Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Oli vain ajan kysymys milloin Obelixin - yleisellä tasolla - aloittama kiusaamisaiheinen ketju muokkautuu Kyllästyneen kroonisen loukkaantuneisuuden 'hoitamiseksi'. Olisi ollut suoranainen ihme, ellei niin olisi jossakin vaiheessa käynyt.
Mitä sitten?
Eikös tämmöinen palsta ole ihan hyvä paikka vaikeitten asioitten vatvomiselle? Meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea.

Koko ketjua ei olisi pitänyt olla. Se on aloittajan aikaansaamaa (toivomaa??) eripuraa ja mielipiteiden erojen provosoimista kirjoittajien välille. Mitään rakentavaa ketjulla ei ole saatu aikaan.

Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Oli vain ajan kysymys milloin Obelixin - yleisellä tasolla - aloittama kiusaamisaiheinen ketju muokkautuu Kyllästyneen kroonisen loukkaantuneisuuden 'hoitamiseksi'. Olisi ollut suoranainen ihme, ellei niin olisi jossakin vaiheessa käynyt.
Mitä sitten?
Niin, että tällä foorumilla tapahtuu juuri näin kuin sinä sanot; aivan sama haluavatko kaikki tämän foorumin käyttäjät 'hoitaa' Kyllästynyttä vai eivätkö halua:Eikös tämmöinen palsta ole ihan hyvä paikka vaikeitten asioitten vatvomiselle? Meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea.
Joudutaan mukaan yhden kirjoittajan vatvomisiin 'vertaistuen' hengessä. Paljonko enemmän mielestäsi tämän foorumin käyttäjien pitäisi antaa vertaistukea kroonisessa loukkaantuneisuudessaan piehtaroivalle ihmiselle?
Se lienee ainakin selvää, ettei esim. kiusaamisesta pystytä tällä foorumilla kirjoittamaan ja keskustelemaan yleisellä tasolla niin, etteikö Kyllästynyt valjastaisi ketjua kirjoittajineen henkilökohtaisuuksiin ja oman loputtoman loukkaantuneisuutensa 'hoitamiseen'.
Ja sinä, Riidankylväjä, opastat, että meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea... Aivan kuin tällä foorumilla olisi yksi ainoa mt-ongelmainen käyttäjä, jota meidän muiden pitäisi tukea. Mutta ehkä olet oikeassa; jospa onkin niin, että täällä on yksi muita vammaisempi - ehkä hän oikeasti tarvitsee meidät muut tämän foorumin käyttäjät hoitajikseen.
'Hoitavat' sitten ne, jotka jaksavat ja pystyvät - vaikkapa sinun ohjaaminasi ja opastaminasi. Ne, joille jatkuva törmääminen loputtomaan ja kroonistuneeseen loukkaantuneisuuteen tuntuu vievän voimat, ymmärtävät toki pysyä poissa foorumilta, jota käytetään yhden ihmisen narsistiseen tukemiseen ja kannatteluun. Harva jaksaa sellaista kovin pitkään, eivät ainakaan mt-ongelmaiset ihmiset.
Kysyn uudelleen:
Miksi Psykopatologia sallii tölviä ja arvostella minua ketjussa johon en ole kirjoittanut mitään muuta kuin kysymyksen, miksi minua täällä tölvitään?
Mirri kirjoitti:Ja sinä, Riidankylväjä, opastat, että meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea... Aivan kuin tällä foorumilla olisi yksi ainoa mt-ongelmainen käyttäjä, jota meidän muiden pitäisi tukea. Mutta ehkä olet oikeassa; jospa onkin niin, että täällä on yksi muita vammaisempi - ehkä hän oikeasti tarvitsee meidät muut tämän foorumin käyttäjät hoitajikseen.
Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Ja sinä, Riidankylväjä, opastat, että meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea... Aivan kuin tällä foorumilla olisi yksi ainoa mt-ongelmainen käyttäjä, jota meidän muiden pitäisi tukea. Mutta ehkä olet oikeassa; jospa onkin niin, että täällä on yksi muita vammaisempi - ehkä hän oikeasti tarvitsee meidät muut tämän foorumin käyttäjät hoitajikseen.
Et kai vain ole kateellinen Kyllästyneen saamalle huomiolle?

Mirri kirjoitti:Osaisitko nähdä muita motiiveja kipakoille kommenteilleni, vai onko kateus ainoa, joka tulee mieleesi?
Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Osaisitko nähdä muita motiiveja kipakoille kommenteilleni, vai onko kateus ainoa, joka tulee mieleesi?
Kerro ihmeessä.

Obelix kirjoitti:Kyllä teillä joku kisa on käynnissä.

Mirri kirjoitti:Obelix kirjoitti:Kyllä teillä joku kisa on käynnissä.
Tietääkseni olen Kyllästyneen kroonisen loukkaantuneisuuden ja pitkävihaisen kaunaisuuden kohde (yksi niistä), mutta se on aivan eri asia kuin kisa. Kisaksi väittäminen on yhtä typerää kuin sanoisit Kahvilla ja Kyllästyneellä olevan jonkin kisan.
Tai miksei loputtomia ja vuodesta toiseen jatkuvia loukkaantuneita hyökkäyksiä vastahyökkäyksineen voisi kisaksikin sanoa... Mutta ehkä kierre olisi kisaa parempi nimitys moiselle. Siis: kyllä teillä joku kierre on käynnissä. Minä olen loukkaantunut Kyllästyneeseen vuosien varrella aika pahasti ja sen verran monet kerrat, että pillastuminen on luvattoman herkässä... Hiljennyn miettimään miten saisin omalta osaltani kierteen katkaistua.
Kahvi kirjoitti:Ihmistä voi yrittää loukata, mutta aina se ei onnistu. Mutta loukkaantumisen suhteen Lette on oikeassa: ainakin niin, että aina voi ihan itse päättää, että loukkaantuuko jonkun reikäpäisestä käytöksestä vai eikö loukkaannu.
Lette kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Ihmistä voi yrittää loukata, mutta aina se ei onnistu. Mutta loukkaantumisen suhteen Lette on oikeassa: ainakin niin, että aina voi ihan itse päättää, että loukkaantuuko jonkun reikäpäisestä käytöksestä vai eikö loukkaannu.
Olet ymmärtänyt oikein. Sinulla on mielenmalttia ajatella asiaa.
Kyllä ihminen saa kokea loukkaantumisen tunnetta, sehän on inhimillistä.
Ihmisellä on myös vapaus olla loukkaantumatta.
Obelix kirjoitti:Noin se ihmisen luonne jalostuu. Hienoa!
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa