Unikuvia

Re: Unikuvia

ViestiKirjoittaja Illusia » 20.09.2012 13:19

Minä en näe enää painajaisia. Ne voivat johtua ruoansulatusvaivoista, joten ehkä kasvisruokavalioon siirtyminen on auttanut asiaa.

Mikähän tuon kuvan koiralla on? Onko se oikea? Eläimet voivat kärsiä kauheasti. Niitä pitäisi auttaa.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.09.2012 13:28

Minä en muista nähneeni unta hetkeen aikaan. Aikaisemmin katselin seksiunia. (kauheaa :shock: )
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.09.2012 13:29

Riidankylväjä kirjoitti:Minä en muista nähneeni unta hetkeen aikaan. Aikaisemmin katselin seksiunia. (kauheaa :shock: )

Unien on joku sanonut olevan toteutumattomia toiveitamme...
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.09.2012 13:31

Kapi on eläinten tauti, jota aiheuttaa syyhypunkki (Sarcoptes scabiei): Kapia esiintyy eniten koirilla, ketuilla ja sioilla; syyhypunkista on omat alalajinsa näille eläinlajeille (var. canis, var. vulpis ja var.suis), mutta kettujen kapi voi aiheuttaa oireita myös koirille.[1] Myös ihmisille syyhyä aiheuttava punkki on saman lajin alalaji. Sikakapi on lääkityksillä saneerattu monista jalostussikaloista. Sarcoptespunkit voivat satunnaisesti tarttua muihinkin eläinlajeihin mikäli eläinkontaktit ovat läheiset.

Kapin yleisin oire on voimakas kutina. Ensin iholla on pieniä pisteitä, jotka voi nähdä koiran vatsan alla missä karva ei ole tiellä. Myöhemmin koira raapii ihonsa rikki, karvat lähtevät ja iho paksuuntuu ja tummuu.[2]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kapi
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.09.2012 13:33

Hilppa kirjoitti:
Riidankylväjä kirjoitti:Minä en muista nähneeni unta hetkeen aikaan. Aikaisemmin katselin seksiunia. (kauheaa :shock: )

Unien on joku sanonut olevan toteutumattomia toiveitamme...

Niin, tai pelkoja...
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 17:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:Aika kesyä tuo on verrattuna minun painajaisiini. En viitsi edes kertoa niistä tällä palstalla, ettette ala pelkäämään. :mrgreen:
Anna tulla vain, kyllä me kestämme.

Painajaisissani voi usein olla ahdistavia näkyjä, jotka eivät välttämättä uhkaa minua, mutta ovat ahdistavia. Luettuani kerran yhden Hiroshima -kirjan, näin siitä sen jälkeen painajaisia, joita en tahdo ajatellakaan.

Kerran näin unta, että olin uimahallissa, jossa pidettiin jotain kilpailuja. Kilpailijat olivat luurankojen/ruumiiden näköisiä naisia, joiden luurankokehon yllä saattoi olla vielä vähän vedessä lionneen ruumiin kudosta ja levää. He olivat kuitenkin eläviä ja ajattelin, että nuo ovat kyllä aivan ihmisraunioita, mutta he eivät näyttäneet tajuavan sitä itse. Unissani on usein ollut tällaisia vastakohtia, tunnelma on päällisin puolin rauhallinen, mutta vain minä tiedän kauhean totuuden.

No, tuo nyt oli kesyimmästä päästä, en taida viitsiä kertoa unistani netissä. Olen nähnyt kaikenlaisia sota -ja ruumiskuvia, epätoivon täyttämiä unia tautiepidemioista, psykiatrisiin aiheisin liittyviä, unia väkivallasta, jne. Näitä unia yhdistää usein lohduton tunnelma, joka päättyy vain heräämiseen.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 20.09.2012 17:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:... No, tuo nyt oli kesyimmästä päästä, en taida viitsiä kertoa unistani netissä. Olen nähnyt kaikenlaisia sota -ja ruumiskuvia, epätoivon täyttämiä unia tautiepidemioista, psykiatrisiin aiheisin liittyviä, unia väkivallasta, jne. Näitä unia yhdistää usein lohduton tunnelma, joka päättyy vain heräämiseen.

Eräässä unessa olin kuollut ja jouduin itse tekemään itselleni ruumiinavauksen omilla tylsillä Fiskarsin oransseilla keittiösaksillani.
Olin närkästynyt ja vihainen siitä, että tämäkin minun pitää itse tehdä.

Ruumiinavauksessani totesin, että vatsaonteloni oli tyhjä ja sen seinämät muistuttivat mädäntynyttä perunaa. Sisäelimiä ei ollut lainkaan (olivat mädäntyneet) ja totesin, että olipa hyvä kun tapoin itseni koska olisin kuitenkin ilman sisäelimiä kohta kuollut.
Kuva

Huh, no tuon tasoisia painajaisia on ollut minullakin.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Illusia » 20.09.2012 17:53

Kannattaa juoda iltaisin pari lasillista maitoa. Se voisi rauhoittaa ja antaa parempia unia.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.09.2012 17:58

Juustovoileipä ja lasi maitoa ennen nukumaan menoa kuulemma antaa hyvät unet.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 20.09.2012 18:18

Kuva
Minä näen silloin tällöin unta, jossa on tuollainen palmu jonkin liikkeen näyteikkunassa. Ikkunan takana on myös joitakin mustia antiikkiesineitä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 20.09.2012 21:01

Myös sextailu on erin omaista uni lääkettä. Suosittelen kaikille.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 21.09.2012 22:09

Obelix, olet levon tarpeessa.
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.09.2012 23:36

Me kaikki silitämme päätäsi ja kutitamme varpaitasi unta saadaksesi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 22.09.2012 01:56

Psykopatologia, tulkitse nyt meidän unet, kun kerran psykoanalyyttinen psykologi olet. Miksi näin unta ruumiin näköisistä naisista , miksi Kyllästynyt joutui unessa jopa tekemään itselleen ruumiinavauksen?
Kuutar

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 22.09.2012 11:31

Freud esittelee ja havainnollistaa psykoanalyysin perusideoita, joihin kuuluvat oidipuskompleksi, torjunta ja tiedostumattomat psyykkiset prosessit. Freudin mukaan jokainen uni voidaan hänen analyysitekniikkansa – vapaiden mielijohteiden – avulla osoittaa mielekkääksi psyykkiseksi rakennelmaksi. Hän muotoili yleisen lain: "Uni on (tukahdutetun, torjutun) toiveen (naamioitu) toteutuma."[2]

Freudin mukaan uni ottaa aiheensa edellisen päivän kokemuksista (ns. päivänjäänteet), mutta unissa esiintyy myös varhaislapsuuden aineistoa: "Unessa elää yhä lapsi omine yllykkeineen."[3] Unien näkökulma on aina "ehdottoman minäkeskinen".[4]

Freud tarkasteli myös unien seksuaalisymboliikkaa: esimerkiksi kynttilä voi edustaa siitintä. Hän ei kuitenkaan tavoitellut kaavamaista tai mekaanista symboliikkaa, jossa edustussuhteet olisivat yleisinhimillisiä, vaan jokaisen unisymbolin merkitys on viime kädessä yksilöllinen:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Unien_tulkinta
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Illusia » 22.09.2012 11:52

Kuva

Minun mustavalkoisten palmu-unieni taustalla voisi olla tämä lapsuuden makuuhuoneen verhokangas. Meillä oli myös paljon antiikkiesineitä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Lette » 25.09.2012 09:14

Kyllästynyt, mihin assosioit unesi?
Lette

ViestiKirjoittaja Lette » 25.09.2012 15:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Lette kirjoitti:Kyllästynyt, mihin assosioit unesi?

Elämääni.

Elämä merkitsee hyvää. Hyviä ominaisuuksia; rohkeus, havainto -, harkintakyky,
luovuus, ilo, ihmisläheisyys...
Olen havainnut sinussa näitä ominaisuuksia.
Lette

ViestiKirjoittaja Lette » 28.09.2012 14:10

Lette kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Lette kirjoitti:Kyllästynyt, mihin assosioit unesi?

Elämääni.

Elämä merkitsee hyvää. Hyviä ominaisuuksia; rohkeus, havainto -, harkintakyky,
luovuus, ilo, ihmisläheisyys...
Olen havainnut sinussa näitä ominaisuuksia.

Paras uniensa tulkitsija on ihminen itse.
Lette

ViestiKirjoittaja Illusia » 28.09.2012 16:38

Mitä hyötyä on käydä tulkituttamassa uniaan psykoanalyytikolla? Ovatko unet viisaampia kuin me ihmiset itse?
Illusia

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa