Olen taantunut

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Olen taantunut

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.09.2012 12:38

En enää yllä kuin romulaatikkoon. Pitäisikö asialle tehdä jotain?

En sentään viitsinyt avata tätä ketjua "yleiseen".
Hilppa

Re: Olen taantunut

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.09.2012 14:34

Lasten lelulaatikkoakin voidaan sanoa romulaatikoksi tai romukopaksi. Lelulaatikko on tärkeä kapistus, vaikka herkästi saakin vähättelevältä kuulostavan nimityksen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 14.09.2012 15:53

Minä töppäsin eilen kaupassa. Suorastaan hävetti vähäsen. Olen ollut ajoittain hiukan alakuloinen, tai pikemminkin haikealla mielellä. Ehkä sellainen voi tehdä hajamieliseksi. Niskanikama on ruvennut naksumaan päätä kääntäessä. Ei koske, mutta naksahtaa kovaa, niin että sivullinenkin voi kuulla. Aika huolestuttavaa.
Illusia

ViestiKirjoittaja Illusia » 14.09.2012 17:37

Minä olen kerännyt "romulootaan" maasta löytämiäni ruuveja ja nauloja, joita joskus tarvitaan.
Illusia

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.09.2012 18:58

Yleensä käy niin, että kerään romulaatikkoon tai muuten kotiini kaikenlaista, nippeleitä ja nappeleita. Ihan vaan siltä varalta, että joskus sattuisin tarvitsemaan. Sitten ihmettelen, miksi olen kerännyt milloin mitäkin ruuveja, artikkeleita, lehtiä, langanloppuja, varanappeja ynnä muuta sekalaista ja heitän siivotessani tavaroita lajitteluun. Kunnes jonain päivänä tarvitsisin juuri sitä poisheittämääni tuotetta tai sitä, jonka olen päättänyt säästää, mutta en löydä mistään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.09.2012 20:04

Hilppa kirjoitti: Olen taantunut

Regressio egon palveluksessa?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Jail » 14.09.2012 21:04

Minun romulaatikossa on neuloja, teippejä, kiillettä, joulukoristeita, pääsiäiskoristeita
ja muuta kivaa ja tarpeellista.

Olen taantunut niin että liimailen tarroja (muumi) opiskelukansiooni. :)
Ja unohtelen mitä ihmiset puhuvat, heti kun he ovat lopettaneet puheensa.

Joskus on ihan hyödyllistä ja rentouttavaa taantua hivenen.
Jail

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.09.2012 11:32

Kävin Design-messuilla. Siellä kaksi sisustussuunnittelijaa kertoi, miten järjestys ylläpidetään. Siis kodissa, jotta kaikki tavarat löytyvät ja jotta myös työtilaa löytyisi, kun tarvitaan. Jokaiselle tavaralle, käyttöesineelle, lue romulle, pitäisi kuulemma olla oma paikkansa, johon se sijoitetaan, kun ei ole käytössä. Tuolloin vapaa tila toiminnalle on aina olemassa. Nerokas idea. Harvoin toteutuu käytännössä, koska kaiken romun ylläpitäminen melkeinpä vaatisi oman logistiikkakeskuksen. Nykyajan ihmisellä kun on tuota romua yleensä aika paljon. Ajattelin, että tuon ajatuksen voisi korvata sillä filosofialla, jonka mukaan ei kannata ostaa mitään turhaa vaan ainoastaan kestävää, kallista ja tarpeellista. Jokaisen ostettavan tavaran kohdalla tulisi aina miettiä, tulenko tarvitsemaan sitä koko elämäni ajan ja jos en niin, pääsenkä siitä eroon laittamatta roskikseen tai onko romulaatikossa tilaa sille.

Olivat mukavannäköisiä kauniita ja nuoria sisussuunnittelijoita. Yksi asia aina minua vaivaa noissa suunnitelmissa, joita kohteina heidänkin luennossaan tuotiin esiin. Miksi puhdistettu ja tarkoituksenmukaiseksi raivattu tila pitäisi kuitenkin lopuksi täyttää sisustusromulla, joka on ajakohtaisen muodin mukaista?

Sain lahjaksi dekoratiivisen sisustusluomuslehden ja poimin mukaani tietoa kestävästä Designista. Tutkimuksen mukaan keskivertoihminen USA:ssa kuluttaa aikaa tavaroiden (avaimien, lempikorujen, huivin, kännykän, lompakon) etsimiseen keskimäärin yhden tunnin päivässä.

Minulta kuluu kotonani keskimäärin yksi tunti päivittäin erilaisten tavaroiden järjestelyyn paikoilleen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.09.2012 11:42

Sain lahjaksi dekoratiivisen sisustusluomuslehden ja poimin mukaani tietoa kestävästä Designista.
Tutkimuksen mukaan keskivertoihminen USA:ssa kuluttaa aikaa tavaroiden (avaimien, lempikorujen,
huivin, kännykän, lompakon) etsimiseen keskimäärin yhden tunnin päivässä.

Täyttä hum buugia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.09.2012 13:06

Kyseessä on mainos, jonka tarkoituksena on myydä tanskalaisen Nomess-nimisen valmistajan elegantteja puutuotteita säilytykseen. "Tutkimus" käsittelikin vain naisia, jotka minä jouhevasti suomensin ihmisiksi. Sorry miehet.

Ja yksi aina hukassa olevista tavaroista oli tietenkin remote control, jonka ihmettelen voivan olla hukassa. Niitä ei meillä juuri katoa. Sen sijaan silmälasit ovat toisinaan hakusalla.

Mutta takaisin romulaatikkoihin, jotka ovat ketjun aihe (taantumukseni lisäksi).

Naisille tuiki tarpeellinen romulaatikko on tanskalaisen Nomess-valmistajan puinen peililaatikko, jonka uumeniin voi kätkeä kaikki kosmeettiset tuubit ja purnukkansa. Pois silmistä, pois mielestä.

Nomess fall catalog 2012
http://issuu.com/nomess/docs/nomess_-_1 ... =%23222222

Vahinko, että en päässyt hypistelemään tuotetta näyttelyssä; en voi antaa asiantuntijan arviotani siitä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.09.2012 11:32

Hilppa kirjoitti:Vahinko, että en päässyt hypistelemään tuotetta näyttelyssä;

Onko sinullakin perverssi halu päästä käpälöimään kaikkea? :?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.09.2012 12:20

Riidankylväjä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Vahinko, että en päässyt hypistelemään tuotetta näyttelyssä;

Onko sinullakin perverssi halu päästä käpälöimään kaikkea? :?

Ei ole. En sinuakaan käpälöisi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.09.2012 12:30

Minua saisit kernaasti käpälöidä. 8-)
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 18.09.2012 23:49

Käpälöi mieluumin Hilppaa, kiitos. :shock:
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.09.2012 10:22

Riidankylväjä kirjoitti:Käpälöi mieluumin Hilppaa, kiitos. :shock:

Ei kiitos käpälöintiä tännekään! :shock:
Hilppa

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.09.2012 19:27

Onkohan palstan naisväellä nutturat ns. tiukalla?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.09.2012 20:10

Ketä tarkoitat? En käytä nutturaa. Ihan vapaasti heiluvat. Entä itselläsi, onko turbaani ns. liian tiukalla?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.09.2012 22:07

Riidankylväjä kirjoitti:Käpälöi mieluumin Hilppaa, kiitos. :shock:

Riidankylväjä, tuossa on käpälöintivastaista tiukkuutta; mikä lie sinua kiristää. Tuskin sinulla nutturaa on.
Mirri

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 19.09.2012 22:16

Hilppa kirjoitti:Ketä tarkoitat? En käytä nutturaa. Ihan vapaasti heiluvat. Entä itselläsi, onko turbaani ns. liian tiukalla?

Aika tiukassa tuntuu olevan. :|
Riidankylväjä

Paluu Romulaatikko