Psykopatologia kirjoitti:Tietenkin harmittaa suunnattomasti, Paatero sanoo Ilta-Sanomille.
Paljastavaa tällaisissa lausumissa on tuo "tietenkin".
Riidankylväjä kirjoitti:--
On varsin puuduttavaa ajaa pitkä matka tietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat muutaman kilometrin välein esim 60-80-100-80-60-50-60-80-100-....jne En tiedä onko tuollainenkaan edes turvallista?
Hilppa kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:--
On varsin puuduttavaa ajaa pitkä matka tietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat muutaman kilometrin välein esim 60-80-100-80-60-50-60-80-100-....jne En tiedä onko tuollainenkaan edes turvallista?
Minä olen hämmästynyt näkemyksestäsi, jonka odotin olevan aivan toisenlainen. Maaseudulla ajaessani liikenne soljuu juuri noin, jos noudattaa sääntöjä. Ymmärrän hyvin rajoitukset, kun saavutaan taajama-alueelle, jossa ihmiset asuvat tien läheisyydessä ja jossa päiväkodit ja koulut usein myös sijaitsevat. On vain totuttauduttava ajatukseen, että rajoitukset eivät ole turhat ja että niitä on noudatettava. Ei 5-10 minuutin säästö matka-ajassa ole niin merkittävä, että pitäisi rikkoa rajoitukset ja aiheuttaa vaaraa ja meluhaittaa alueen asukkaille kaahaamisellaan. Yleensä kuvaamasi kaltaiset nopeusrajoitukset ovat asukkaiden pyynnöstä ja hartaiden toiveiden vuoksi aikaansaatuja.
Psykopatologia kirjoitti:Sen, että ei ole oikein mitään sanottavaa tai ettei tiedä, mitä sanoa (aidosti) omasta puolestaan.
Tuossa myös "sunnattomasti" on merkillinen.
"Tietysti" olen nyt onnellinen" (sanoi mies lapsen saatuaan).
"Tietysti nyt kaduttaa hirveästi" (sanoi mies tultuaan yllätetyksi rysän päältä).
"Tietysti olen nyt onnellinen" (sanoi neito naimisiin päästyään).
Psykopatologia kirjoitti:Sen, että ei ole oikein mitään sanottavaa tai ettei tiedä, mitä sanoa (aidosti) omasta puolestaan.
Tuossa myös "sunnattomasti" on merkillinen.
"Tietysti" olen nyt onnellinen" (sanoi mies lapsen saatuaan).
"Tietysti nyt kaduttaa hirveästi" (sanoi mies tultuaan yllätetyksi rysän päältä).
"Tietysti olen nyt onnellinen" (sanoi neito naimisiin päästyään).
Riidankylväjä kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Riidankylväjä kirjoitti:--
Minä olen hämmästynyt näkemyksestäsi, jonka odotin olevan aivan toisenlainen. Maaseudulla ajaessani liikenne soljuu juuri noin, jos noudattaa sääntöjä. Ymmärrän hyvin rajoitukset, kun saavutaan taajama-alueelle, jossa ihmiset asuvat tien läheisyydessä ja jossa päiväkodit ja koulut usein myös sijaitsevat. On vain totuttauduttava ajatukseen, että rajoitukset eivät ole turhat ja että niitä on noudatettava. Ei 5-10 minuutin säästö matka-ajassa ole niin merkittävä, että pitäisi rikkoa rajoitukset ja aiheuttaa vaaraa ja meluhaittaa alueen asukkaille kaahaamisellaan. Yleensä kuvaamasi kaltaiset nopeusrajoitukset ovat asukkaiden pyynnöstä ja hartaiden toiveiden vuoksi aikaansaatuja.
Millaista näkemystä mahdoit odottaa? Jos olisit malttanut lukea koko jutun, olisit hoksannut, että mielestäni turvallisuutta parannetaan tehokkaammin oikeanlaisilla liikennejärjestelyillä. Rajoituksilla ei pysty takaamaan turvallisuutta, koska aina löytyy näitä paateroita, jotka eivät rajoituksia noudata.
Liikennesuunnittelu on meillä terveisiä hanurista. Minusta monissa onnettomuuksissa pitäisi myös liikennesuunnittelijat panna vastuuseen jos esimerkiksi lasten koulutiet ylittävät vilkasliikenteisen tien.
Riidankylväjä kirjoitti:Tuosta herää kysymys, että ovatko nykyiset nopeusrajoitukset enää järkeviä, koska ylipoliisikaan ei pysty pitämään niitä?
Tietysti olisi turvallista, jos kaikki ajaisivat kahtakymppiä, mutta rajoituksissa pitäisi ottaa huomioon myös liikenteen sujuvuus.
Vaaran paikat olisi tehokkaammin poistettavissa järkevillä liikennejärjestelyillä kuin nopeusrajoituksilla. Esim eritasoristeykset, jalankulkutunnelit ymym...
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa