Psykopatologia kirjoitti:Usein törmää siihen, että lapset ovat kiittämättömiä vanhemmilta saamistaan palveluksista,
vanhemmilta, jotka itse ovat usein lähteneet vaatimattomista oloista.

Psykopatologia kirjoitti:Usein törmää siihen, että lapset ovat kiittämättömiä vanhemmilta saamistaan palveluksista,
Gyver kirjoitti:Kissa kiitoksella elää.

Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Usein törmää siihen, että lapset ovat kiittämättömiä vanhemmilta saamistaan palveluksista,
Millä tavoin kiittämättömyys ilmenee, ja millä tavoin kiitollisuus ilmenee; toisin sanoen,
mistä tiedetään onko lapsi vanhempiaan kohtaan kiitollinen vai kiittämätön?
Psykopatologia kirjoitti:Kiitollisuus:
"Voi äiti kulta; en olisi selvinnyt ilman sinua!"
Hilppa kirjoitti:Kukapa ikäpolvestani ei olisi kuullut edes jolloinkin (toiset vielä useammin ja jotkut lähes aina) "Ei meillä ollut hyviä vaatteita, ei meillä ollut kunnolla edes ruokaa, emme me saaneet vitamiineja, ei meidän hampaita hoidettu, ei meillä ollut mitään tv:tä, ei meillä ollut mahdollisuuksia, me jouduimme aina kaiket kesät tekemään töitä, jne. jne.".

Psykopatologia kirjoitti:Tytär kiitollisena:
"Isä tuli sodasta silmäpuolena ja äiti keuhkotautisena.
Silti he kouluttivat minut maisteriksi, vaikka en suinkaan
ole viidestä sisaruksesta välkyin, vaan vanhin."
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Usein törmää siihen, että lapset ovat kiittämättömiä vanhemmilta saamistaan palveluksista,
Millä tavoin kiittämättömyys ilmenee, ja millä tavoin kiitollisuus ilmenee; toisin sanoen,
mistä tiedetään onko lapsi vanhempiaan kohtaan kiitollinen vai kiittämätön?
Kiittämättömyys:
Poika on pudonnut kaivoon, josta äiti hänet pelastaa kahdesssa minuutissa.
Poika sanoo: "Saatanan akka, olisit tullut nopeammin!"
Kiitollisuus:
"Voi äiti kulta; en olisi selvinnyt ilman sinua!"
Mutta mistä hän on kiitollinen? Siitä, että vanhemmat valitsivat juuri hänet kenties ohitse muiden sisarusten vai siitä, että vanhemmat vähistä voimavaroistaan huolimatta ylipäätään kouluttivat lapsensa, joka sattui olemaan hän itse?

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa