Järvilehdon muistinmenetys ei tässä ole kovin oleellinen juttu. Oleellisinta olisi selvittää kumpi oli puikoissa.
Turmapaikka

Turmavene

Riidankylväjä kirjoitti:Mutta asiantuntijat ovat siellä todistajan ominaisuudessa ja heiltä edellytetään totuudessa pysymistä. Jos asiantuntijoilla on täysin vastakkaiset käsitykset jompi kumpi tai molemmat valehtelee. Siitä pitäisi seurata linnatuomio.
Järvilehdolla on oikeus puolustaa itseään.

"Minun mielestäni tässä on tapahtumassa oikeusmurha. Jos vastaajana olisi joku muu kuin Järvilehto, jolla on ollut mahdollisuuksia lähteä näitä asioita selvittämään, niin huonosti tässä olisi käynyt", Karhunen kertoi motiiveistaan tulla Järvilehdon puolustuksen kutsumaksi todistajaksi hovioikeuteen.

Mirri kirjoitti:--...Jos vastaajana olisi joku muu kuin Järvilehto, jolla on ollut mahdollisuuksia lähteä näitä asioita selvittämään, niin huonosti tässä olisi käynyt", Karhunen kertoi motiiveistaan tulla Järvilehdon puolustuksen kutsumaksi todistajaksi hovioikeuteen.
http://www.hs.fi/kotimaa/Oikeusl%C3%A4% ... 5603276237
--
Mirri kirjoitti:Mistä tiedät, ettei Järvilehto ajanut venettä turman sattuessa?
Psykopatologia kirjoitti:Lauerman lausuma on oikein.
Psykopatologia kirjoitti:Hämärää: missä karhu luurasi raastuvan aikana?
Riidankylväjä kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mistä tiedät, ettei Järvilehto ajanut venettä turman sattuessa?
En minä tiedäkään. Eikä tiedä Lauermakaan onko Järvilehto menettänyt muistinsa. Meillä on semmoinen ero Lauerman kanssa, että minä tunnustan tietämättömyyteni, mutta Lauerma on mennyt valalle siitä, että Järvilehto valehtelee.
Miksei syyttäjälle riitä faktatiedot, vaan pitää ottaa joku huuhaa-"asiantuntija" todistelemaan, että Järvilehdon juttuihin ei voi luottaa?
Minusta tuo on omituista.

Riidankylväjä kirjoitti:Ei sitä tiedetäkään. Asia tulisi selvittää faktatiedoin eikä kyselemällä Järvilehdon uskottavuuden perään.

Riidankylväjä kirjoitti:--
Sormenjälkien / DNA:n ottaminen veneen ratista ja kaasu/vaihdevivusta olisi ratkaisuut kiistatta kuka on niissä ollut viimeksi kiinni. Onkohan tuo tehty?
Riidankylväjä kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Lauerman lausuma on oikein.
Ei oo
Psykopatologia kirjoitti:En usko.
En usko. - Uskon kuituanalyysiin törmäyskohdista.
Alppivuori piti varmana sitä, ettei kumpikaan turmaveneessä olleista miehistä istunut matkustajan paikalla.
- Tekemäni selvityksen perusteella pidän sitä erittäin varmana. Mihin se ihminen olisi siitä paikalta voinut hävitä. Jos kuljettajan vieressä olisi istunut joku, hän olisi törmännyt varmuudella seinään. Vammojen olisi tällöin pitänyt olla hyvin vakavat.
Järvilehdon puolustus on esittänyt, että Järvilehto oli tulomatkalla veneen takaosassa, todennäköisesti lattialla nukkumassa. Alppivuori tuki tätä näkemystä.
- Se ei ole mitenkään poikkeuksellinen tapa matkustaa, jos haluaa nukkua. Kuljettajan penkkiin on osunut jokin takaapäin. Olen todennut, että jos lattialla on matkustanut henkilö, niin hän on voinut aiheuttaa ne vauriot osuessaan penkkiin.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa