Minun syyllistämiseni

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Minun syyllistämiseni

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.10.2012 21:56

Häpeämme. :oops:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2012 22:03

Ihan hyvä avaushan se oli.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.10.2012 22:09

Niin minustakin oli hyvä avaus.

Riidankylväjä näköjään suostuu käskystä häpeämään, minä en suostu. Yhtään en häpeä.
Mutten ollutkaan niin hyväuskoinen (hölmö?), että olisin aloittanut ketjun kyseisestä artikkelista... :P
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.10.2012 22:30

Mitä sairasmielistä tuokin on?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 24.10.2012 22:32

Te häpeämättömät!
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 25.10.2012 08:10

Kyllä Obeliskoa turhaan syyllistettiin ketjun avaamisesta, vaikka räyhäämiseen ja pahan mielen levittämiseen olivat ihan muut syyllisiä - jopa minäkin, eli häpeän.

Sen sijaan Obelixi esitti mielestäni varsin tarpeellisen anteeksipyyntönsä vuosien takaisista toilailuistaan - pienen painostuksen edessä toki, mutta varsin riittävän rehellisen sellaisen.

Toivottavasti nuo jutut on nyt saatu anteeksipyynnön myötä "case closed" osastoon ja voimme jatkaa kaikki elämässämme eteenpäin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2012 00:48

Ei anteeksipyyntö (ainakaan täällä) merkitse sitä, että kirjan kannet pannaan kiinni.
Usein anteeksipyytäjä tuntuu luulevan, että asia on kuitattu, vaikka hän olisi (aiemmin)
aiheuttanut kiusaajalle suurtakin vahinkoa.

26.11.2012 1:53 po. kiusatulle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.10.2012 01:19

Onko täällä mitään keinoja saada asioita loppuun käsitellyiksi, jos loukattu tuntee kärsineensä suurta vahinkoa ja haluaa vatvoa kokemiaan vääryyksiä vuodesta toiseen?

Onkohan tässä jokin virhe - kenties peräti freudilainen:
Usein anteeksipyytäjä tuntuu luulevan, että asia on kuitattu, vaikka hän olisi (aiemmin)
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2012 01:59

Useimmiten kiusaaja ei vastaa asian käsittelyyn asianmukaisesti,
kuten nyt Oblelix, joka on (eri nimimerkeillä) kiistänyt asian siitä
lähtien, kun hän tuli foorumille joskus puolitoista vuotta sitten.

Nyt Kahvi väittää, että Kyllästynyt olisi kajonnut haitallisesti hänen
päiväkirjoihinsa Tukiasema.netissä, jossa hän julkisemmalla puolella
esitti viissiin viikkojen ajan, että Kyllästynyt olisi lähettänyt hänen
sähköpostiinsa seksuaalisia viestejä (tms.).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2012 02:00

Riidankylväjä kirjoitti:Häpeämme. :oops:

Ihme pelleilyä tuokin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.10.2012 08:35

Psykopatologia kirjoitti:Ei anteeksipyyntö (ainakaan täällä) merkitse sitä, että kirjan kannet pannaan kiinni.

26.11.2012 1:53 po. kiusatulle.

Kiusattu voi todellakin ja aidosti noin ajatella. Mutta kieltämättä myös oikean elämän puolella tulee usein myös ns "pestä jälkipyykki" muunmuassa katsomalla kiihkottomin mielin tapahtumain kulut.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.10.2012 08:41

Psykopatologia kirjoitti:Useimmiten kiusaaja ei vastaa asian käsittelyyn asianmukaisesti,
kuten nyt Oblelix, joka on (eri nimimerkeillä) kiistänyt asian siitä
lähtien, kun hän tuli foorumille joskus puolitoista vuotta sitten.

Minusta myös Kyllästynyt ei kiusaajana vastannut asian käsittelyyn asianmukaisesti, lähinnä hän jatkoi ponnekkaammin kiusaamistani.

Obelixista en osaa sanoa tämän tarkemmin, tunnen hänet vain tämän palstan myötä. Ilmeisesti kuitenkin on tapahtunut aika rankkaakin kiusaamista muilla foorumeilla tms.

Psykopatologia kirjoitti:Nyt Kahvi väittää, että Kyllästynyt olisi kajonnut haitallisesti hänen
päiväkirjoihinsa Tukiasema.netissä, jossa hän julkisemmalla puolella
esitti viissiin viikkojen ajan, että Kyllästynyt olisi lähettänyt hänen
sähköpostiinsa seksuaalisia viestejä (tms.).

Kronologisesti tapahtumat menivät Tukiasema.netissä niin, että ensin Kyllästynyt häiriköi useasti ja pitkän ajan aikana (myös) minun päiväkirjassani ja sitten vasta esitin tuon valheellisen väitteen (so. kiusasin). Tätä perättömien väittämistäni pyysin sitten Kyllästyneen pyynnöstä julkisesti anteeksi. Se tosin ei riittänyt, koska anteeksipyyntöni jälkeen Kyllästynyt esitti lisäehdon, että anteeksipyynnön olisi pitänyt olla näkyvillä ajallisesti yhtä kauan (tms) - vaati siis asiaa, joka sekä esitettiin jälkeenpäin että oli minun vaikutusmahdollisuuksieni ulkopuolella (vain Ylläpito pystyi vaikuttamaan asiaan).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 26.10.2012 09:47

Mirri kirjoitti:Onko täällä mitään keinoja saada asioita loppuun käsitellyiksi, jos loukattu tuntee kärsineensä suurta vahinkoa ja haluaa vatvoa kokemiaan vääryyksiä vuodesta toiseen?

Olenko ymmärtänyt terapian oikein, kun minulla on käsitys, että vaikeita asioita pitäisi nimenomaan vatvoa? Jos jollain on vaikeita kiusaamiskokemuksia, on ihan oikein, että niitä vatvoo.

Eikös tämmöinen palsta ole ihan hyvä paikka vaikeitten asioitten vatvomiselle? Meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.10.2012 09:55

Riidankylväjä kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onko täällä mitään keinoja saada asioita loppuun käsitellyiksi, jos loukattu tuntee kärsineensä suurta vahinkoa ja haluaa vatvoa kokemiaan vääryyksiä vuodesta toiseen?

Olenko ymmärtänyt terapian oikein, kun minulla on käsitys, että vaikeita asioita pitäisi nimenomaan vatvoa? Jos jollain on vaikeita kiusaamiskokemuksia, on ihan oikein, että niitä vatvoo.

Eikös tämmöinen palsta ole ihan hyvä paikka vaikeitten asioitten vatvomiselle? Meidän muitten pitäisi antaa vertaistukea.

Tottapa näinkin.
Tosin on myös niin, että jos koko ajan aktiivisesti generoidaan lisää vatvottavaa, niin vatvominen muuttuu todella haasteelliseksi sen kannalta, että päästäisiin asiassa eteenpäin - siis asiat vatvottua niin hyvin, että vääryyttä kärsinytkin pääsisi elämässään eteenpäin.

Vertaistuen antaminen on erityisen tärkeä pointti, mutta sitä pitäisi myös osata ottaa vastaan - mikä meille vammaisille voi olla vaikea paikka.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2012 09:58

Kyllä yleensä ja varsinkin traumaterapiassa (tukevassa ei niin paljon).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 26.10.2012 11:16

Psykopatologia kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Häpeämme. :oops:

Ihme pelleilyä tuokin.

Kaikki on yhtä pelleilyä.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.10.2012 11:45

Näköjään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.10.2012 12:43

Riidankylväjä kirjoitti:

Jep. Kyllähän täällä aika paljon Kyllästyneen napaa tuijotellaan. Ennemmin tai myöhemmin niin joudutaan tekemään - kerta toisensa jälkeen ja vuodesta toiseen. Oli vain ajan kysymys milloin Obelixin - yleisellä tasolla - aloittama kiusaamisaiheinen ketju muokkautuu Kyllästyneen kroonisen loukkaantuneisuuden 'hoitamiseksi'. Olisi ollut suoranainen ihme, ellei niin olisi jossakin vaiheessa käynyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.10.2012 12:45

Kahvi kirjoitti:Tosin on myös niin, että jos koko ajan aktiivisesti generoidaan lisää vatvottavaa, niin vatvominen muuttuu todella haasteelliseksi sen kannalta, että päästäisiin asiassa eteenpäin - siis asiat vatvottua niin hyvin, että vääryyttä kärsinytkin pääsisi elämässään eteenpäin.

Vertaistuen antaminen on erityisen tärkeä pointti, mutta sitä pitäisi myös osata ottaa vastaan - mikä meille vammaisille voi olla vaikea paikka.

Sinäpä sen sanoit.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 26.10.2012 14:07

Mirri kirjoitti:Oli vain ajan kysymys milloin Obelixin - yleisellä tasolla - aloittama kiusaamisaiheinen ketju muokkautuu Kyllästyneen kroonisen loukkaantuneisuuden 'hoitamiseksi'. Olisi ollut suoranainen ihme, ellei niin olisi jossakin vaiheessa käynyt.

Mitä sitten?
Riidankylväjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko