Tukiasema kaatunut?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Tukiasema kaatunut?

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 16:27

Onko Tukiasema kaatunut, vai toimiiko muilla?
Kuutar

Re: Tukiasema kaatunut?

ViestiKirjoittaja Illusia » 20.09.2012 16:51

Näyttäisi toimivan.
Illusia

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 17:42

Minä en pääse sivulle Firefoxilla enkä Explorerilla. Tulee vain " Sivun lataamisvirhe" tai " Yhteyden aikakatkaisu."
Viimeksi muokannut Kuutar päivämäärä 20.09.2012 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 19:07

Onko muita joilla Tukiasema ei toimi?

Yhteyden vianmäärityksen mukaan tietokoneeni on määritetty oikein, mutta tukiasema ei vastaa.
Vika on vianmäärityksen mukaan joko tukiasema -sivussa tai langattomassa yhteydessä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2012 19:21

Kuutar kirjoitti:Minä en pääse sivulle Firefoxilla enkä Explorerilla. Tulee vain " Sivun lataamisvirhe" tai " Yhteyden aikakatkaisu."

Minulla tuo ongelma jatkui kotikoneellani peräti yli kuukauden. Sitten se vain yhtäkkiä katosi; huomasin taas pääseväni sinne. Jotakin teknisiä ongelmia siellä on, koska yksi ja toinen törmää tähän samaan. Kuka milloinkin kertoo, ettei pääse Tukiasemalle.

Omalla kohdallani arvelin, että IP-osoitteeni olisi vaihtunut, koska koneeni oli suljettuna yli vuorokauden ja käynnistämisen jälkeen pääsin foorumille, mutta Hosuli ylläpidon edustajana tiesi kertoa, ettei niin ollut käynyt. Liekö ollut sattumaa, että pitkään jatkunut ongelma korjaantui koneeni ollessa pitempään sammuksissa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 19:24

Mirri kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Minä en pääse sivulle Firefoxilla enkä Explorerilla. Tulee vain " Sivun lataamisvirhe" tai " Yhteyden aikakatkaisu."

Minulla tuo ongelma jatkui kotikoneellani peräti yli kuukauden. Sitten se vain yhtäkkiä katosi; huomasin taas pääseväni sinne. Jotakin teknisiä ongelmia siellä on, koska yksi ja toinen törmää tähän samaan. Kuka milloinkin kertoo, ettei pääse Tukiasemalle.

Omalla kohdallani arvelin, että IP-osoitteeni olisi vaihtunut, koska koneeni oli suljettuna yli vuorokauden ja käynnistämisen jälkeen pääsin foorumille, mutta Hosuli ylläpidon edustajana tiesi kertoa, ettei niin ollut käynyt. Liekö ollut sattumaa, että pitkään jatkunut ongelma korjaantui koneeni ollessa pitempään sammuksissa.

Minä en voi edes kysyä asiaa sivuston ylläpidolta, koska sinne ilmoittamani sähköpostiosoite on vanhentunut. Explorerin vianmääritys antoi neuvoksi sähköjen vetämisen pois, ja koneen käynnistämisen uudestaan. En päässyt Tukiasemalle eilenkään, joten pelkkä koneen sulkeminen tuskin auttaa.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2012 19:33

Kuutar, jos haluat, voisin laittaa Tukarin sääntöosioon puolestasi näkyviin tiedon, ettet pääse sinne. Siellä on jo valmiina ketjukin tästä asiasta; En pääse koneeltani foorumille. Siinä ketjussa minäkin olen kertonut pääsemättömyydestäni, ja myös ongelman ratkeamisesta, ja siinä ketjussa Hosuli kommentoi arvellessani koneeni IP-numeron vaihtuneen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 19:46

Obelix kirjoitti:Sulla on banni!

En usko, kyllä siitä ilmoitettaisiin minulle. En pääse sinne edes rekisteröitymättömänä lukemaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 19:47

Mirri kirjoitti:Kuutar, jos haluat, voisin laittaa Tukarin sääntöosioon puolestasi näkyviin tiedon, ettet pääse sinne. Siellä on jo valmiina ketjukin tästä asiasta; En pääse koneeltani foorumille. Siinä ketjussa minäkin olen kertonut pääsemättömyydestäni, ja myös ongelman ratkeamisesta, ja siinä ketjussa Hosuli kommentoi arvellessani koneeni IP-numeron vaihtuneen.

Kiitos jos voisit laittaa. :) Äsken katkaisin vähäksi aikaa tietokoneesta virran, mutta ei auttanut sekään.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2012 20:25

Laitoin ketjuun tällaisen viestin:
Kerron Kuuttaren puolesta, ettei hänellä ole ollut pääsyä Tukiasemalle eilisestä lähtien:
Minä en pääse sivulle Firefoxilla enkä Explorerilla. Tulee vain " Sivun lataamisvirhe" tai " Yhteyden aikakatkaisu."
Yhteyden vianmäärityksen mukaan tietokoneeni on määritetty oikein, mutta tukiasema ei vastaa.
Vika on vianmäärityksen mukaan joko tukiasema -sivussa tai langattomassa yhteydessä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 20:33

Mirri kirjoitti:Laitoin ketjuun tällaisen viestin:
Kerron Kuuttaren puolesta, ettei hänellä ole ollut pääsyä Tukiasemalle eilisestä lähtien:

OK. :)
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2012 21:19

Kuutar, tässä yksi ketjuun tullut neuvo:
Minä tosiaan aloin taas päästä kotikoneelta foorumille, kun laitoin adminille viestiä ja kerroin siinä myös ip:ni. Hän sitten teki jotain, ehkä tyhjensi kaikki ip:t tai vain minun ip:ni, mutta sen jälkeen alkoi taas toimia.

Minä olen saanut Adminilta saman ohjeen aiemmin, kun pääsyni Tukiasemalle takkusi. Admin pyysi minua ilmoittamaan hänelle IP:n, jotta hän voisi poistaa sen jostakin (en tiedä mistä), ja näköjään ohje on toimiva.
Joten jos voisit joltakin toiselta koneelta olla Adminiin yhteydessä; ilmoittaisit takkuavan koneesi IP-numeron. Se voisi auttaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 21:25

Mirri kirjoitti:Kuutar, tässä yksi ketjuun tullut neuvo:
Minä tosiaan aloin taas päästä kotikoneelta foorumille, kun laitoin adminille viestiä ja kerroin siinä myös ip:ni. Hän sitten teki jotain, ehkä tyhjensi kaikki ip:t tai vain minun ip:ni, mutta sen jälkeen alkoi taas toimia.

Minä olen saanut Adminilta saman ohjeen aiemmin, kun pääsyni Tukiasemalle takkusi. Admin pyysi minua ilmoittamaan hänelle IP:n, jotta hän voisi poistaa sen jostakin (en tiedä mistä), ja näköjään ohje on toimiva.
Joten jos voisit joltakin toiselta koneelta olla Adminiin yhteydessä; ilmoittaisit takkuavan koneesi IP-numeron. Se voisi auttaa.

Voi ei, en tiedä sitä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 21:36

Ei toiminut toiseltakaan koneelta. Onko IP-numero aina konekohtainen?
Minua ei ilmeisesti kuitenkaan ole bannattu?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 21:58

Nyt sain selville IP-osoitteeni. Vielä kun tietäisin, mihin osoitteeseen Tukiaseman ylläpidolle voi kirjoittaa. Sivuston kauttahan en heihin voi ottaa yhteyttä.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.09.2012 22:16

Kokeile tyhjentää selaimen välimuisti ja evästeet (cookies). Tuo voi joskus auttaa moisiin ongelmiin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 22:36

Kahvi kirjoitti:Kokeile tyhjentää selaimen välimuisti ja evästeet (cookies). Tuo voi joskus auttaa moisiin ongelmiin.

Miten?

Edit. Löysin ohjeet ja tyhjensin välimuistin, eipä auttanut tuokaan.
Mistä saisi selville ylläpidon osoitteen?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.09.2012 23:02

Hyvä kysymys. Yritin etsiskellä, mutten löytänyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.09.2012 23:18

Poista myös kaikki evästeet. Eli Internet Explorerissa (ulkomuististani):

Tools -> Internet Options -> General välilehti
kohta Browsing history ->Delete
valitse Cookies
ja eikun Delete

Tarkemmin selaimesi ohjeista, etsi hakusanoilla esim "delete cookies" (poista evästeet).
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kuutar » 21.09.2012 20:15

Kahvi kirjoitti:Poista myös kaikki evästeet. Eli Internet Explorerissa (ulkomuististani):

Tools -> Internet Options -> General välilehti
kohta Browsing history ->Delete
valitse Cookies
ja eikun Delete

Tarkemmin selaimesi ohjeista, etsi hakusanoilla esim "delete cookies" (poista evästeet).

Poistin evästeet, eikä sekään auttanut.
Kuutar

Seuraava

Paluu Romulaatikko