Hilppa kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Nythän siinä on kyytipoikana viina. Voisivat lopettaa olut- ja alkoholitarjoilun otteluissa.
Sekä väkimäärään että juotuun viinamäärään nähden järjestyshäiriöt ovat marginaalisia, ehkä noin puolen prosentin luokkaa. No onhan sekin 14.000 ihmisestä jo 70 henkilöä, joiden käyttäytymiseen täytyy järjestyksenvalvojien/poliisin jotenkin puuttua - niistäkin valtaosa ymmärtää ohjeiden, kehoitusten ja käskyjen jälkeen korjata toimintaansa.
Järjestyshäiriö se sekin on, että Ville Peltonen taklattiin ja hakattiin aivotärähdykseen asti.
Jos Suomen suurin juottola menettäsi määräajaksi tarjoiluoikeudet, voisi se olla sen kokoinen napsu, että kiekkopomotkin heräisivät.
Totta, kyllä tuonkin voi lukea järjestyshäiröksi; tapahtui julkisella paikalla ja oli omiaan häiritsemään järjestystä. Siis sen lisäksi, että se oli (törkeä) pahoinpitely.
On totta tuokin, että liiallisten järjestyshäiriöiden takai anniskelulupa voidaan peruuttaa joko määräajaksi tai pysyvästi. Tosin tässä nimenomaisessa tapauksessa ei ollut anniskelualueella tai sen välittömässä läheisyydessä tapahtunut asia - anniskelualueen järjestyksen ylläpidolla (tai sen puutteella) ei ollut mitään merkitystä tai vaikutusta itse pahoinpitelyyn. Tai mistäs minä tiedän, Alkoholitarkastajien ajatuksenjuoksu on joskus varsin ..hm.. omintakeista.
Hartwall-areenalla on vajaat 4.000 asiakaspaikkaa (
http://www.hartwall-areena.com/fi/index.php?id=17). Lisäksi vielä ne aitiot, joihin tarjoillaan alkoholia. Uskoisin, että näillä luvuilla tässä maassa tuo rakennus on kieltämättä maamme suurin juottola. Voisin kuvitella, että jos Hartwall-areenan luvat pistettäisiin tauolle, niin se voisi kirpaista. Tosin se kyllä kirpaisisi vähän ohi syyllisten: kaljahanoilla itselleen tiliä tekevät muut tahot kuin itse jääkiekkotahot. Tosin kieltämättä saavat tietty tavalla tai toisella oman siivunsa myynnistä. Jos saavat esim tilavuokrien ym kautta, niin kalikka ei tässä tapauksessa napsahda ollenkaan jääkiekkoilijoiden nilkkaan. Ravintoloitsija kärsii mutta joutuu silti maksaamaan tilavuokransa.
-------------------
EDIT typo 09:18
Viimeksi muokannut Kahvi päivämäärä 12.09.2012 09:18, muokattu yhteensä 1 kerran