Psykopatologia kirjoitti:Onko tunnistuslennoilla kovat piipussa?
Psykopatologia kirjoitti:Onko tunnistuslennoilla kovat piipussa?
Kahvi kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, että NATOon liittyminen voi olla fiksu ratkaisu pitkällä juoksulla, mutta ehkä on olemassa sitäkin fiksumpia ratkaisuja.
Kahvi kirjoitti:Vai suhaako em tapauksessa Naton hävittäjät hoitamaan homman lähimmästä tukikohdasta?
Kahvi kirjoitti:Mitä suomalaisten hävittäjien oletetaan tekevän, jos ilmatilaa loukkaava kone onkin Brutopian pommikone matkalla pommittamaan Reykjavikin paskax?
Riidankylväjä kirjoitti:Minä en ole vakuuttunut, että olisi kovin fiksua esimerkiksi päästää vieraita joukkoja maa perällemme.
Psykopatologia kirjoitti:11:51
Samalla voitaisiin ottaa Karjala Takaisin.
YLE kirjoitti:Suomi osallistuu Islannin ilmatilan valvontaan
Suomen ilmavoimat lähtee mukaan valvomaan Islannin ilmatilaa yhdessä Ruotsin kanssa. Päätöksestä kertoi pääministeri Jyrki Katainen (kok.) tänään Helsingissä Pohjoismaiden neuvoston kokouksen yhteydessä.
Kuva: Yle / Anssi Leppänen
Päätös vaatii vielä eduskunnan hyväksynnän. Myös Naton pääneuvoston pitää hyväksyä Natoon kuulumattomien maiden osallistuminen.
Myös Ruotsi kertoi tänään osallistumisestaan Islannin ilmatilan valvontaan.
Islannin ilmapuolustuksen järjestämistä on käsitelty osana pohjoismaista puolustuspoliittista yhteistyötä. Erimielisyyttä on herättänyt etenkin kysymys siitä, olisiko valvonta luonteeltaan harjoitustoimintaa vai osallistumista varsinaisiin tehtäviin.
Reserviläisliiton teettämässä kyselyssä lähes puolet suomalaisista vastusti ilmavoimien lähettämistä Islantiin. Viidennes kannatti hanketta.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa