kyllästynyt: vaikeiden kysymysten edessä et pysähdy miettimään, vaan alat vittuilemaan sumeilematta.

Panen tuon heiton ajattelemattomuutesi piikkiin, joten se siitä - minun osaltani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.10.2012 16:22

Hilppa kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kuva

Sinä olet Riidankylväjä pahasti aikaasi jäljessä. Ei vois v~~tu vähempää kiinnostaa joku Uplu enkä edes tiedä keitä ovat Kasuriset. Mutta ilmeisesti ovat olleet sinulle suurimerkityksisiäkin vaikutusvaltaisuudessaan, kun vielä vuosikymmenten päästä jaksat heitä vatvoa.

Mutta aihe on universaali ja ajan kohtainen. Nimet vain vaihtoon ja taas aihe on viimeistä hottia.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 30.10.2012 16:38

Riidankylväjä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Kuva

Mutta aihe on universaali ja ajan kohtainen. Nimet vain vaihtoon ja taas aihe on viimeistä hottia.

Sinun mielestäsikö Riidankylväjä naisten pitäisi tällä palstalla olla hiljaa, siis kirjoittamatta mielipiteitään?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.10.2012 16:45

No ei. Kari irvailee tuossa eräiden naispolitikkojen hölmöjä lausuntoja. Ehkä hänkään ei ole täysin tosissaan, vaan soisi, etteivät politikot pilaisi naisten mainetta.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 30.10.2012 16:53

Huono maineisia naisia!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 30.10.2012 17:21

Mirri kirjoitti:Mielestäni tämä on erinomainen näyte vammaisten keskinäisestä vittuilusta - eikä se ainakaan edesauta asiallista keskustelua (sinun kanssasi):

Panen tuon heiton ajattelemattomuutesi piikkiin, joten se siitä - minun osaltani.

Tuo on huono näyte minun suorittamastani vammaisten keskinäisestä vittuilusta - parempia löytyy. Koitan siis myös itse korjata käytöstäni tältäkin osin.

Eli sanoa asiat suameksi niinkuin ne ovat. Vittuilu on vittuilua, ja semmoiseen törmätessä on minusta silloin parempi sanoa ääneen.

Mutta se tästä. Toivottavasti pääsemme takaisin asiallisen keskustelun pariin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 30.10.2012 17:26

Psykopatologia kirjoitti:Huono maineisia naisia!

Karin mukaan saa käsityksen, että musliminaiset ovat siivoja ja hiljaisia kun taas suomalaiset naiset meluavat ja riitelevät.
Riidankylväjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista