Vaarallinen "nainen" 14v

Re: Vaarallinen "nainen" 14v

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.10.2012 16:02

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Onko sinun mielestäsi olemassa jokin sopivuusristiriita ja oletatko, että minä ilman muuta välittäisin sinun arvopohjasi mukaisesta sopivuusristiriidasta?

Mielestäni ongelmat ovat eri suuruusluokkaa, eivätkä rinnastettavissa toisiinsa; tuolla mielipiteelläni ei ole mitään tekemistä 'arvopohjan' kanssa. Niinpä en oikein käsitä sitäkään millä perusteella vedit tähän keskusteluun olettamasi minun 'arvopohjan'.

Mielestäni inhimillinen kärsimys ei ole mitattavissa suuruusluokalla siten, että eri yksilöiden kokema kärsimys arvotettaisiin ulkopuolisten toimesta.
Mirri kirjoitti:Mielestäni minun arvomaailmani - oli se sinun oletustesi mukaan mitä hyvänsä - ei kuulu tähän ketjuun millään lailla.

Eikö sinun kirjoittelusi täällä olekaan oman arvopohjasi mukaista?
Mirri kirjoitti:Mutta tosiaan, ei kai mikään estä sinua kirjoittamasta länsimaisten teinien ongelmista tässä ketjussa; voidaan vaikka vertailla niitä afganilaisten nuorten ihmisten ongelmiin.

Aivan vapaasti voin tässä(kin) ketjussa valita aiheet, mistä kirjoitan ilman, että sinä niitä erikseen luokittelet tai ehdotellen annat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2012 16:11

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ketjun aiheesta... Se on järkyttävä juttu. Talibanien toiminta menee täysin ymmärryskyvyn ylitse. Ampumisen kohteeksi joutunutta tyttöä - lasta - on ilmeisesti pidetty 'vaarallisena' jo pitemmän aikaa, koska tämä on rohjennut netissä julkisesti kertoa tyttöjen ja naisten elämästä talibanien kontrollin alla. Talibanit ovat valmiita tappamaan myös lapsia (ainakin tyttölapsia), jos pitävät heitä 'vaarallisina'.

Niin. Hänhän ei olekaan mikään "teinityttö viestilappuineen" vaan kunnon tytön tavoin kauniisti huiviin sonnustautunut.

Tuo oli puhtaasti Mirrille mietintään, eikä siis lainkaan ketjussa mainitulle tytölle, Malalalle.

Hilppa, mitä tarkalleen ottaen halusit minun miettivän?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 22.10.2012 21:45

Tässä afganistanilaista 'teini-ikää'; mtv3:n raportti Afganistanista:
http://www.mtv3nettitv.fi/?progId=22025&itemId=18128
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 22.10.2012 22:08

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ketjun aiheesta... Se on järkyttävä juttu. Talibanien toiminta menee täysin ymmärryskyvyn ylitse. Ampumisen kohteeksi joutunutta tyttöä - lasta - on ilmeisesti pidetty 'vaarallisena' jo pitemmän aikaa, koska tämä on rohjennut netissä julkisesti kertoa tyttöjen ja naisten elämästä talibanien kontrollin alla. Talibanit ovat valmiita tappamaan myös lapsia (ainakin tyttölapsia), jos pitävät heitä 'vaarallisina'.

Niin. Hänhän ei olekaan mikään "teinityttö viestilappuineen" vaan kunnon tytön tavoin kauniisti huiviin sonnustautunut.

Tuo oli puhtaasti Mirrille mietintään, eikä siis lainkaan ketjussa mainitulle tytölle, Malalalle.

Hilppa, mitä tarkalleen ottaen halusit minun miettivän?

En katso velvollisuudekseni alkaa ruotia julkisesti halujani tai toiveitani, koska mitään suurempia sellaisia en ole sinua kohtaan esittänyt. Ainoastaan mielipiteeni ketjun aiheesta verrattuna suhtautumiseen toisen ketjun aiheeseen.

Ketjun aiheesta... Se on järkyttävä tapahtuma. Järkyttävä on myös Amanda Toddin kohtalo koulukiusaamisprosessin seurauksena.
Hilppa

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista