Hilppa kirjoitti:Sinun käyttämäsi näppärä konsti on tukeutua mukatutkiskeluun. Sinun mielestäsi ei ole olemassa sinun tuottamaasi vihapuhetta, koska et itse koe kirjoittavasi sellaista etkä tarkoita olla vihamielinen kirjoituksissasi. Minusta tuo kiertely vaikuttaa lähinnä siltä, että et huomaa itse omien kirjoitustesi luonnetta ja käytät peilinäsi vain kirjoituksiisi suopeasti suhtautuvia, kuten Mirriä. Peilinäsi toimivat tällä palstalla kuitenkin myös toisenlaisia näkemyksiä omaavia henkilöitä kuin esimerkiksi Mirri. Heidän näkemyksensä ja kykynsä tunnistaa omia tunteitaan ja heidän ajatuksiaanko sinä pyrit mitätöimään? Kuitenkin olemme jo aikuisia ihmisiä (Kyllästynyt, Illusia, minä jne...) ja mielestämme osaamme myös arvioida, mitä tulee sietää ja mitä ei ja elämänkokemuksemme on yhtä arvokas kuin jonkun toisin ajattelevan.
Niin en ylipäätään ymmärrä, miksi loukkaaviksi koetut ilmaisut nyt yhtäkkiä ovatkin vihapuhetta? Minusta ne eivät omasta puolestani sellaisia ole - harmillista että ne voidaan sellaiseksi kokea.