Irtisanomissuma

Irtisanomissuma

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.09.2012 22:12

Irtisanomissuma
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Irtisanomissuma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2012 22:13

Joo huomattiin... :?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.09.2012 22:33

Erityisesti vasemmisto on penännyt osakeyhtiöiltä jotain ns. yhteiskunnallista vastuuta.

Jos minulla olisi duunareita töissä, pitäisikö minun heitä työllistää ja itse köyhtyä?

Jos minä olisi sijoittanut varojani osakeyhtiöön, niin pitäisikö minun luopua osingoista,
jotta porukalla olisi leipää ja voita?

Neljän vuoden päästä Suomi on kusessa tällä menolla (kuten jo taannoin totesin).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2012 22:59

Psykopatologia kirjoitti:Erityisesti vasemmisto on penännyt osakeyhtiöiltä jotain ns. yhteiskunnallista vastuuta.

Vasemmistopoliitikkojen sanahelinää. Omistavat itsekin osakkeita.
Psykopatologia kirjoitti:Jos minulla olisi duunareita töissä, pitäisikö minun heitä työllistää ja itse köyhtyä?

Tuskin kykenisit heitä työllistämään, jos itse köyhtyisit, vaikka haluaisitkin. Tuotannolliset ja taloudelliset syyt riittävät irtisanomisen perusteeksi.
Psykopatologia kirjoitti:Jos minä olisi sijoittanut varojani osakeyhtiöön, niin pitäisikö minun luopua osingoista,
jotta porukalla olisi leipää ja voita?

Yhtiökokous päättää. Toffe varmaan istuu siellä ja päättää puolestasi.

Voisit yrittää vaatia, että yhtiö maksaisi edes veronsa Suomeen. Ulkomaisten yritysten kohdalla ei onnistu niin kauan kuin kansanedustajamme sallivat veronkierron.
Psykopatologia kirjoitti:Neljän vuoden päästä Suomi on kusessa tällä menolla (kuten jo taannoin totesin).

Vaikka pierisimme verta, olemme neljän vuoden päästä kusessa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.09.2012 23:07

Ai niin, mutta pierustelut!

SAK pitää huolta vain omista jäsenistään ja hylkää tyottömät työsuhdevaateillaan yms.
Suomi on menettänyt kirpailukykyään samalla kun huoltosuhde heikkenee.
Valtion velka vain kasvaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Irtisanomissauna

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.09.2012 23:37

Psykopatologia kirjoitti:Ai niin, mutta pierustelut!

SAK pitää huolta vain omista jäsenistään ja hylkää tyottömät työsuhdevaateillaan yms.
Suomi on menettänyt kirpailukykyään samalla kun huoltosuhde heikkenee.
Valtion velka vain kasvaa.

Et kai vaan ole mennyt liittymään SAK:öön?

Ei liittoon ole pakko liittyä eikä työsopimustakaan olisi pakko solmia, mutta työnantaja saattaa sopimuksen kirjoituttaa, koska pelkää joutuvansa lakitupaan sinun haastamanasi. Voithan tehdä omaehtoisen sopimuksen ja tarjota sitä työnantajalle kahdenväliseksi yksityiseksi sopimukseksi. Eihän nykyisin voi tehdä mitään solmimatta jonkinlaista sopimusta, koska kehenkään ja mihinkään ei voi enää luottaa. Et saa sähköä, jos et solmi sähkösopimusta, et voi soittaa puhelimella, jos et solmi sopimusta liittymäntarjoajan kanssa puhumattakaan tietokoneyhteydestä, johon tarvitset sopimuksen laajakaistaliittymän tarjoajan kanssa.

Suomi tulee joka tapauksessa menettämään kilpailukykyään; ainoa toivomme on, että kiinalaisetkin rupeavat vaatimaan palkkaa, jolloin tavaroiden tekeminen ei enää kannattaisi Kiinassa. Toivottavasti tekeminen kannattaisi tuolloin Suomessa ja meillä olisi vielä ihmisiä, joista olisi tekemään töitä. Eikä työvoiman rekrytointi siirtyisi vain entistä halvemman työvoiman maihin Zambiaan tai Pohjois-Koreaan.

Suomi tulee menettämään kilpailukykyään ja työpaikat ovat jo siirtyneet Kiinaan. Se on nähty.

Vanhukset tulevat heikkenemään ja heidän määränsä lisääntymään. Ruvetaan vanhusten hoitajiksi.

Valtion velka tulee kasvamaan, jos velkaa otetaan koko ajan vain lisää. Poliittinen päätös. Politiikka on liian lyhytjänteistä. Kädestä suuhun elämistä, vaalikaudesta toiseen siis.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2012 13:04

AAA:sta on vain se hyöty, että Suomi saa jatkossakin lisää lainaa halvalla
(meidän kaikkien iloksi mutta tulevien murheeksi). AAA ei kuitenkaan
takaa taloudellista kasvua eikä pysäytä huoltosuhteen vääristymän
kasvua.

En ole liittymässä SAK:hon; NATOstakin erosin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2012 18:40

Onko SAK ja vasemmisto tällä foorumilla vihollinen, jota vastaan olisi syytä hyökätä? Ei tarvitse vastata, kunhan vain ('autistisesti') unohduin miettimään... Tässä hymiö huumorin merkiksi: :P
Olisin laittanut jonkin kypäräpäisen, muttei sellaisia ole täällä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2012 19:39

Kaikkia edistyksen jarruja vastaan hyökätään.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Irtisanomissumma

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.09.2012 23:00

Myös muutosvastarintaa vastaan?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2012 23:07

Myös muutosvatsarintaa!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.09.2012 23:28

Ihanaa, täällä olisi mahdollisuus kiivetä barrikadeille. Pikkuisen hiertää tuo, että pitäisi hyökätä SAK:ta vastaan...

Voisiko/saisiko käydä itse valitsemiensa kohteiden kimppuun yhteisessä taistelussa kaikkia edistyksen jarruja vastaan? Jos valitsisin SAK:n tilalle jonkin muun - toisen värisen - edistyksen jarruna toimivan kohteen, haitanneeko tuo mitään?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.09.2012 23:46

Ei. Ja kyllä äs aa koota voi ylistääkin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.09.2012 11:16

vakava on taas hoitanut hommat niin, että putkimies tienaa enennän kuin proffa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Paluu Yleistä ja ajankohtaista